انتقاد شدید رئیس دانشگاه تهران از برخی اساتید در پی اعتراضات اخیر / هنجارشکنان را پاسخگو می‌کنیم


انتقاد شدید رئیس دانشگاه تهران از برخی اساتید در پی اعتراضات اخیر / هنجارشکنان را پاسخگو می‌کنیم

اقتصادنیوز: رییس دانشگاه تهران با گلایه از نوع مواجهه معدود اعضای هیأت علمی در زمینه مدیریت شرایط آموزشی دانشگاه در ۲ ماه گذشته، گفت: برخی اساتید به بهانه اینکه «جامعه را دوقطبی نکنیم»، در مقابل افرادی که مبناها و چهارچوب‌ها را زیر پا گذاشتند، حاکمیت نظام اسلامی و اجرای احکام الهی را زیر سوال بردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه تهران با تاکید بر این که باید دشمن شناسی درستی داشته باشیم، گفت: با تبعیت از رهبر معظم انقلاب که همواره ما را به مدارا با دانشجویان معترض دعوت کرده اند، این شیوه را ادامه می‌دهیم و با ارزیابی و بررسی اتفاقات گذشته در دانشگاه، مسببین هنجارشکنی را از مسیر قانونی پاسخگو می‌کنیم.

سید محمد مقیمی در جمع اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه تهران که در تالار فردوسی دانشگاه برگزار شد، افزود: اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد و در محیط دانشگاه نیز انعکاس و بازتاب وسیع‌تری داشت، رفته رفته به پایان می‌رسد، اما درس‌آموخته‌هایی برای همه ما دارد که باید به آن بپردازیم، واکاوی کنیم و به عنوان تجربه از آن استفاده کنیم.

انتقادات جدی به اعتصاب غذای حسین رونقی/ استخوان پاهای او خرد نشده/ افکار عمومی را تحریک کردند

وی خاطرنشان کرد: باید دشمن‌شناسی درستی داشته باشیم و دوست را از دشمن تشخیص دهیم. در نبردی که به سر می‌بریم با یک جنگ تمام عیار و نبرد فرهنگی و رسانه‌ای گسترده مواجه هستیم که تبعیت از رهبر معظم انقلاب و بهره‌گیری از رهنمودهای ایشان که همواره همه ما را به مدارا با دانشجویان معترض که فرزندان ما هستند، دعوت می‌کنند و ما نیز همین سبک و شیوه را قطعاً ادامه می‌دهیم و در عین حال با ارزیابی و بررسی اتفاقات گذشته در دانشگاه، مسببین هنجارشکنی را از مسیر قانونی پاسخگو می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه دستور داد/ فرد دروغگو را سریعا احضار کنید/ نباید قانون را زیر پا بگذاریم

رییس دانشگاه تهران همچنین با گلایه از نوع مواجهه معدود اعضای هیأت علمی در زمینه مدیریت شرایط آموزشی دانشگاه در ۲ ماه گذشته، گفت: برخی اساتید که تعداد آن‌ها انگشت‌شمار بود به بهانه اینکه «جامعه را دوقطبی نکنیم»، در مقابل افرادی که مبناها و چهارچوب‌ها را زیر پا گذاشتند، حاکمیت نظام اسلامی و اجرای احکام الهی را زیر سوال بردند و حتی با تهدید مانع از حضور برخی دانشجویان و اساتید در کلاس درس شدند، دچار مماشات شدند و عافیت‌طلبی را پیشه خود کردند.

مقیمی افزود: از اساتید انتظار می‌رود که به شکل صریح در مقابل کسانی که در محیط دانشگاه الفاظ رکیک سر می‌دهند، گفتگو را برنمی‌تابند و نگاه براندازانه دارند، موضع بگیرند و نه اینکه بگویند «نباید استاد را در مقابل دانشجو قرار داد و در دانشگاه دوقطبی ایجاد کرد».

دشمنان در غائله اخیر برای خدشه‌دار کردن مرجعیت بسیج تلاش کردند

وی در ادامه به نقش بسیج اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در مواجهه هوشمندانه با غائله اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: وقایع‌نگاری ۵۱ روز التهاب را در کتابی نزدیک ۲۳۰ صفحه با عنوان «روایتی از مدیریت میدانی نبرد فرهنگی و رسانه‌ای در نماد آموزش عالی» تدوین و ضمن روایت واقعی از رویدادها، اقدامات مدیریت دانشگاه و تحلیل خود از این شرایط را تبیین کرده ام.

رییس دانشگاه تهران در ارزیابی شعارهای مبتذل و روش کار افرادی که در هیبت معترض ظاهر شدند، گفت: این افراد که به لطف الهی رسوا شدند، سرچشمه تفکر بسیجی را نشانه گرفته بودند. حرکت آن‌ها به دنبال این بود که با ظاهری فریبنده، گروه مرجع بسیج را کنار بزنند و گروه مرجع جدیدی را جایگزین کنند البته نحوه عملکرد این گروه فرسنگ‌ها با فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی فاصله دارد.

مقیمی ادامه داد:‌روش‌هایی که این افراد به کار بردند به گونه‌ای رسواکننده بود که اصلاً نمی‌توان آن‌ها را به عنوان رقیب جدی تفکر بسیجی محسوب کرد، ولی صدمات زیادی به کشور و جامعه وارد کردند که باید به جای خود با عاملین و مسببین آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در غائله اخیر برای خدشه‌دار کردن مرجعیت بسیج تلاش کردند، گفت: انواع و اقسام توهین‌های بی‌سابقه را البته برنامه‌ریزی شده به بسیج نسبت دادند. اصلاً در شعارها صحبتی از دولت و اقتصاد نبود و مستقیم به سمت سرچشمه بسیج نشانه می‌رفتند؛ غافل از اینکه تفکر بسیجی و عشق به ولایت تکثیر شده و این تفکر مهارشدنی نیست.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فحاشی و توهینی که از برخی افراد سر زد، در هیچ جای دنیا و حتی در نظام غربی هم خریدار ندارد و در آن جوامع نیز هنجارشکنی تلقی می‌شود.

مقیمی در سخنان خود با تبیین جایگاه اجتماعی بسیج، به تفاوت «مدیریت» و «رهبری» در سازمان‌ها از منظر علم مدیریت اشاره کرد و گفت: در سازمان‌ها چرخش از مفهوم مدیریت به رهبری است و هر چه جلوتر می‌رویم، در سازمان‌ها رهبران هستند که حکم می‌رانند و نه مدیران. مدیران با استفاده از قدرت قانونی که در اختیار دارند حکمروایی می‌کنند، اما رهبران به جای قدرت قانونی، از قدرت نفوذ شخصی برخوردار هستند؛ آن‌ها بر قلوب مردم و کارکنان و حتی بر قلوب مدیرانی که دارای قدرت قانونی هستند اثر می‌گذارند. مصداق آن را می‌توان در ایران و کشورهای محور مقاومت بررسی کرد.

وی افزود: بسیج در ایران، حشدالشعبی در عراق، حزب‌الله در لبنان و انصارالله در یمن را مقایسه کنید؛ آن‌ها اصلاً نیازی به قدرت قانونی ندارند و اثرگذاری آن‌ها مبتنی بر قدرت مرجعیت آنان است. قدرت تفکر بسیج که پرورش‌یافته مکتب امامین انقلاب است، نیازی به ساختار دولت و حکومت ندارد و اصولاً دولت‌ها برای اداره جامعه ناچار هستند در مقابل اراده این گروه مرجع که در اعماق قلوب ملت نفوذ کرده‌اند، کرنش کنند.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: آیا برخی دولت‌ها در عراق توانستند حشدالشعبی را منحل کنند؟ انتخاب نخست وزیر جدید عراق نشان داد که برای اداره امور جامعه چاره‌ای جز بازگشت به اراده گروه مرجعی همچون حشدالشعبی وجود ندارد.

مقیمی تصریح کرد: این شرایط برای حزب‌الله در لبنان نیز مصداق دارد. در اختلاف مرز دریایی اخیر بین لبنان و رژیم اسراییل، اراده مردم لبنان را آیا دولت لبنان بر اسرائیل تحمیل کرد یا حزب‌الله؟ آیا در یمن اراده انصارالله بر امورات یمن حاکم و بر قلوب اکثر قاطع مردم یمن اثرگذار است یا تصمیمات دولت دست‌نشانده سعودی که دائماً در حال تغییر و جابجایی هستند؟

وی گفت: این واقعیات میدانی نشان می‌دهد که تفکر بسیجی قدرتی فراتر از دولت دارد و دشمنان دریافته‌اند که تا مادامی که بسیج و تفکر بسیجی در بین مردم مرجعیت داشته باشد، حتی تغییر حکومت و دولت نیز دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند و از این رو برای خدشه‌دار کردن مرجعیت این شجره طیبه، دشمنان به جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بی‌سابقه روی آوردند که خوشبختانه با سعه صدر و هوشمندی بسیجیان در تحقق هدفشان ناکام ماندند.

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر هماهنگی و شبکه‌سازی درون سازمانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نهاد بسیج و تفکر بسیجی و برای افزایش تعیین‌کنندگی در تحولات دنیا، خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر نشان داد که تفکر بسیجی چقدر نفوذکننده در قلوب دیگران است. سعه صدر و عقلانیت در کنار شور انقلابی بسیج در غائله اخیر نشان داد که بسیج چقدر ریشه‌دار است.

در حوادث اخیر کمترین تنش را در دانشگاه تهران داشتیم

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، عبدالرضا سیف رییس بسیج اساتید این دانشگاه تهران هم در سخنانی با تبریک هفته بسیج به اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی، گفت: در دو ماه گذشته که اغتشاشاتی در جامعه شکل گرفت، کمترین تنش را در دانشگاه تهران داشتیم.

وی افزود: رییس دانشگاه تهران با مدیریت و حضوری که در میدان داشت، حوادث را مدیریت کرد و جلسات متعددی را با اساتید و دانشجویان برگزار کرد. وقتی مدیر بسیجی باشد، با حضور در میدان، مسایل را بررسی و کنترل می‌کند.

رییس بسیج اساتید دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کارکنان حفاظت فیزیکی و حراست دانشگاه هم اگرچه زخمی شدند و زخم خوردند، اما نگذاشتند خونی از بینی کسی ریخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)