مذاکرات هسته‌ای آمریکا و روسیه به تعویق افتاد / علت چیست؟


مذاکرات هسته‌ای آمریکا و روسیه به تعویق افتاد / علت چیست؟

اقتصادنیوز: مذاکرات تسلیحات هسته‌ای آمریکا و روسیه که قرار بود این هفته در پایتخت مصر برگزارشود، به زمانی دیگر موکول شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که روسیه مذاکرات تسلیحات هسته‌ای با این کشور را که قرار بود این هفته در قاهره برگزار شود، به تعویق انداخته است درحالی که هیچ یک از طرفین هنوز دلیلی برای به تعویق انداختن این گفتگوها ارائه نکرده اند.

مصر خواستار اجرای تصمیمات سازمان ملل شد

قرار بود مقامات دو کشور از ۲۹ نوامبر تا ۶ دسامبر در پایتخت مصر دیدار کنند تا در مورد از سرگیری بازرسی ها بر اساس معاهده کاهش تسلیحات هسته ای موسوم به "استارت جدید" گفتگو کنند. این معاهده در ماه مارس ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا متوقف شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: طرف روسی به آمریکا اطلاع داد که مسکو به طور یکجانبه این نشست را به تعویق انداخته و در آینده تاریخ جدیدی را پیشنهاد خواهد کرد.

وی حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر نشد اما گفت که واشنگتن "آماده است در اولین زمان ممکن برای این گفتگو ها دوباره برنامه ریزی کند، زیرا از سرگیری بازرسی ها یک اولویت برای حفظ معاهده به عنوان ابزاری برای ثبات است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان