راهنمای انتخاب مبلمان برای منزل | نکاتی که دکور منزل شما را متحول می‌کنند


راهنمای انتخاب مبلمان برای منزل | نکاتی که دکور منزل شما را متحول می‌کنند

برای خرید مبلمان منزل خود به جزئیات توجه کنید.. راهنمای مطالعه نمایش برای خرید مبلمان منزل خود به جزئیات توجه...

برای خرید مبلمان منزل خود به جزئیات توجه کنید..

از میان تمام آیتم‌های دکوراسیون داخلی، مبلمان مهم‌ترین آیتم به‌شمار می‌آید. چرا که بسیاری از طراحان داخلی عقیده دارند که مبلمان، روح خانه است. به همین خاطر شما باید در انتخاب مبلمان مناسب برای منزل خود، به نکات بسیار زیادی توجه کنید. برای مثال آیا مدل مورد نظر شما مطابق با ترند روز است؟ یا چوب مبلمان شما با هارمونی محیط منزلتان تطابق دارد؟ پاسخ به این سوالات شاید برای شما کمی دشوار باشد. به همین خاطر می‌خواهیم در ادامه شما را در خرید بهترین مبلمان برای منزل به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

چگونه بهترین مبلمان را برای منزل خود بخریم؟

انتخاب از میان هزاران مدل مبلمان مانند مبلمان چستر، مبلمان استیل، مبلمان سلطنتی و … بسیار دشوار است. چرا که هر یک از این مدل‌های مبلمان برای فضاهای به‌خصوص مناسب هستند. برای مثال شما نمی‌توانید در اتاق تلویزیون خود از مبل‌های استیل استفاده کنید. چرا که مبلمان راحتی بهترین گزینه برای تجهیز دکوراسیون این فضا به‌شمار می‌آید. شما باید در اتاق تلویزیون خود راحت باشید و بتوانید برای ساعت‌های طولانی روی مبل بنشینید. به همین خاطر در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه بهترین مبلمان را برای منزل خود انتخاب کنید.

بودجه خود را مشخص کنید

می‌توان گفت که مهم‌ترین مرحله انتخاب و خرید مبلمان، مشخص کردن بودجه است. چرا که محدوده قیمت مبلمان در بازار بسیار گسترده است. درصورتی‌که شما با مشخص کردن بودجه، می‌توانید انتخاب‌های خود را از میان هزاران مدل مبلمان، به 10 الی 20 مدل کاهش دهید. در این صورت شما می‌توانید راحت‌تر مبلمان منزل خود را انتخاب کنید. با مشخص شدن بودجه، اولویت‌های شما نیز مشخص می‌شود. اگر بودجه کمی داشته باشید، در ابتدا به سراغ خرید مبلمانی باکیفیت می‌روید و زیبایی را در اولویت بعدی قرار می‌دهید. در این صورت می‌توانید مقداری از بودجه خود را برای خرید آیتم‌های دیگر مانند میز جلو مبلی ذخیره کنید.

به دنبال محصولات ترند بروید

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب و خرید بهترین مبلمان برای منزل، خرید محصولات ترند است. همان‌طور که می‌دانید برخی مبل‌ها به‌صورت دوره‌ای در بازار ترند می‌شوند. برای مثال مبلمان چستر طی سال‌های اخیر از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های مبلمان بوده‌اند. مدل‌های ترند در کنار زیبایی، عموما قیمت بهتری نیز دارند. چرا که فروش آن‌ها بالا است و فروشندگان تخفیفات مناسبی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

راهنمای انتخاب مبلمان برای منزل | نکاتی که دکور منزل شما را متحول می‌کنند

فضای خانه خود را درک کنید

تصور کنید به‌تازگی به یک منزل جدید نقل مکان کرده‌اید و اصلا نمی‌دانید که باید چه سبک و رنگی برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید. این اتفاق حتما برای شما در واقعیت نیز پیش آمده است. در این شرایط پیشنهاد می‌شود در ابتدا فضای خانه خود را درک کنید. برای چند روز به خود فرصت بدهید تا با فضای منزل جدیدتان آشنا شوید و بتوانید بهترین مبلمان را برای تزئین دکوراسیون آن انتخاب کنید. چرا که مبلمان باید با روح خانه مطابقت داشته باشد. شما نمی‌توانید در یک خانه مدرن، از مبلمان کلاسیک و سلطنتی استفاده کنید و باید مناسب با فضای منزل خود، به سراغ خرید مبلمان بروید.

چوب به‌کاررفته در مبلمان بسیار مهم است

برای خرید بهترین مبلمان باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. از جمله این فاکتورها می‌توان به کیفیت پارچه، اسکلت مبل و چوب به‌کاررفته در آن اشاره کرد. از میان تمام این پارامترها، کیفیت چوب مهم‌ترین پارامتر به‌شمار می‌آید. چرا که اگر مبلمان انتخابی شما چوب باکیفیت و زیبایی نداشته باشد، نمی‌توان آن را یک مبلمان باارزش دانست. به همین خاطر در هنگام خرید مبلمان به کیفیت چوب به‌کاررفته در آن توجه کنید. چوب درختان راش و گردو از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در مبلمان هستند.

پالت‌ها رنگی مختلف را برای پارچه مبل بررسی کنید

یکی از سخت‌ترین مراحل انتخاب و خرید مبلمان برای منزل، انتخاب رنگ پارچه است. بسیاری از افراد هنگام انتخاب رنگ پارچه مناسب برای مبلمان منزلشان دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌توانند یک پالت رنگی مناسب را انتخاب کنند. در این شرایط، استفاده از چندین پالت رنگی می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. برای این کار شما می‌توانید به مولفه‌های مختلفی مانند سبک زندگی، پالت رنگی پرده، رنگ سرامیک یا پارکت‌ و رنگ فرش‌ یا کفپوش‌های خود توجه کنید.

لزوما نباید رنگ‌ پارچه مبلمان شما در یک پالت رنگی با دیگر آیتم‌های دکوراسیونتان قرار بگیرد. بلکه شما می‌توانید از رنگ‌های دارای کنتراست بالا نیز استفاده کنید. برای مثال ترکیب رنگ‌های سفید، مشکی و طوسی از زیباترین و محبوب‌ترین پالت‌های رنگی در دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌آیند.

راهنمای انتخاب مبلمان برای منزل | نکاتی که دکور منزل شما را متحول می‌کنند

فضای خانه شما نباید شلوغ و نامنظم شود

بسیاری از خانم‌ها در هنگام تزئین دکوراسیون منزل خود با مبلمان و دیگر آیتم‌های دکوراتیو به یک نکته بسیار توجه نمی‌کنند. شلوغی و بی‌نظمی خانه به علت استفاده از تعداد زیادی مبلمان اصلا فضای خانه شما را زیبا نخواهد کرد. بلکه باعث می‌شود فضای داخلی منزل شما جلوه‌ای بسیار نامناسب داشته باشد. به همین خاطر در یک فضای کوچک، تنها از یک دست مبلمان استفاده کنید. هرچه تعداد مبل‌های شما کم‌تر باشد، فضای زیباتری خواهید داشت. البته این نکته تنها برای منازلی با مساحت کم است که نمی‌تواند تعداد زیادی مبلمان را با فاصله مناسب در کنار یکدیگر قرار داد.

به کارایی مبلمان در طولانی‌مدت توجه داشته باشید

زیبایی یک مولفه بسیار مهم برای مبلمان است. مبلمان منزل شما باید بسیار زیبا باشد تا دکوراسیون داخلی شما نیز زیبا به نظر برسد. اما باید گفت که زیبایی همه چیز نیست. چرا که شما باید در کنار این پارامتر، به کارایی و دوام مبلمان خود نیز توجه داشته باشید. با توجه به قیمت نسبتا بالای مبلمان، شما باید تا سال‌‌ها از آن‌ها استفاده کنید. به همین خاطر در هنگام خرید مبلمان، به دوام آن نیز توجه داشته باشید.

از ترکیب مبلمان راحتی و پذیرایی استفاده کنید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که در یک خانه بسیار بزرگ، تنها باید از مبل‌های پذیرایی یا استیل استفاده کرد. درصورتی‌که این تصور کاملا غلط است. شما باید محیط نشیمن منزل خود را تقسیم کنید و فضایی را به مبل‌های راحتی اختصاص دهید. چرا که استفاده طولانی‌مدت از مبل‌های استیل توصیه نمی‌شود و ممکن است مهمانان شما بعد از ساعتی استفاده از این مبل‌ها، دیگر شرایط مناسبی برای نشستن نداشته باشند.

برخی نکات مهم در زمینه انتخاب مبلمان مناسب برای منزل

همان‌طور که اشاره شد، توجه به جزئیات اهمیت بسیار زیادی در انتخاب بهترین مبلمان برای منزل دارد. به همین خاطر در ادامه به برخی نکات بسیار مهم اما ساده اشاره می‌کنیم که شما با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید بهترین مبلمان را خریداری کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  • چوب‌هایی با رنگ تیره، مبلمان را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. به همین خاطر گزینه‌ای مناسب برای منازل بزرگ هستند
  • اگر در مبلمان از شیشه، استیل و فلز براق استفاده شود، فضای منازل کوچک را بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. همچنین از نظر ذهنی، نور بیشتری در محیط شما وجود خواهد داشت
  • اگر از منزل خود به‌عنوان محیط کار استفاده می‌کنید، می‌توانید از مبلمان اداری نیز استفاده کنید
  • حتما در کنار مبلمان خود از یک یا دو میز نیز استفاده کنید

برای خرید مبلمان، پیشنهاد ویژه‌ای برایتان داریم

مبلمان روح خانه است و همواره باید بهترین مبلمان را برای منزل خریداری کرد. مبلمانی که رنگ آن با پالت رنگی منزلتان هماهنگی داشته باشد و از طرف دیگر، فضا را بیهوده اشغال نکند. کیفیت و کارایی مبلمان نیز مولفه‌هایی بسیار مهم در هنگام خرید این آیتم دکوراسیون داخلی هستند. گروه مبل ویترا یکی از بهترین ارایه دهندگان مبلمان منزل در ایران است. شما با مراجعه به وب‌سایت مبلمان ویترا، انواع مدل های مبل راحتی ، چستر، ال و کلاسیک را مشاهده و بهترین آن‌ها را به شکل آنلاین خریداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...