استقبال مسکو از پیشنهاد واتیکان برای حل بحران اوکراین


استقبال مسکو از پیشنهاد واتیکان برای حل بحران اوکراین

اقتصادنیوز: پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک، ۱۰ روز پیش در گفتگو با روزنامه ایتالیایی لااستامپا بر آمادگی واتیکان برای هرگونه اقدام ممکن به منظور میانجی گری و پایان دادن به درگیری ها میان روسیه و اوکراین تاکید کرده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه با استقبال از پیشنهاد واتیکان برای ایجاد چارچوب مذاکره به منظور حل منازعه اوکراین گفت که موضع کی یف این امر را امکان پذیر نکرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، سخنگوی کاخ کرملین افزود که البته ما به چنین اراده سیاسی، خوشامد می گوئیم اما با توجه به وضع کنونی عملی و قانونی طرف اوکراینی، چنین چارچوب هایی مطلوب نیستند.

مذاکرات اتمی آمریکا و روسیه به تعویق افتاد / علت چیست؟

پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک، ۱۰ روز پیش در گفتگو با روزنامه ایتالیایی لااستامپا بر آمادگی واتیکان برای هرگونه اقدام ممکن به منظور میانجی گری و پایان دادن به درگیری ها میان روسیه و اوکراین تاکید کرده بود.

از هنگام آغاز جنگ اوکراین در بیش از ۹ ماه پیش (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند ماه) تاکنون، چند کشور مانند ترکیه و چین خواهان میانجی گری در این بحران شده اند.

مسکو، کی یف را به تیره کردن دورنمای مذاکرات به دلیل مخالفت با گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، متهم می کند و اوکراین در برابر واگذار کردن هر بخشی از این سرزمین، مقاومت می کند.

پاپ فرانسیس تاکنون بارها در سخنرانی های همگانی خود به بحران اوکراین اشاره و در باره خطر تحریک به کاربرد جنگ افزارهای هسته ای و پیامدهای مهار نشدنی جهانی آن، هشدار داده است. او در ماه گذشته (اکتبر)، برای نخستین بار به صورت مستقیم از پوتین درخواست کرد که به روند اوج گیرنده خشونت و مرگ در اوکراین پایان دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !