بهسازی باغ اکبریه با اعتبار 30 میلیارد تومانی/ سند بهره برداری از باغ در اختیار میراث فرهنگی است


بهسازی باغ اکبریه با اعتبار 30 میلیارد تومانی/ سند بهره برداری از باغ در اختیار میراث فرهنگی است

قناعت با اشاره به اینکه بهسازی باغ اکبریه بیرجند با نظارت میراث فرهنگی توسط بنیاد مستضعفان با اعتبار ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد، گفت: سند بهره برداری از باغ اکبریه همچون گذشته در اختیار و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز دوشنبه (۷ آذر) در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع دستی استان در نمایشگاه بین المللی بیرجند که با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همراه بود، اظهار کرد: افرادی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارند باید با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان کاری کنند که در رقابت های موجود عقب نمانند.

وی با بیان این که خراسان جنوبی استانی خاص و ممتاز با قابلیت هایی فراوان در حوزه های مختلف است، تصریح کرد: در گذشته کارهای خوبی در زمینه هر یک از این ظرفیت ها انجام شده که در دولت سیزدهم باید نهایی شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و گردشگری در استان وجود دارد که ۸۰۰ اثر آن تا کنون ثبت ملی شده است، افزود: چهار اثر تاریخی خراسان جنوبی در یونسکو ثبت جهانی شده که این موضوع نشانگر اصالت این استان است.

قناعت ادامه داد: پرونده کاروانسراهای استان برای ثبت جهانی در یونسکو در حال بررسی است و پرونده سه اثر دیگر خراسان جنوبی هم در حال تکمیل شدن برای ثبت جهانی می باشد.

وی با اشاره به این که خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی از استان های اول است، گفت: با توجه به این که بنیاد مستضعفان در حوزه موزه خیلی توانمند و صاحب نظر است از آنها خواستیم خارج از شرح وظایف خود در این زمینه در استان هزینه کنند.

به گفته وی؛ موضوع بهسازی باغ و عمارت اکبریه با نظارت میراث فرهنگی و بر اساس پروتکل های میراث انجام خواهد شد و در نهایت سند بهره برداری از آن به میراث فرهنگی تحویل می شود.

استاندار با اشاره به این که همه ما باید نسبت به آثار تاریخی حساسیت داشته باشیم، تصریح کرد: با بسته پیشنهادی که در استان برای ارائه به بنیاد مستضعفان تهیه می شود، امیدواریم کار خوبی در زمینه بهسازی باغ اکبریه با اختصاص ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان انجام شود.

قناعت متذکر شد: سند بهره برداری از باغ اکبریه همچون گذشته در اختیار و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان می باشد و قرار نیست تغییری در این بخش شکل بگیرد بلکه هدف، استفاده از توان و ظرفیت های بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه ها برای کمک به میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

شایان ذکر است؛ استاندار و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه طی بازدید از غرفه های این نمایشگاه با صنعتگران صنایع دستی گفتگو کردند و در پایان هم یک گلیم سوزنی تولید نهبندان را نیز برش زدند.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت