چند هزار کارمند نیروگاه اتمی زاپروژیا تابعیت روسیه دریافت کردند


چند هزار کارمند نیروگاه اتمی زاپروژیا تابعیت روسیه دریافت کردند

بنا بر اعلام نماینده روسیه در شورای مرکزی منطقه زاپروژیا، چند هزار نفر از کارکنان نیروگاه هسته ای زاپروژیا، تابعیت روسیه را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، مقام منصوب روسیه در شورای مرکزی دولت نظامی- مدنی منطقه زاپروژیا از درخواست شماری از ساکنان این منطقه برای دریافت شهروندی از روسیه خبر داد.

«ولادیمیر روگوف» مقام منصوب روسیه در شورای مرکزی دولت نظامی-مدنی منطقه زاپروژیا امروز دوشنبه اعلام کرد که چند هزار کارمند نیروگاه هسته‌ای مذکور که به تازگی به روسیه الحاق شده، تابعیت روسیه را دریافت کردند. بنا به گفته این مقام روس، چندین هزار نفر دیگر نیز برای دریافت تابعیت روسیه درخواست خود را ارائه کرده اند.

این مقام روس در منطقه زاپروژیا همچنین خاطر نشان کرد که بیش از ۷۰۰ نیروی ویژه اوکراینی در بخشی از منطقه زاپروژیا که تحت کنترل کی یف است، قرار دارند و برای حمله به این نیروگاه هسته ای آماده می شوند.

نیروگاه زاپروژیا که در ساحل غربی رود دنیپر واقع شده، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا به شمار می‌رود.

در جریان عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) آغاز شده، مسکو این نیروگاه و مناطق اطراف آن را تحت کنترل خود درآورده و از آن زمان تاکنون، همواره هدف بمباران نیروهای کی یف بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دل شیدایی