اقدام عجیب استرالیا علیه فرماندهان نظامی این کشور در افغانستان


اقدام عجیب استرالیا علیه فرماندهان نظامی این کشور در افغانستان

اقتصادنیوز: وزیر دفاع استرالیا با توصیف گزارش منتشر شده درباره جنایات فرماندهان نظامی استرالیایی در افغانستان به عنوان «شرم ملی»، از اقدام فرمانده ارتش این کشور برای پس گرفتن مدال فرماندهانی که مسوولیت داشته‌اند، دفاع کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر دفاع استرالیا با توصیف گزارش منتشر شده درباره جنایات فرماندهان نظامی استرالیایی در افغانستان به عنوان «شرم ملی»، از اقدام فرمانده ارتش این کشور برای پس گرفتن مدال فرماندهانی که مسوولیت داشته‌اند، دفاع کرد.

پیشنهاد مهم موسویان درباره ایرانیان خارج از کشور/ از عفو عمومی تا داشتن یک نماینده در مجلس

روزنامه کانبرا تایمز در گزارشی با اشاره به گزارش «بریتون» که در زمینه جنایات جنگی انجام و توسط برخی فرماندهان ارتش این کشور در افغانستان منتشر شده است، نوشت: ریچارد مارلز وزیر دفاع به اتهامات مطرح شده در این گزارش برچسب «شرم ملی» چسباند و از اقدام ژنرال انگوس کمپبل فرمانده نیروهای دفاعی کشور برای پس گرفتن مدال برخی افسران ارشد که در آن زمان مسوولیت داشتند، دفاع کرد.

گزارش «بریتون» می‌گوید که برخی نیروهای استرالیایی که در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ در افغانستان حضور داشته‌اند، دست کم ۳۹ نفر از افراد غیرنظامی یا زندانی را به طور غیرقانونی کشته و با ۲ نفر دیگر نیز با خشونت بالا رفتار کرده‌اند.

وزیر دفاع استرالیا با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از عملکرد ارتش استرالیا در افغانستان، تصریح کرد: این یک گزارش اساساً مهم است و باید با نهایت احترام با آن برخورد شود.

خبر پس گرفتن مدال از نیروهای استرالیایی که در افغانستان خدمت کرده‌اند در حالی منتشر می‌شود که چندی قبل گزارش‌های مستندی از جنایات جنگی سربازان استرالیایی و انگلیسی در افغانستان متنشر شد.

مارلز از اندرو هستی نماینده حزب لیبرال که به عنوان یک افسر اسبق در افغانستان خدمت کرده است، خواست تا از تمامی فرماندهان نظامی که در زمان مورد بررسی گزارش بریتون در این کشور حضور داشته‌اند، بار دیگر سوال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان