فن‌خال: باید به تیم ما احترام بگذارید / جام جهانی را هم ببریم از شغلم کنار می‌کشم


فن‌خال: باید به تیم ما احترام بگذارید / جام جهانی را هم ببریم از شغلم کنار می‌کشم

لوئیس فن‌خال سرمربی هلند تاکید کرد که هدف تیم ملی هلند کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

به گزارش ورزش سه، هلند به عنوان صدرنشین گروه A جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فردا برابر میزبان مسابقات قرار خواهد گرفت. لوئیس فن‌خال در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار در پاسخ به سوالی در خصوص آینده‌اش اظهار داشت: بدون توجه به نتایج و حتی در صورت قهرمانی در جام جهانی، من با هلند ادامه نخواهم داد. جانشین من از قبل انتخاب شده است. من از فدراسیون هلند تشکر می‌کنم که این فرصت را به من داد؛ اگر فوتبال هلند نبود من اینجا نبودم.

او سپس در خصوص دیدار فردای هلند برابر قطر بیان کرد: به گل‌ها و نتایجی که به دست آمده، نگاه کنید؛ تمام بازی‌ها در جام جهانی سخت است و همین امر در مورد رویارویی با قطر نیز صدق می‌کند.

او ادامه داد: قطر با سیستم ۱-۱-۳-۵ بازی می‌کند و سبک بازی این تیم شبیه به شطرنج است. ما به شکل‌های مختلف بازی می‌کنیم و تاکتیک‌های متنوعی را امتحان می‌کنیم.

فن‌خال با اشاره به دیدار گذشته هلند برابر اکوادور گفت: ما مقابل اکوادور عملکرد خوبی نداشتیم اما من نقاط قوت بازیکنانم را می‌شناسم و می‌دانم که فردا بازی خوبی انجام خواهیم داد. تیم ملی هلند مقابل قطر، 90 دقیقه تمام تلاش خود را می‌کند تا بازی را به نفع خود به پایان برساند.

فن‌خال: باید به تیم ما احترام بگذارید / جام جهانی را هم ببریم از شغلم کنار می‌کشم

سرمربی هلند سپس با تمجید از عملکرد آندریس نوپرت دروازه‌بان این تیم عنوان کرد: آندریس شخصیت خیلی خوبی دارد؛ این اولین حضور او در جام جهانی است و انتخاب او بر اساس سطح فنی بالای اوست و می‌تواند به ما برای رسیدن به هدف‌مان کمک کند.

وی افزود: ما باید اهداف‌مان را مشخص کنیم‌؛ ما می‌خواهیم به فینال برسیم و عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کنیم. برای کسب قهرمانی مسائل زیادی وجود دارد اما ما در حال حاضر نیاز نداریم که سبک بازی یا ترکیب خود را تغییر بدهیم.

فن‌خال سپس عنوان کرد: واقعا سخت است که شما نسبت به همه چیز مسلط شوید؛ در رختکن اتفاقاتی رخ می‌دهد و اختلاف نظرهایی وجود دارد اما می‌دانم که بازیکنان به خوبی تمرین می‌کنند و من هم می‌دانم که چه وظایفی به آنها بدهم تا به خوبی آن را انجام بدهند. اگر می‌خواهیم قهرمان جام جهانی بشویم، باید همه را شکست دهیم؛ دیدیم که آلمان از ژاپن و آرژانتین از عربستان شکست خورد. ما سعی می‌کنیم از بازیکنان بهترین استفاده را ببریم.

سرمربی هلند در خصوص وضعیت ممفیس دیپای، ستاره این تیم توضیح داد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا دیپای به بازی برسد اما ریسک نکردیم و به او فشار نیاوردیم. بهترین مسئله برای ما این است که همه بازیکنان را با آمادگی کامل در اختیار داشته باشیم.

فن‌خال: باید به تیم ما احترام بگذارید / جام جهانی را هم ببریم از شغلم کنار می‌کشم

وی در خصوص شرایط آب و هوایی قطر گفت: ما باید خود را با شرایط آب و هوایی، دمای بالا و رطوبت وفق می‌دادیم؛ بنابراین در طول روز تمرین می‌کنیم تا در طول مسابقه دچار مشکل نشویم و بدن بازیکنان به این دما عادت کند.

فن‌خال در مورد عدم فشار روی قطر برای مسابقه فردا گفت: من نگران این موضوع نیستم‌ من یک مربی حرفه‌ای هستم و می‌دانم که بازیکنان سطح بالایی دارند. ما 17 بازی متوالی را بدون شکست انجام دادیم و به دنبال افزایش این رکورد هستیم و به همین دلیل شایسته احترام هستیم.

او در پایان درباره تقابل با فلیکس سانچز سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر گفت: فکر می‌کنم زمانی که هدایت بارسلونا را بر عهده داشتم یک بار سانچز را دیدم اما با مربیان جوانان ارتباط زیادی نداشتم و به همین دلیل آنها را نمی‌شناسم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403