روایتی از تلاش فرمانده بسیج خواهران تطف/ پایگاهی که علاوه بر اشتغال‌زایی الگوی فعالیت های فرهنگی است


روایتی از تلاش فرمانده بسیج خواهران تطف/ پایگاهی که علاوه بر اشتغال‌زایی الگوی فعالیت های فرهنگی است

پایگاه بسیج خواهران نرگس تطف با فرماندهی «نرگس هوشیار» یکی از پایگاه‌های موفق شهرستان صومعه‌سرا در زمینه اجرای فعالیت های فرهنگی و ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان- مائده فلاحتکارضیابری:

پایگاه های مقاومت بسیج با کمک و همراهی مردم، از ابتدای پیروزی انقلاب نقش بسیار مهم و بی بدیلی در تثبیت، پیش برندگی و پیش روندگی انقلاب در همه موضوعات ایفا کرده است.

پایگاه‌های مقاومت بسیج یک رکن اصلی در ساماندهی و جذب بسیجیان به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری ارتباط دوسویه بسیج و مردم ایفا می کنند و در طول این سال‌ها خدمات بسیار ارزشمندی توسط این پایگاه‌ها به مردم در مناطق مختلف استان و کشور صورت گرفته است.

بی شک نقش فرماندهان پایگاه‌ها در موفقیت و افزایش خدمات‌رسانی بسیج به مردم برکسی پوشیده نیست و در این زمینه فرماندهان بسیجی با قبول این مسئولیت ها، شکوفایی و احیاء دوباره پایگاه ها را رقم زده‌اند و امروز از آنها به عنوان یک پایگاه و فرد موفق یاد می‌شود.

اکنون بسیجیان مخلص بر حسب ضرورت علاوه بر آمادگی کامل برای دفاع از کیان اسلامی با حضور فعال در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی در حوزه جنگ نرم و عرصه‌ فرهنگی مشغول نقش‌آفرینی و خدمت صادقانه هستند.

روایتی از تلاش فرمانده بسیج خواهران تطف/ پایگاهی که علاوه بر اشتغال‌زایی الگوی فعالیت های فرهنگی است

یکی از این پایگاه‌های موفق در شهر گوراب زرمیخ پایگاه مقاومت بسیج «نرگس تطف» است که با فرماندهی یک بانوی جوان به نام «نرگس هوشیار» خدماتی را به بسیجیان و مردم محل ارائه کرده است، این بانوی بسیجی دغدغه اصلی‌اش اجرای کارهای فرهنگی در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی است، طی سالها فعالیتی که در بسیج داشته فقط یک خواسته دارد آن هم دیدار با مقام معظم رهبری است که در ادامه برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این پایگاه با این بانوی بسیجی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

نرگس هوشیار با بیان اینکه بسیج مایه خیر و برکت است اظهار کرد: تفکر بسیجی است که آرمان‌های انقلاب اسلامی را به سمت رشد و تعالی سوق می‌دهد.

فرمانده پایگاه نرگس بسیج خواهران تطف افزود: پایگاه های مقاومت بسیج امروز یک بستر و بهترین عامل بازدارندگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی و علمی هستند.

وی گفت: باید دست در دست هم دهیم تا تفکر ناب بسیجی را که از دستورات امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است در تمامی محلات نهادینه ساخته و گسترش دهیم.

هوشیار با اشاره به اینکه بیش از 10 سال است که به عنوان فرمانده پایگاه تطف در حال فعالیت هستم تصریح کرد: اهم برنامه‌های پایگاه بسیج بر مبنای کارهای فرهنگی است.

روایتی از تلاش فرمانده بسیج خواهران تطف/ پایگاهی که علاوه بر اشتغال‌زایی الگوی فعالیت های فرهنگی است

فرمانده پایگاه بسیج خواهران نرگس تطف با اشاره به اینکه بسیج خادم مردم و مفتخر است که می‌تواند گامی کوچک در رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم بردارد خاطرنشان کرد: بسیج در هر عرصه و موقعیتی که ورود پیدا کند، خدمات مطلوب ارائه داده و رضایت عمومی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به کارهای انجام شده توسط این پایگاه در یک سال اخیر اظهار کرد: در دوران کرونا و زمانی که کسب و کارها راکد مانده بود، بیش از 50 میلیون تومان حساب دفتری سرپرست‌های خانوار توسط گروه جهادی پایگاه بسیج خواهران نرگس تطف پرداختشد.

هوشیار افزود: در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی بیش از 25 وام از صندوق قرض الحسنه شهدای تطف برای احداث گلخانه و شغلهای سنتی و ساخت کمد دیواری ، تهیه گوشی و... به متقاضیان اعطا شد.

فرمانده پایگاه بسیج خواهران نرگس تطف با اشاره به توزیع پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده گفت: در دوران کرونا بالغ بر چهار هزار ماسک توسط خواهران بسیجی دوخت و توزیع شد و همچنین 20 گوسفند خریداری و پس از ذبح بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه سه باب منزل مسکونی توسط خیرین برای نیازمندان احداث کردیم تصریح کرد: ساخت سرویس بهداشتی، دوخت پرده منزل و تعمیرات جزئی خانه‌های نیازمندان هم از دیگر کارهای ما بوده است.

روایتی از تلاش فرمانده بسیج خواهران تطف/ پایگاهی که علاوه بر اشتغال‌زایی الگوی فعالیت های فرهنگی است

هوشیار با بیان اینکه در زمینه اجتماعی و خدماتی موفق به برگزاری 15 ازدواج آسان، مشاوره برای طلاق و رجوع دوباره پنج زوج شده‌ایم خاطرنشان کرد: امیدوار کردن و روی آوردن به زندگی پاک و سالم و اشتغال زایی و تهیه لوازم اولیه، بازار کار و بازار فروش برای دو بانو در شهرستان، ترک اعتیاد هشت معتاد و حمایت همه جانبه خانواده هایشان، حمایت یکساله از معتادانی که ترک کرده‌اند، تبدیل غمارخانه به محل کسب، جمع کردن قلیانسرا و ایجاد اشتغال برای صاحب قلیانسرا از جمله برنامه‌های اجتماعی و خدماتی ما بوده است.

فرمانده پایگاه بسیج خواهران نرگس تطف با اشاره به برگزاری برنامه‌های علمی پژوهشی در این پایگاه برای دانش آموزان اظهار کرد: خوشبختانه برگزاری این برنامه‌ها سبب شد تا بسیجیان ما در دانشگاه‌های دولتی با بهترین رتبه قبول شوند.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج هم اقدام به برگزاری نشست‌های بصیرتی برای دانش آموزان کرده‌ایم افزود: اقدام به برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی و محلی در مدرسه دخترانه حضرت زینب(س) گوراب زرمیخ از دیگر برنامه‌های ما در طول هفته بسیج بوده است.

هوشیار با بیان اینکه هر سال هزینه سالگرد فوت پدر مرحومم را صرف کارهای فرهنگی می‌کنم گفت: یکی از بزرگترین آرزوهای من علاوه بر شهادت، دیدار با مقام معظم رهبری است که سالهاست منتظرم تا روزی فرا رسد بتوانم با حضرت آقا از نزدیک دیدار داشته باشم.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...