پیش بینی بورس فردا / تاثیر بی اعتمادی سرمایه‌ گذاران بر بازار سرمایه


پیش بینی بورس فردا / تاثیر بی اعتمادی سرمایه‌ گذاران بر بازار سرمایه

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که به نظر می‌رسد بورس تهران این روز‌ها شرایط خنثی در پیش گرفته است، امروز هم شاخص کل با رشد اندک 0.15 درصدی، 2 هزار و 145 واحد افزایش یافت. این شاخص با ایستادن در ارتفاع یک...

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که به نظر می‌رسد بورس تهران این روز‌ها شرایط خنثی در پیش گرفته است، امروز هم شاخص کل با رشد اندک 0.15 درصدی، 2 هزار و 145 واحد افزایش یافت. این شاخص با ایستادن در ارتفاع یک میلیون و 408 هزار و 348 واحد در روز جاری به کار خود پایان داد.

شاخص هم‌وزن اما به مانند روزهای گذشته معاملات نسبتا بهتری را پشت سر گذاشت. این نماگر توانست با گام 0.26 درصدی در جهت رشد، با هزار و 76 واحد افزایش به محدوده 409 هزار و 684 واحدی برسد. رشد بیشتر شاخص کل هم‌وزن نسبت به نماگر اصلی تالار شیشه‌ای نشان‌دهنده گردش پول بیشتر در سهام کوچک‌تر بازار در این روزها است.

ایمان رئیسی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در بازار امروز مقداری عرضه‌ها زیاد بود اما در فاز پایانی معاملات تراز ورود و خروج پول افراد حقیقی بازار به زیر 50 میلیارد تومان رسید. در این بازه اکثریت نمادها با افزایش جریان تقاضا همراه شدند و باعث شد بیش از 60 درصد سهام موجود در بازار مثبت بودند.

رئیسی با اشاره به تحرکات دلار در روز جاری افزود: با افزایش نرخ ارز مشهود است که در صورت سرکوب‌نشدن نرخ دلار نیما، بازار سرمایه در حال حاضر ارزان‌ترین بازار موجود برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

مشکل اصلی بورس؛ عدم وجود اقبال و اعتماد افراد حقیقی!

این کارشناس بر اهمیت وجود پول افراد حقیقی برای رشد بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: رشد بازارهای موازی نظیر دلار و سکه در دو سال اخیر در حالی که بازار سرمایه کشور در این مدت دچار روند نزولی یا درجا زدن بوده است، باعث ناامیدی مردم از این بازار شده است. در چنین شرایطی آن طور که اتفاق افتاده است جریان پول به سمت بازارهای موازی راهی می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط تورمی مردم برای عقب نماندن از تورم، به طور مشخص در بازاری که میزان سوددهی بیشتری داشته باشد سرمایه‌گذاری می‌کنند. بازارهای موازی بورس نظیر بازار طلا و ارز و خودرو رشد به مراتب بیشتری نسبت به بورس در دو سال اخیر حاصل کرده‌اند.

رئیسی تصریح کرد: رشد اخیر بازار سرمایه با بندهای حمایتی اجرا شده مثل ایجاد “سهام‌یار” تلاشی بود در جهت خارج نشدن هرچه بیشتر پول حقیقی‌ها چرا که وجود همین مقدار سرمایه باقی‌مانده در بازار سهام می‌تواند سرعت بخش رشد بازار باشد.

تورم؛ محرک رشد بازار سهام

رئیسی در ارتباط با رشد بازار تصریح کرد: افزایش قیمت سهام در نتیجه تورم به طور خودکار خ خواهد داد اما بسته به پویایی بازار زمان‌بر خواهد بود. پویایی و رونق بازار در شرایطی رخ خواهد داد که اعتماد مردم به بازار وجود داشته باشد. وقتی که با گذشت 8 ماه از قول رئیس‌جمهوری برای اجرایی شدن بلوک خودروسازها هنوز در عمل اتفاقی نیفتاده‌ است نمی‌توان انتظار داشت اعتماد مردم به بازار ادامه داشته باشد.

حرکت خودروسازها؛ پیش‌زمینه حرکت بورس

این کارشناس با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا گفت: آزاد سازی نرخ خودرو با عرضه آن در بورس کالا که کمک شایانی به کاهش زیان انباشته خودروسازان خواهد کرد، اتفاق مثبتی برای بازار ارزیابی می شود. بورس تهران بارها نشان داده است زمانی که گروه خودرو شروع به رشد می‌کند پتانسیلی برای رشد کلیت بازار فراهم ‌می‌شود.

پیش‌بینی آینده بورس

رئیسی ادامه داد: با وجود این موارد و ادامه‌دار بودن عرضه خودرو در بورس کالا که برای گروه خودرو و همچنین گروه قطعات اتفاق بسیار مهمی است، تا پایان اسفند ماه رشد ملایم پیش روی بورس تهران خواهد بود. همچنین معاملات فردا نیز با توجه به شدت گرفتن تقاضا در یک ساعت پایانی بازار، معاملات متعادلی در جریان دادوستدهای بورس فردا پیش‌روی بازار خواهد بود.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی