بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید


بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

اگر برای ماه جاری قصد خرید بهترین تبلت با توجه به بودجه خود را دارید، با کامل ترین راهنمای خرید تبلت در وب فارسی که در آن بهترین تبلت های پیشنهادی موجود در بازار همراه با مشخصات و عکس محصولات معرفی شده‌اند، همراه باشید. البته در صورتی که نیاز...

اگر برای ماه جاری قصد خرید بهترین تبلت با توجه به بودجه خود را دارید، با کامل ترین راهنمای خرید تبلت در وب فارسی که در آن بهترین تبلت های پیشنهادی موجود در بازار همراه با مشخصات و عکس محصولات معرفی شده‌اند، همراه باشید. البته در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر هم داشتید می‌توانید در بخش نظرات از متخصصین شهر سخت افزار مشاوره رایگان خرید بهترین تبلت را بگیرید.

مانند رسم چندین سال در شهر سخت افزار قصد داریم، بهترین تبلت‌ های حال حاضر موجود در بازار را به شما دوستان معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشید. توجه کنید که در راهنمای خرید تبلت دقت شده تا محصولاتی معرفی شوند که بتوان در داخل کشور به راحتی آنها را تهیه کرد. ممکن است محصولاتی وجود داشته باشند که مشخصات بسیار خوب و مناسبی داشته باشند ولی نتوان در بازار آنها را به راحتی پیدا کرد. هدف ما این بوده تا یک تبلت با مشخصات خوب را با توجه به نیاز شما معرفی نماییم که با بهترین قیمت در دسترس شما قرار دارد. در ادامه با راهنمای خرید بهترین تبلت بازار ایران شهر سخت افزار را همراهی نمایید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

قیمت‌های اعلامی برای محصولات متعلق به تاریخ 20 آبان 1401 میانگین بازار و از منابع معتبر هستند و ممکن است زمانی که شما عزیزان این مطلب را مطالعه می‌کنید یا قصد خرید دارید، در قیمت‌ها تفاوت‌هایی مشاهده شود. برای اطلاع از قیمت‌های روز این بازار می‌توانید «لیست قیمت تبلت» را مطالعه کنید.

فهرست عناوین مطلب راهنمای خرید تبلت:

برای خرید تبلت به چه نکاتی توجه کنیم؟

تبلت‌ها می‌توانند مانند یک گوشی هوشمند نیازهای روزمره شما را برطرف کنند یا مانند یک لپ تاپ همراه مطمئنی برای محل کار شما باشند. تبلت را می‌توانید با خود به سفر ببرید یا از آن به عنوان یک پلتفرم گیمینگ قابل حمل استفاده نمایید. در ادامه نکات، مشخصات و قابلیت‌هایی که قبل از خرید تبلت باید به آن‌ها توجه کنید را مرور می‌کنیم.

قیمت

تبلت‌های میان رده و ارزان‌قیمت بسیاری در بازار وجود دارند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند نیاز روزانه کاربران را برطرف کنند. لیست قیمت تبلت بر اساس قیمت پیشنهادی شهر سخت افزار، بهترین گزینه‌ها در هر گروه قیمتی را برای شما مشخص کرده است. با این حال در صورت نیاز به انجام کارهای حرفه‌ای‌تر که به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز دارند، گاهی نیاز است بیشتر 25 میلیون تومان نیز هزینه کنید.

وزن و ابعاد

بسیاری از کاربران تبلت خود را مدتی طولانی در دست می‌گیرند و از این رو، باید تبلتی با وزن کمتر خریداری نمایند. ابعاد یک تبلت نیز میزان راحتی شما هنگام استفاده از آن را تعیین می‌کند. به صورت کلی، باید تبلتی انتخاب کنید که به اندازه کافی سبک و در عین حال مقاوم باشد.

نمایشگر

در زمان انتخاب یک تبلت، باید به مواردی چون سایز، وضوح، زاویه دید و حداکثر روشنایی نمایشگر دقت کنید. هنگام تماشای ویدئو، وضوح تصویر اهمیت بالایی پیدا می‌کند و بهتر است تبلت شما امکان نمایش تصاویر Full HD را داشته باشد. اگر قرار است با چند نفر به تماشای محتوا بنشینید، باید امکان دیدن واضح تصاویر از زوایای مختلف را بررسی کنید.

حداکثر روشنایی نمایشگر برای افرادی که در محیط بیرون از تبلت استفاده می‌کنند، بسیار مهم‌است. در نظر داشته باشید که پوشش محافظ صفحه نمایش نیز باید از دوام خوبی برخوردار باشد و به آسانی تمیز شود.

سیستم عامل

تبلت‌هایی با سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز در بازار کشور وجود دارند. هر سیستم عامل می‌تواند نیاز قشر متفاتی از کاربران را برطرف نماید.

  • اگر به یک تبلت با قابلیت‌های PC نیاز دارید، می‌توانید سیستم عامل ویندوز را انتخاب کنید.
  • سیستم عامل iOS تجربه کاربری بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد و گاهی برای تماشای ویدئو و گیمینگ مناسب‌تر است. هرچند آیپدها بسیار گران‌قیمت هستند.
  • با اندروید به یک پلتفرم باز دسترسی دارید و می‌توانید بسیاری از نرم‌افزارها مولتی‌تسکینگ، بازی‌ها و اپ‌ها را بدون نیاز به هزینه اضافه تهیه نمایید.

اتصال به اینترنت

تبلت‌ها از طریق سیم کارت و Wi-Fi به اینترنت متصل می‌شوند. در برخی از مدل‌ها امکان نصب سیم کارت وجود ندارد و تبلت‌های سیم کارت خور قیمت بیشتری دارند. در صورتی که تنها در خانه یا محل کار از تبلت خود استفاده می‌کنید، شاید نیازی به یک تبلت سیم کارت خور نداشته باشید؛ با این وجود امکان نصب سیم کارت، اتصال همیشگی به اینترنت را برای شما تضمین خواهد کرد.

عمر باتری

عمر باتری را نمی‌توان تنها از طریق نگاه به ظرفیت اسمی آن تشخیص داد و این ویژگی به عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید تبلت، مدل‌های مورد نظر خود را از طریق بررسی‌های موجود در اینترنت مقایسه نمایید. توجه داشته باشید که کاربردهایی مانند تماشای ویدئو و بازی، باتری شما را زودتر خالی می‌کنند. یک تبلت خوب باید حداقل هشت ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند.

پردازنده

بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار به تراشه‌های پرچم‌دار اسنپدراگون و مدیاتک مجهز شده‌اند. این در حالی است که آیپدها معمولاً در این زمینه بهتر هستند و قدرت پردازشی بیشتری دارند. در مطلب بهترین تبلت پیشنهادی، مشخصات پردازنده تبلت‌های مختلف را برای شما آورده و امکان بازی یا انجام کارهای گرافیکی با آن‌ها مرور کرده‌ایم.

حافظه داخلی

تبلت‌های ارزان قیمت بین 16 تا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارند که می‌تواند برای کاربرانی که بع صورت آنلاین ویدئو تماشا می‌کنند یا کتاب می‌خوانند کافی باشد. از سوی دیگر ذخیره محتوای ویدئویی یا بازی روی تبلت، بسته به مدل تبلت شما به حداقل 128 گیگابایت فضا نیاز دارد. در نظر داشته باشید که بهتر است تبلت‌های پیشرفته‌تر را با حافظه داخلی بیشتری خریداری نمایید، زیرا بخش زیادی از حافظه داخلی آن‌ها توسط سیستم عامل اشغال می‌شود.

مهمترین سوالات پیرامون خرید تبلت

بهترین تبلت میانرده چه مدلی است؟

برای انتخاب تبلت بر اساس نیاز خود باید به مواردی چون دوام، نمایشگر، سخت‌افزار و باتری توجه کنید. تبلت‌های میانرده می‌توانند بازی‌های سنگین را در تنظیمات پایین اجرا کنند و ابزار مناسبی برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی باشند.

از میان بهترین تبلت‌های میان دره باید به گلکسی تب A7 اشاره کرد. این تبلت شارژدهی عالی دارد و نمایشگر آن نیز با توجه به قیمت مناسب، کیفیت خوبی در اختیار کاربران می‌گذارد. تبلت گلکسی تب S6 Lite نیز علی‌رغم قیمت مناسب، از زیباترین تبلت‌های اندرویدی به شمار می‌آید. تب S6 Lite نمایشگری شفاف دارد و از قلم S-Pen نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین تبلت اپل کدام است؟

شکی نیست که اپل بهترین تبلت‌های بازار را تولید می‌کند و آیپد می‌تواند بهترین انتخاب برای افراد حرفه‌ای مانند طراحان دیحیتال باشد. با این حال اپل برای نیاز همه کاربران، تبلت‌هایی با قیمت مختلف تولید کرده که البته در بازار ایران همواره با قیمتی به نسبت بالا به فروش می‌رسند.

تبلت آیپد پرو 2022 با نمایشگر mini-LED و تراشه بسیار قدرتمند M2، قدرتمندترین تبلت موجود در بازار به شمار می‌آید. با این حال قیمت بسیار بالا را باید بزرگ‌ترین ضعف این تبلت دانست؛ باید به این نکته اشاره کرد که این دستگاه در بازار ایران موجود نیست و آیپد پرو 12.9 اینچی 2021 با تراشه M1 بهترین گزینه در بازار تبلت‌های پرچم‌دار ایران است.

برای دانش‌آموزان و افرادی که بدون هزینه بالا، به تبلتی با سازگاری نرم‌افزاری عالی و سخت‌افزار قدتمند نیاز دارند، تبلت آیپد 10.2 مدل 2021 را پیشنهاد می‌کنیم. این تبلت با تراشه A13 Bionic و صفحه نمایشی با وضوح 1620 در 2160 پیکسل، با قیمت بین 11 تا 16 میلیون تومان در بازار ایران قابل خریداری است.

بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟

تبلت Galaxy Tab S8 را باید بهترین تبلت سامسونگ و شاید بهترین تبلت اندرویدی بازار دانست. این تبلت با قیمتی به مراتب کمتر از آیپدهای پرچم‌دار، ویژگی‌های ممتازی همچون نمایشگر 120 هرتزی، بهترین دوربین‌های جلو و عقب مخصوص تبلت و تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

علاقه‌مندان به خرید تبلت‌های سامسونگ انتخاب‌های گوناگونی دارند و در همه گروه‌های قیمتی تبلت‌های گلکسی قدرتمندی به بازار عرضه شده‌اند. از میان این تبلت‌ها می‌توان به Galaxy Tab S7 FE و S6 Lite اشاره کرد. همچنین تبلت‌های ارزان‌قیمتی مانند A7 Lite نیز می‌توانند برای بسیاری از کاربران انتخاب مناسبی باشند.

آیا تبلت بهتر است یا گوشی؟

گوشی و تبلت در بسیاری از موارد مانند سیستم عامل و سخت‌افزار می‌توانند با یکدیگر مشابه باشند؛ با این حال تفاوت‌های بسیاری نیز وجود دارد. برای مثال اگریک دوربین قدرتمند نیاز دارید، هیچ تبلتی نیاز شما را برطرف نخواهد کرد. بیشتر مشتریان بازار تبلت، به نمایشگر بزرگ، باتری قدرتمند و امکاناتی همچون اتصال به کیبورد نیاز دارند.

تبلت می‌تواند نیازهای کاری شما را برطرف کند و به دلیل وزن کمتر، جایگزینی برای لپ تاپ باشد. تبلت‌ها همچنین تجربه مولتی‌مدیای بهتری برای کاربران به وجود می‌آورند و عموماً از گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر هستند. گوشی هوشمند سبک‌تر است و برخلاف بسیاری از تبلت‌های موجود، قابلیت نصب سیم‌کارت دارد. با توجه به این موارد، تبلت را می‌توان مکمل و نه جایگزینی برای گوشی هوشمند دانست.

از کجا تبلت بخریم؟

برای خرید تبلت به صورت آنلاین می‌توانید به فروشگاه هدف مراجعه کنید. به شما توصیه می‌کنیم در صورت خرید حضوری، قیمت‌ها را از پیش چک نموده و از فاصله قیمتی نسخه‌های مختلف یک تبلت که حافظه متفاوتی دارند، آگاهی پیدا کنید. امکان نصب سیم‌کارت را نیز با توجه به نیازهای خود در نظر داشته باشید.

از کجا بفهمیم تبلت چند اینچ است؟

برای مشاهده سایز نمایشگر تبلت خود می‌توانید مدل آن را در گوگل جستجو نموده یا به وبسایت سازنده مراجعه کنید. تبلت‌های کوچک معمولاً ابعادی بین 7 تا 8 اینچ دارند. تبلت‌های بزرگ نیز معمولاً در گروه پرچم‌دار قرار می‌گیرند و ابعادی بین 13 تا 15 اینچ دارند. شما می‌توانید با اندازه‌گیری قطر نمایشگر تبلت خود بدون احتساب حاشیه، از سایز نمایشگر آن آگاه شوید. ابعاد نمایشگر تبلت‌ها را معمولاً به اینچ اندازه می‌گیرند.

از چه سنی برای کودک تبلت بخریم؟

پاسخ به این سوال کار آسانی نیست و پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم در این مورد، ابتدا با یک متخصص مشورت کنید. با این حال در نظر داشته باشید که تبلت‌ها به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ‌تر، امکان شخصی‌سازی برای کودکان و به وجود آمدن قابلیت نظارت والدین، برای کودکان مناسب‌تر از لپ تاپ یا گوشی هوشمند هستند.

به این نکته توجه کنید که تبلت مناسب کودک، باید دوام بالا و وزن پایینی داشته باشد. همچنین بهتر است از خرید تبلت‌هایی با قیمت بالا برای کودکان خردسال خودداری نمایید. باید به این نکته اشاره کرد که کارشناسان، خرید تبلت یا وسایل الکترونیکی مشابه را برای کودکان زیر 4 سال پیشنهاد نمی‌کنند.

لیست بهترین تبلت های پیشنهادی موجود در بازار ایران بر اساس قیمت

بهترین تبلت موجود در بازار زیر 3 میلیون تومان

GLX F8 Plus (2GB/32GB) تبلت
تبلت جی ال ایکس مدل اف 8 پلاس

قیمت: حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

نوسانات شدید بازار و افزایش سرسام‌آور قیمت محصولاتی مانند تبلت‌ها موجب شده تا بسیاری از مشتریان به دنبال خرید دستگاه‌های اقتصادی با کارایی مناسب باشند. تبلت GLX F8 Plus را باید یکی از همین محصولات دانست که توسط بهترین مارک تبلت ایرانی تولید شده و با داشتن امکاناتی همچون رم 2 گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه تا 128 گیگابایت، قادر است با نکات مهم در خرید تبلت کاربران عمومی و به خصوص دانش‌آموزان همسو باشد.

باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی را می‌توان یکی از نقاط قوت تبلت ارزان‌ قیمت GLX F8 Plus دانست که ورود آن به راهنمای خرید بهترین تبلت را تضمین می‌نماید. تماشای محتوای ویدئویی روی نمایشگر 8 اینچی آن را تا چندین ساعت را تضمین می‌کند؛ نمایشگر مناسب و شارژدهی عالی را باید از مشخصات تبلت خوب دانست که باید به آن توجه داشته باشیم. GLX F8 Plus به عنوان یکی از بهترین تبلت های اقتصادی بازار، برای بازی چندان مناسب نیست. برای گیمینگ می‌توانید به سایر محصولات راهنمای خرید تبلت مراجعه کنید.

اگر در این بازه قیمتی به یک تبلت سریع‌تر با نمایشگر مناسب برای تماشای محتوای تصویری نیاز دارید، ما به شما تبلت Nartab N27 را پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

GLX F8 Plus مشخصات تبلت
208.5 x 125.5 x 9.6 mm ابعاد
363g / Plastic Body جنس / وزن
Single 4G سیم‌کارت
LCD 8.0 Inches نمایشگر
800 x 1280 px رزولوشن
Unisoc SC9863A چیپ‌‎ست
Octa-core (4x1.6 GHz + 4x1.2 GHz) CPU
2GB/16GB حافظه (رم و داخلی)
5MP , 2MP دوربین (عقب و سلفی)
5100 mAh باتری
Android 10 سیستم عامل

بهترین تبلت موجود در بازار تا 4 میلیون تومان

تبلت Samsung Galaxy Tab A7 Lite SM-T225 (3GB/32GB)
تبلت سامسونگ گلکسی تب آ 7 لایت اس ام تی-225

قیمت: حدود 4 میلیون 350 هزار تومان با گارانتی پیکسل (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

سامسونگ به عنوان بهترین مارک تبلت اندرویدی، تبلت Galaxy Tab A7 Lite را در اوایل سال 2021 و به عنوان گزینه‌ای ارزان‌قیمت‌تر و سبک‌تر از یکی از بهترین تبلت های میان‌رده سالیان اخیر بازار یعنی Tab A7 معرفی کرد. این دستگاه را باید یکی از معدود گزینه‌ها در این رده قیمتی دانست که قادر است از پس بسیاری از کاربردهای روزمره و سنگین شما به شکل قابل قبولی برآمده و ناامیدتان نکند

از نکات مهم خرید تبلت Galaxy Tab A7 می‌توان به تراشه قدرتمند اشاره کرد؛ تراشه Helio P22T این دستگاه با اینکه گاهی با افت فریم و عملکرد در زمان گیمینگ همراه است، می‌تواند بازی‌هایی همچون CoD Mobile و آسفالت 9 را در تنظیمات متوسط را به خوبی و در سطح بهترین تبلت های ارزان قیمت اجرا کند. مسلماً پنل نمایشگر TFT را نمی‌توان یکی از نقاط قوت گلکسی تب A8 دانست، اما رنگ‌های به اندازه کافی دقیق و رزولوشن 1340 در 800 پیکسلی، آن را برای تماشای محتوای چند رسانه‌ای بهینه کرده تا انتخاب آن برای راهنمای خرید تبلت چندان دشوار نباشد.

این تبلت خوش‌قیمت به بدنه فلزی و زیبا به همراه باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که علی‌رغم پشتیبانی اسمی از شارژ سریع 15 واتی، پر شدن آن تا 55 درصد بیشتر از 90 دقیقه زمان می‌برد که در مقایسه با بهترین تبلت ها در این رده قیمتی مناسب است. در مجموع تبلت 8.7 اینچی Galaxy Tab A7 با مشخصات خوب می‌توان انتظار عملکردی مناسب در بیشتر کاربردهای عمومی و روزمره را داشت.

در این بازه قیمتی می‌توانید تبلت مجهز به پردازنده اسنپدراگون 450 لنوو Tab 5 M10 را نیز در اختیار بگیرید که بهترین تبلت اقتصادی لنوو به شمار می‌آید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Samsung Galaxy Tab A7 Lite SM-T225 (3GB/32GB) مشخصات تبلت
212.5 x 124.7 x 8 ابعاد
366g / Aluminium Body جنس / وزن
Single 4G سیم‌کارت
TFT LCD 8.7" نمایشگر
800 x 1340 px رزولوشن
Helio P22T چیپ‌‎ست
Octa-core (4x2.3 GHz Cortex-A53 4x1.8 GHz Cortex-A53) CPU
3GB/32GB حافظه (رم و داخلی)
8MP, 2MP دوربین (عقب و سلفی)
5100 mAh باتری
Android 11, One UI 3.1 سیستم عامل

بهترین تبلت های موجود در بازار تا 7 میلیون تومان

تبلت Samsung Galaxy Tab A7 SM-T505 (3GB/32GB)
تبلت سامسونگ گلکسی تب آ 7 اس ام-تی 505

قیمت: حدود 6 میلیون و 750 هزار تومان با گارانتی پیکسل (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

تبلت Galaxy Tab A7 قیمتی مناسب و البته کمی بیشتر از تبلت های ارزان قیمت و ساده بازار دارد، اما قادر است با پردازنده و خصوصیات قابل توجه خود کارهای روزمره‌ای همچون تماشای ویدئو، جستجو در وب و حتی گیمینگ را به بهترین نحو به انجام برساند و همین موضوع را باید از نکات مهم در خرید تبلت Galaxy A7 دانست.

از ویژگی‌های تبلت Galaxy Tab A7 می‌توان به بدنه فلزی مقاوم و طراحی زیبای آن اشاره کرد. به جرئت می‌توان گفت که ارزش خرید با توجه به تراشه سریع، طراحی چشم نواز، باتری با شارژردهی بالا و نمایشگر با کیفیت، آن را در زمره بهترین تبلت های قابل خریداری در بازار ایران قرار داده است.

صفحه نمایش یکی از نکات مهمی است که در راهنمای خرید تبلت روی آن تاکید زیادی داریم؛ نمایشگر 10.4 اینچی این دستگاه قادر است تصاویر را با رزولوشن تا Full HD یا 2000 در 1200 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد تا کاربر با یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در این بازه قیمتی روبرو باشد.

با مشخصات خوب همچون پردازنده Snapdragon 662، تبلت Galaxy Tab A7 که 3 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کند، می‌توانید علاوه بر کارهای روزمره، بازی‌هایی همچون Asphalt 9 را با عملکردی بهتر نسبت به دیگر محصولات هم قیمت اجرا نمایید.

به این نکته مهم در خرید تبلت Galaxy A7 دقت کنید که باتری 7040 میلی‌آمپر ساعتی Galaxy Tab A7 برای استفاده از آن بدون نگرانی در طول روز کافی خواهد بود. این باتری قادر است از پخش ویدئو تا 10 ساعت به صورت مداوم پشتیبانی نماید.

این تبلت با داشتن نمایشگر خوب و اسپیکرهای قوی یک بهترین تبلت های اقتصادی برای تماشای ویدئو به شمار می‌آید، اما نقاط ضعفی نیز در این بین وجود دارند. از این نقاط ضعف می‌توان به وزن تقریباً بالا و عدم پشتیبانی از نرم‌افزار بروز اشاره کرد.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Samsung Galaxy Tab A7 SM-T505 (3GB/32GB) مشخصات تبلت
247.6 x 157.4 x 7 mm ابعاد
476g / Aluminium Body جنس / وزن
Single 4G سیم‌کارت
TFT LCD 10.4" نمایشگر
1200 x 2000 px رزولوشن
Snapdragon 662 چیپ‌‎ست
Octa-core (4x2.0 GHz Kryo 260 Gold 4x1.8 GHz Kryo 260 Silver) CPU
3GB/32GB حافظه (رم و داخلی)
8MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
7040 mAh باتری
Android 11, One UI 3.1 سیستم عامل

تبلت Lenovo Tab M10 HD X306 (4GB/64GB)
تبلت لنوو تب ام 10 اچ دی ایکس 306

قیمت: حدود 7 میلیون تومان با گارانتی پیکسل (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

تبلت Tab M10 لنوو با بدنه تمام فلزی و طراحی ظریف می‌تواند در همان نگاه اول مورد توجه اعضای خانواده شما قرار بگیرد. این تبلت قدرتمند همچنین از نمایشگری 10.1 اینچی برخوردار است که قادر است تصاویر را با رزولوشن HD در اختیار کاربران قرار دهد. با معرفی تبلت زیبای Tab M10 در راهنمای خرید تبلت این ماه همراه باشید.

از مشخصات این تبلت خوب می‌توان به نمایشگر با نوردهی کافی، دقت رنگ خوب و کنتراستی عالی روی یک پنل IPS اشاره کرد. این نمایشگر تبلت Tab M10 لنوو را به دستگاهی مناسب برای لذت بردن از ویدئو، شرکت در کلاس آنلاین و بازی‌های سبک تبدیل کرده است.

با این حال بعد از کار با این دستگاه، متوجه خواهید شد صدا به معنی واقعی استریو نیست و نسبت به رقبایی همچون Galaxy Tab A 10.1 در رده پایین‌تری قرار دارد. به دلیل استفاده از تبلت در گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم، بلندگوی خوب یکی از نکات مهم در خرید تبلت به شمار می‌آید.

تبلت Lenovo Tab M10 به تراشه Helio P22T مجهز شده که در بنچمارک‌های مطرح امتیاز خوبی در بخش پردازشی کسب کرده است. در کنار این تراشه، 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد تا کاربران برای ذخیره بازی‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود دغدغه کمتری داشته باشند.

به دلیل برخورداری از 4 گیگابایت رم، نرم‌افزارهایی همچون کروم، اسکایپ و مایکروسافت آفیس در این تبلت نسبت به Tab A7 سامسونگ روان‌تر قابل اجرا هستند، اما در بخش گینیمگ گاهی با لگ ناشی از ضعف گرافیکی روبرو خواهیم بود و می‌توان گفت تبلت Tab M10 بهترین تبلت برای گیمینگ نیست.

طبق تست‌های استاندارد، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه، ویدئو مورد نظر شما را با نوردهی متوسط تا 14 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد به اجرا می‌رساند. این میزان با استفاده از حداکثر نوردهی به 4 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Lenovo Tab M10 HD X306 (4GB/64GB) مشخصات تبلت
241.5 x 149.4 x 8.3 mm ابعاد
420g / Aluminium Body جنس / وزن
Nano-SIM سیم‌کارت
IPS LCD 10.1" نمایشگر
800 x 1280 px رزولوشن
Helio P22T چیپ‌‎ست
Octa-core (4x2.3 GHz Cortex-A53 4x1.8 GHz Cortex-A53) CPU
4GB/64GB حافظه (رم و داخلی)
8MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
5000 mAh باتری
Android 10 سیستم عامل

بهترین تبلت موجود در بازار تا 8 میلیون تومان

تبلت Lenovo YogaSmart 10 YT-X705X (4GB/64GB)
تبلت لنوو یوگا اسمارت 10 وای تی-ایکس 705 ایکس

قیمت: حدود 8 میلیون تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

تبلت Yoga Smart 10 YT لنوو با توجه به طراحی منحصر به فرد با سایر رقبای خود در بازار میان رده و راهنمای خرید تبلت متفاوت است. لنوو برای این تبلت یک پایه طراحی کرده و درون استوانه ضخیم انتهای بالای آن بلندگوهای قدرتمند قرار داده است. این طراحی به کاربران اجاره می‌دهد تا تبلت Yoga Smart 10 YT را بهتر در دست نگه دارند و در مواردی راحت‌تر با آن کار کنند که از مشخصات تبلت خوب شمرده می‌شود؛ البته مکان قرار دادن این تبلت لنوو روی یک سطح صاف وجود ندارد.

دیگر مشخصات و قابلیت‌های تبلت Yoga Smart 10 YT لنوو به استاندارد بهترین تبلت های بازار میان رده نزدیک است. این تبلت به تراشه اسنپدراگون 439 مجهز شده و با 4 گیگابایت رم، از پس انجام کارهای روزانه شما و گیمینگ در تنظیمات معمولی برخواهد آمد.

به کمک باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی تبلت Yoga Smart 10 YT می‌توان تا 13 ساعت در هنگام اتصال به وای فای کارکرد. با این حال پر کردن این باتری بزرگ زمان زیادی طلب می‌کند و تا 3 ساعت به طول می‌انجامد. نمایشگر 10.1 اینچی این دستگاه با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسلی خود، در شرایط نور اتاق و محیط بیرون عملکرد خوبی نشان می‌دهد و می‌تواند یکی از نکات مهم در خرید تبلت Yoga Smart 10 YT به شمار آید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Lenovo YogaSmart 10 YT-X705X (4GB/64GB) مشخصات تبلت
242 x 166 x 8.5-24 mm ابعاد
580g / Aluminium Body جنس / وزن
- سیم‌کارت
IPS LCD 10.1" نمایشگر
1200 x 1920 px رزولوشن
Snapdragon 439 چیپ‌‎ست
14x1.95 GHz Cortex-A53 4x1.45 GHz Cortex A53 4GB/64GB CPU
4GB/64GB حافظه (رم و داخلی)
8MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
7000 mAh باتری
Android 9.0 سیستم عامل

بهترین تبلت های موجود در بازار تا 13 میلیون تومان

تبلت Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022 (4GB/64GB)
تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت 2022

قیمت: حدود 12 میلیون و 650 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

به جز آیپدهای نسبتاً قدیمی، در بازار این روزها تبلت‌های با بدنه مستحکم و آلومینیومی زیادی را نمی‌توان در بازه قیمتی میانی بازار به راحتی پیدا کرد. سامسونگ بعد از معرفی گلکسی تب اس 6 که یک تبلت پرچمدار به حساب می‌آید، نسخه تعدیل شده آن را با پسوند Lite و البته ظاهری در خور بهترین تبلت های بازار ارائه کرده است.مدل سال 2022 تبلت Galaxy Tab S6 Lite در بهش نمایشگر و باتری تغییری نداشته، اما پردازنده Snapdragon 720G مجهز شده که تا دو برابر عملکرد بهتری نسبت به پردازنده مدل سال 2020 این تبلت از خود به نمایش می‌گذارد.

تفاوت این تبلت و نسخه اصلی Tab s6 در نمایشگر TFT به جای AMOLED، سخت‌افزار ضعیف‌تر و البته قیمت بسیار ارزان‌تر است که حضور پایدار آن در راهنمای خرید تبلت را تضمین می‌کند. نمایشگر 10.4 اینچی این دستگاه با رزولوشن Full HD تصاویری زنده و با رنگ‌هایی عالی را برای کاربران به نمایش می‌گذارد تا Tab S6 Lite 2022 را به یکی از بهترین تبلت های میان رده برای تماشای محتوای چند رسانه‌ای تبدیل کند. با این وجود مهم‌ترین ویژگی تب S6 Lite 2022 را باید برخورداری آن از قلم S Pen دانست که آن را به یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های بازار که از استایلوس اورجینال برخوردارند، بدل می‌نماید.

پشتیبانی نرم‌افزار مناسب را باید از مشخصات تبلت خوب دانست. در بخش نرم‌افزاری تبلت Tab S6 Lite 2022 با مشکلاتی در خصوص سازگاری رابط کاربری و سیستم عامل اندروید روبرو هستیم که گاهی اوقات عملکرد دستگاه و جابه‌جایی در منوها را کند خواهد کرد. باید به این نکته نیز توجه نمایید که سامسونگ از تراشه اختصاصی Snapdragon 720G بهره برده که قادر است عملکرد گیمینگ قابل قبولی برای کاربران فراهم آورد وهمه بازی‌های موبایلی را با کیفیت خوب و کمترین لگ اجرا نماید.

برای تامین انرژی این تبلت یک باتری 7040 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 15 واتی استفاده شده که شما را تا یک روز از شارژ مجدد بی‌نیاز خواهد کرد. در مجموع می‌توان گفت که نمایشگر عالی، قلم S Pen و عملکرد گیمینگ خوب، نکات مهم در خرید تبلت S6 Lite 2022 هستند و آن را را به یکی از بهترین تبلت های بازار میان رده تبدیل کرده است.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022 (4GB/64GB) مشخصات تبلت
244 x 153 x 8.2 mm ابعاد
460 g / aluminum Alloy جنس / وزن
Nano-SIM 4G سیم‌کارت
TFT LCD 10.4" نمایشگر
1200 x 2000 px رزولوشن
Snapdragon 720G چیپ‌‎ست
Octa-core (2x2.3 GHz Kryo 465 Gold 6x1.8 GHz Kryo 465 Silver) CPU
4GB/64GB حافظه (رم و داخلی)
8MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
7040 mAh باتری
Android 12, One UI 4.0 سیستم عامل

تبلت Lenovo Yoga Tab 11 YT (4GB/128GB)
تبلت لنوو یوگا تب 11 وای تی

قیمت: حدود 12 میلیون و 400 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

لنوو با Yoga Tab 11 YT یکی از عجیب‌ترین تبلت های موجود در بازار را طراحی کرده است. این تبلت به یک پایه مجهز شده تا بتوان آن را بدون دردسر روی سطوح صاف قرار داد و به تماشای محتوا ویدئویی نشست یا کار کرد. باتری 7500 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه نیز به درون یک محفظه استوانه‌ای تعبیه شده تا ظاهری عجیب و جداب برای Tab 11 YT به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های راهنمای خرید تبلت رقم بخورد.

این باتری به عنوان یکی از مشخصات خوب این تبلت قادر است در حالت وبگردی مداوم با اتصال به WiFi و نوردهی 150 نیت، تا 12 ساعت دوام بیاورد. این موضوع Tab 11 YT در مقایسه با تبلت‌هایی همچون Galaxy Tab A7 و Galaxy Tab S7، در مقامی پایین‌تر از نظر شارژدهی قرار می‌دهد.

از نکات مهم در خرید تبلت Tab 11 YT باید به نمایشگر باکیفیت اشاره کرد. نمایشگر 2K و 11 اینچی این دستگاه هرچند حاشیه‌های به نسبت ضخیمی دارد، از رنگ‌های زنده برخوردار است و از قلم لنوو نیز پشتیبانی می‌کند. در نظر داشته باشید که در هنگام تست زیر نور خورشید، این نمایشگر نتوانست به حداکثر نوردهی اسمی 400 نیت برسد و از این رو بهتر است زیر تابش مستقیم مورد استفاده قرار نگیرد.

لنوو از تراشه Helio G90T برای انجام کارهای پردازشی در این تبلت استفاده کرده که با وجود رم 4 گیگابایتی، در اجرای بازی‌ها بسیار روان عمل می‌کند. این دستگاه از این رو می‌تواند یکی ار بهترین تبلت ها برای موبایل گیمرهای اقتصادی باشد.

تبلت Yoga Tab 11 YT لنوو از طراحی بسیار متفاوتی برخوردار است و در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌نماید. از این تبلت می‌توان علاوه بر مصارف خانگی و مولتی‌تسکینگ، در فروشگاه‌ها برای نمایش محصولات به مشتریان نیز استفاده کرد. در ادامه راهنمای خرید تبلت به مدل‌های بهتری نیز اشاره خواهیم کرد.

اگر تمایل دارید بیشتر از تبلت خود برای بازی استفاده کنید یا برای انجام کارهایتان به نمایشگر بزرگ احتیاجی ندارید، تبلت iPad mini 8.3 2021 نیز در این بازه قیمتی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Lenovo Yoga Tab 11 YT (4GB/128GB) مشخصات تبلت
256.8 x 169 x 7.9-8.3 mm ابعاد
655g / Aluminium Body جنس / وزن
Nano-Sim سیم‌کارت
IPS LCD 11" نمایشگر
1200 x 2000 px رزولوشن
Helio G90T چیپ‌‎ست
Octa-core (2x2.05 GHz Cortex-A76 6x2.0 GHz Cortex-A55) CPU
4GB/128GB حافظه (رم و داخلی)
8MP , 8MP دوربین (عقب و سلفی)
7700 mAh باتری
Android 11 سیستم عامل

تبلت Xiaomi Pad 5 (6GB/256GB)
تبلت شیائومی پد 5

قیمت: حدود 14 میلیون تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

تبلت شیائومی پد 5 به تازگی وارد بازار کشور شده و از نظر طراحی، عملکرد و قیمت یکی از بهترین‌های بازار به شمار می‌آید. تبلت Xioami Pad 5 به پردازنده اسنپدراگون 870 مجهز شده و با 6 گیگابایت رم، از نظر سخت‌افزاری با بهترین تبلت‌ های پرچم‌دار سامسونگ برابری می‌کند و از همه مشخصات تبلت خوب برخوردار است. با این وجود باید در نظر داشت که بخش نرم‌افزاری به اندازه رقبای دیگر و به خصوص اپل قدرتمند نیست و و امکان نصب سیم‌کارت نیز روی این دستگاه وجود ندارد.

نمایشگر 11 اینچی تبلت Xiaomi Pad 5 به پنل IPS مجهز شده و تصاویر را با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل به نمایش می‌گذارد تا استفاده از این تبلت در هنگام کار، جستجو در وب یا تماشای ویدئو به تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش تبدیل شود. خروجی صدای شیائومی پد 5 نیز مناسب است و انتظارها را برآورده می‌کند تا یکی از دیگر نکات مهم در خرید تبلت نیز برای شیائومی پد 5 تیک بخورد.

دیگر خصوصیت جذاب نمایشگر این تبلت را باید پشتیبانی از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دانست تا Xiaomi Pad 5 به یکی از بهترین تبلت ها برای بازی تبدیل شود. تبلت Xiaomi Pad 5 به باتری 8720 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که در تست‌های رسمی مانند PCMark از تمامی تبلت‌های گلکسی سامسونگ دوام بیشتری دارد. با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی، تبلت Xiaomi Pad را می‌توان در 30 دقیقه تا 25 درصد شارژ کرد که برای یک تبلت در این قیمت مناسب است.

مدل 2021 تبلت iPad mini 8.3 اپل با تراشه قدرتمند و طراحی زیبا به بازار کشورمان آمده که مدل وای فای و 64 گیگابایتی آن با قیمتی در حدود 16 میلیون تومان قابل خریداری خواهد بود. اگر به محصولات اپل علاقه دارید و در راهنمای خرید تبلت به دنبال سازگاری نرم‌افزار بالا هستید، خرید این تبلت به شما توصیه می‌شود.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Xiaomi Pad 5 (6GB/256GB) مشخصات تبلت
254.7 x 166.3 x 6.9 mm ابعاد
511g / Aluminium جنس / وزن
- سیم‌کارت
IPS LCD 11" نمایشگر
1600 x 2560 px رزولوشن
Snapdragon 860 چیپ‌‎ست
1x2.96 GHz Kryo 485 Gold 3x2.42 GHz Kryo 485 Gold 4x1.78 GHz Kryo 485 Silver CPU
6GB/256GB حافظه (رم و داخلی)
13MP , 8MP دوربین (عقب و سلفی)
8720 mAh باتری
Android 11 سیستم عامل

بهترین تبلت های بالای 25 میلیون تومان

تبلت (128/Samsung Galaxy Tab S7 SM-T875 (6
تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 7 اس ام-تی875

قیمت: حدود 26 میلیون تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

سامسونگ تبلت پرچم‌دار گلکسی Tab S7 را برای به رقابت با آیپدهای اپل به بازار فرستاد و موفق شد با افزودن قابلیت‌هایی همچون نرخ بروزرسانی 120هرتزی، رزولوشن 1600 در 2560 پیکسلی و فناوری ساخت TFT، نمایشگر 11 اینچی این دستگاه را به یکی از بهترین‌ تبلت های بازار تبدیل نماید.

در اطراف این نمایشگر از حاشیه‌های نازک‌تری نسبت به آیپد پروهای 11 اینچی اپل استفاده شده و بدنه آلومینیومی آن نیز حس سبک و خوبی به کاربر منتقل می‌نماید. در راهنمای خرید تبلت و به خصوص بخش بالاررده، به زیبایی و راحتی استفاده کاربر از دستگاه توجه زیادی شده است.

این تبلت با یک قلم S Pen عرضه می‌شود که انبوهی از قابلیت‌های رده بالا را ارائه می‌کند و برای شارژ، تنها کافیست به پشت دستگاه چسبانده شود. با قلم و مشخصات خوب، Tab S7 می‌تواند از بهترین تبلت ها برای طراحان دیجیتال به شمار آید.

تامین انرژی این تبلت به عهده یک باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی است که متاسفانه برای یک تبلت پرچم‌دار با نمایشگری بزرگ و تراشه قدرتمند مناسب نیست و حتی در کاربرد عادی نیز یک روز کامل نیز دوام نمی‌آورد. این باتری را می‌توان با فناوری شارژ بی‌سیم 45 واتی شارژ کرد که بخشی از این نقص را جبران می‌کند.

سامسونگ از تراشه اسنپدراگون + 865 به عنوان مغز پردازشی تبلت Tab S7 استفاده کرده که نکته ای مهم در خرید تبلت Galaxy Tab S7 به شمار می‌آید. این تراشه می‌تواند که در اجرای بازی‌ها و کارهای گرافیکی سنگین بدون مشکل و بسیار سریع عمل می‌کند. در کنار این تراشه از حافظه رم 6 گیگابایتی استفاده شده تا کاربران بتوانند بدون دردسر به مولتی‌تسکینگ بپردازند.

در دنیای تبلت‌ها دوربین زیاد جدی گرفته نمی‌شود، اما سامسونگ از دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با لنز اولتراوید با حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده کرده که می‌توان با آن‌ها در حالت‌های شب، Single Take و پرتره به ثبت تصاویر پرداخت.

دوربین سلفی نیز از رزولوشن 8 مگاپیکسلی برخوردار است. در مجموع می‌توان این یکی از بهترین تبلت ها برای افرادی است که به یک نمایشگر عالی و عملکرد سخت‌افزاری قدرتمند نیاز دارند.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Samsung Galaxy Tab S7 SM-T875 (6GB/128GB) مشخصات تبلت
253.8 x 165.3 x 6.3 mm ابعاد
498g / Aluminium Body جنس / وزن
Single 4G سیم‌کارت
LTPS IPS LCD 11" نمایشگر
1600 x 2560 px رزولوشن
Snapdragon 865+ چیپ‌‎ست
Ocat-Core(1x2.84 GHz+3x2.42 GHz+4x1.7 GHz) Kryo 485 CPU
6GB/128GB حافظه (رم و داخلی)
(13 5)MP + 8MP دوربین (عقب و سلفی)
8000 mAh باتری
Android 10, One UI 2.5 سیستم عامل

تبلت (128/Samsung Galaxy Tab S8 SM-X706B (8
تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 اس ام-ایکس706بی

قیمت: حدود 26 میلیون تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

تبلت Galaxy Tab S8 5G کوچک‌ترین عضو از ترکیب سری Tab S8 سامسونگ و یکی از بهترین تبلت های اندرویدی بازار به شمار می‌آید. این تبلت به دوربین دوگانه مجهز شده و نرم‌افزار آن تا 4 سال توسط شرکت کره‌ای آپدیت خواهد شد. این موضوع را می‌توان برگ برنده پرچم‌دار جدید سامسونگ دانست.

قلم S Pen به کاربران حرفه‌ای تبلت 11 اینچی اجازه خواهد داد تا از آن به عنوان یک ایستگاه تولید محتوای بسیار کارآمد استفاده کنند. اکسسوری‌هایی مانند کیبورد نیز امکان استفاده حداکثر از قابلیت‌های Tab S8 5G را در حالت دسکتاپی DeX سامسونگ به وجود می‌آورند.

نمایشگر کوچک‌تر نسبت به سایر محصولات سری Tab S8 باعث شده تا این تبلت شارژدهی بیشتری داشته باشد. این نمایشگر به پنل TFT مجهز شده قادر است تصاویر را با نرخ بروزرسانی تا 120 هرتزی برای کاربران به نمایش بگذارد. هرچند تصاویر به اندازه صفحه نمایش OLED مدل‌های پلاس و اولترا شفاف نیستند، اما این نمایشگر همچنان یکی از بهترین‌های راهنمای خرید تبلت در بازار ایران به شمار می‌آید.

این دستگاه به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده که بهترین گزینه برای مشتریان حال حاضر بهترین تبلت های پرچمدار اندرویدی به شمار می‌آید. باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند، اما شارژر 45 واتی توسط سامسونگ در جعبه قرار داده نشده و باید به صورت جداگانه خریداری شود.

این باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی تا 14 ساعت در هنگام پخش ویدئو و تا 16 ساعت در حالت استفاده بدون وقفه با نرم‌افزار مرورگر وب، بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Samsung Galaxy Tab S8 SM-X706B (8GB/128GB) مشخصات تبلت
253.8 x 165.3 x 6.3 mm ابعاد
507g / Aluminium Body جنس / وزن
Nano-SIM 5G سیم‌کارت
TFT LCD 11.0" نمایشگر
1600 x 2560 px رزولوشن
Snapdragon 8 Gen 1 چیپ‌‎ست
Ocat-Core (1x3.00 GHz Cortex-X2 3x2.50 GHz Cortex-A710 4x1.80 GHz Cortex-A510) CPU
8GB/128GB حافظه (رم و داخلی)
13MP 8MP , 12MP دوربین (عقب و سلفی)
8000 mAh باتری
Android 12, One UI 4.1 سیستم عامل

تبلت (128/Samsung Galaxy Tab S8 Plus SM-X806B (8
تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 پلاس اس ام-ایکس806بی

قیمت: حدود 39 میلیون و 500 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

برای کسانی که نمایشگر بزرگ‌تر مدل اولترا را ترجیح نمی‌دهند، تبلت Galaxy Tab S8 Plus احتمالاً بهترین تبلت اندرویدی بازار باشد. این تبلت از قابلیت‌هایی مشابه با اولترا برخوردار است و با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسد. از نکات مهم در خرید تبلت Tab S8 Plus می‌توان به نمایشگر باکیفیت، نرخ بروزرسانی بالا، تراشه پرچم‌دار، طراحی دیدنی و سازگاری نرم‌افزاری مناسب اشاره کرد.

نمایشگر این دستگاه به پنل Super AMOLED مجهز شده و قادر است تصاویر را با نرخ بروزرسانی تا 120 هرتزی برای کاربران به نمایش بگذارد. در بخش پردازشی نیز با تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1 هیچ مشکلی برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین در بهترین تنظیمات نخواهید داشت. سامسونگ با عرضه Tab S8 Plus عنوان بهترین مارک تبلت اندرویدی جهان را همچنان برای خود حفظ کرده است.

علاوه بر رم 8 گیگابایتی که امکان مولتی‌تسکینگ سریع و آسان را فراهم می‌آورد. یک باتری 10090 میلی‌آمپر ساعتی برای Tab S8 Plus در نظر گرفته شده که از شارژ سریع 45 واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ این باتری در بهترین حالت تا سه روز بدون نیاز به شارژ مجدد انرژی دستگاه شما را تامین خواهد کرد.

تبلت زیبای Galaxy Tab S8 Plus در بخش نرم‌افزاری نیز بسیار قدرتمند است و سامسونگ تا 5 سال پشتیبانی و بروزرسانی مرتب برای آن فراهم می‌آورد. در کنار این دستگاه قلم S Pen نیز عرضه شده که حساسیت بالایی دارد و تجربه استفاده شما از تبلت را تکمیل می‌نماید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Samsung Galaxy Tab S8 Plus SM-X806B مشخصات تبلت
285 x 185 x 5.7 mm ابعاد
567g / Aluminium Body جنس / وزن
Nano-SIM 5G سیم‌کارت
Super AMOLED 12.4" نمایشگر
1752 x 2800 px رزولوشن
Snapdragon 8 Gen 1 چیپ‌‎ست
Ocat-Core (1x3.00 GHz Cortex-X2 3x2.50 GHz Cortex-A710 4x1.80 GHz Cortex-A510) CPU
8GB/128GB حافظه (رم و داخلی)
13MP 8MP , 12MP دوربین (عقب و سلفی)
10090 mAh باتری
Android 12, One UI 4.1 سیستم عامل

تبلت Microsoft Surface Pro 7 Plus With Type Cover Keyboard (8/128/i5)
تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 پلاس با کیبورد

قیمت: حدود 28 میلیون 200 تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

این تبلت را باید یکی از بهترین راهکارهای ترکیبی موجود در بازار دانست که می‌تواند با وجود کیبورد مخصوص، می‌تواند به عنوان یک لپ‌تاپ بسیار قدرتمند و قابل حمل نیز مورد استفاده قرار گیرد. مایکروسافت در ساخت Surface Pro 7 + نیازهای بیزینسی و آموزشی کاربران را در نظر گرفته و با همان طراحی مینیمال و البته زیبای همیشگی، همراه با حاشیه‌هایی نسبتاً ضخیم به بازار فرستاده است.

در این تبلت از نمایشگر بسیار باکیفیت 12.3 اینچی دارای رزولوشن 2736 در 1823 با نسبت تصویر 3 به 2 استفاده شده تا با گزینه‌ای عالی برای انجام کارهای گرافیکی و همچنین مولتی‌تسکینگ روی محیط ویندوز روبرو باشیم.

نقطه قوت تبلت سرفیس 7 پرو پلاس را باید بخش سخت‌افزاری، جایی که از پردازنده‌ نسل یازدهمی Core i5-1135G7 با گرافیک مجتمع Iris Xe استفاده شده، بدانیم. این پردازنده قادر است تمامی نرم‌افزارهای ویندوزی مورد نیاز را بدون هیچ مشکلی اجرا نموده و نیازهای پردازشی کاربر را به بهترین نحو حل کند. در کنار این پردازنده نیز یک رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه SSD در نظر گرفته شده که به راحتی و توسط خود کاربر قابل ارتقا خواهد بود.

البته به این موضوع توجه باشید که مایکروسافت گیمینگ را یکی از نقاط قوت این دستگاه به حساب نیاورده و در این زمینه مانند یک لپ‌تاپ گیمینگ حرفه‌ای کارایی ندارد. از دیگر خصوصیات Surface Pro 7 Plus می‌توان به شارژدهی مناسب، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و درگاه‌های USB تایپ A و تایپ C اشاره کرد.

با قیمتی نزدیک به این محصول می‌توانید نسخه وای فای تبلت iPad Pro 11 با 128 گیگابایت حافظه داخلی را نیز خریداری کنید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Microsoft Surface Pro 7 Plus With Type Cover Keyboard (8GB/128GB/i5) مشخصات تبلت
292 x 201 x 8.5 mm ابعاد
771 g / aluminum جنس / وزن
Nano-SIM 4G سیم‌کارت
LCD 12.3" نمایشگر
2736 x 1824 px رزولوشن
Core i5-1135G7 چیپ‌‎ست
Quad Core 4.20 GHz CPU
8GB/128GB حافظه (رم و داخلی)
8MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
50.4Wh باتری
Windows 10 سیستم عامل

تبلت Apple iPad Pro 2021 12.9" 5G (8GB/128GB)
تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی 2021

قیمت: حدود 37 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

اپل را همچنان باید پادشاه دنیای تبلت‌ها دانست و تاج را نیز به جز روی سر مدل 12.9 اینچی آیپد پرو 2021، روی سر تبلت دیگر نمی‌توان قرار داد. نسخه با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی این دستگاه که ارزان‌قیمت‌ترین نسخه این تبلت پرچم‌دار به شمار می‌آید، به تراشه قدرتمند Apple M1 مجهز شده تا عملکرد و قدرتی برابر با مک‌بوک‌ها و بهتر از تقریباً همه تبلت های بازار را برای کاربران iPad Pro 12.9 سال 2021 به ارمغان آورد.

کوپرتینویی‌ها در بخش‌های دیگر نیز کم نگذاشته‌اند و نمایشگر تبلت را به فناوری ساخت پنل Mini LED مجهز کرده‌اند تا عمق رنگ مشکی افزایش پیدا کرده و دقت رنگ‌ها همگام با بهترین و سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای موجود باشد. این نمایشگر محتوا را با رزولوشن 2732 در 2048 پیکسل به نمایش می‌گذارد و از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. تبلت آیپد پرو 12.9 با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید با حسگر 10 مگاپیکسلی و حسگر عمق Lidar، علاوه بر ثبت تصاویری تحسین برانگیز در طول روز، قادر است به نیازهایی مانند مدل‌سازی سه بعدی و تولید کارهای هنری با استفاده از واقعیت مجازی را نیز به خوبی پاسخگو باشد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که خرید لوازم جانبی محصولات اپل هزینه بسیار زیادی خواهد داشت و برای اینکه بتوانید از iPad Pro 2021 به عنوان یک دستگاه برای کارهای گرافیکی، تایپ کردن و ... استفاده نمایید، باید چندین میلیون تومان دیگر نیز هزینه کنید. عمر باتری این دستگاه در حالت استفاده روزمره، بین 10 تا 15 ساعت گزارش شده است.

البته نسخه با حافظه 256 گیگابایتی این تبلت نیز در بازار با قیمتی حدود 10 تا 15 درصد گرانتر نیز موجود است که شاید برای بسیاری از کاربران ارزش بالایی داشته باشد.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Apple iPad Pro 2021 12.9" 5G (8GB/128GB) مشخصات تبلت
115 x 40 x 190 mm ابعاد
682 g / aluminum جنس / وزن
Nano-SIM, eSIM 5G سیم‌کارت
XDR mini-LED 12.9" نمایشگر
2048 x 2732 px رزولوشن
Apple M1 چیپ‌‎ست
Octa-core 5nm CPU
8GB/128GB حافظه (رم و داخلی)
12+10MP +ToF , 12MP دوربین (عقب و سلفی)
40.88 Wh باتری
iPadOS 14.5.1 سیستم عامل

تبلت Microsoft Surface Pro 8 (i5/8/256)
تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 8

قیمت: حدود 33 میلیون و 400 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

مایکروسافت این محصول را بهترین تبلت سری Pro خود دانسته و آن را برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های ویندوز 11 به بازار عرضه کرده است. این دستگاه در نسخه‌های گوناگونی ارائه می‌شود که نمونه دارای رم 8 مگابایتی آن از فضای ذخیره‌سازی SSD و قابل ارتقای 128 گیگابایتی در کنار پردازنده نسل یازدهمی Core i5-1135G7 اینتل برخوردار است. از مهم‌ترین تغییرات سرفیس پرو 8 نسبت به نسل قبلی باید به طراحی متفاوت با حاشیه‌هایی نازک‌تر اشاره کرد که آن را به استانداردهای مد نظر کاربران در سال 2021 نزدیک می‌کند.

امکانات ارتباطی برای یک تبلت هیبریدی مانند سرفیس پرو 8 بسیار حیاتی‌اند. مایکروسافت این تبلت را به دو درگاه تایپ C مجهز کرده که می‌تواند در مقایسه با دیگر تبلت های موجود در بازار و بسته به نحوه استفاده شما، یک برتری به حساب آید. این تبلت به یک نمایشگر 13 اینچی با رزولوشن 2880 در 1920 اینچ مجهز شده و از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌‌کند. خبر خوب این است که بهبود چشم‌گیر نمایشگر موجب افزایش مصرف باتری نسبت به نسل قبلی نشده و سرفیس پرو 8 در بهترین حالت می‌تواند تا 16 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد به کار کردن ادامه دهد.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار شده، اما نمی‌تواند در این زمینه به رقابت با تراشه‌های سری M اپل بپردازد. با توجه به نیاز به خرید اکسسوری‌های مانند کیبورد یا قلم، استفاده حداکثری از آن هزینه بیشتری روی دست شما خواهد گذاشت. در ادامه می‌توانید مشخصات و نکات مهم در خرید تبلت Tab S8 Plus را ببینید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Microsoft Surface Pro 8 (i5/8/256) مشخصات تبلت
287 × 208 × 9.3 mm ابعاد
775 g / aluminium جنس / وزن
- سیم‌کارت
PixelSense 13" نمایشگر
1920 x 2880 px رزولوشن
Core i5-1135G7 چیپ‌‎ست
Quad Core 4.20GHz CPU
8GB/256GB حافظه (رم و داخلی)
10MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
51.5Wh باتری
Windows 11 Home سیستم عامل

تبلت Microsoft Surface Pro 8 With Type Cover Keyboard (i5/8/128)

تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 8 با کیبورد

قیمت: حدود 35 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

بهترین تبلت مایکروسافت یعنی سرفیس پرو 8 با تغییرات خوشایند در طراحی و عملکرد خون تازه‌ای در رگ تبلت های ویندوزی دمیده و با پلتفرم EVO اینتل، قدرت پردازشی بیشتر و قابلیت‌های ارتباطی کاراتر، گزینه‌ای عالی برای کاربران حرفه‌ای دنیای کامپیوتر که به سیستمی سبک و سریع نیاز دارند، به شمار می‌آید.

تبلت Surface Pro 8 از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است، اما در صورت استفاده از کیبورد به تمام نیازهای شما پاسخگو خواهد بود تا علاوه بر مشخصات یک تبلت خوب، کامپیوتر قدرتمندی نیز باشد. این ماه مدل مجهز به پردازنده Core i5-1135G7 با چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی را به راهنمای خرید تبلت افزوده‌ایم که از 8 گیگابایت حافظه رم برخوردار است. با این سیستم خواهید توانست همه نرم‌افزارهای کاری مانند آفیس را به راحتی اجرا کنید و حتی به گیمینگ تفننی نیز بپردازید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Microsoft Surface Pro 8 With Type Cover Keyboard (8GB/128GB/i5) مشخصات تبلت
287 x 208 x 9.3 mm ابعاد
775 g / aluminum جنس / وزن
- سیم‌کارت
PixelSense 13" نمایشگر
1920 x 2880 px رزولوشن
Core i5-1135G7 چیپ‌‎ست
Quad Core 2.4 GHz CPU
8GB/128GB حافظه (رم و داخلی)
10MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
51.5Wh باتری
Windows 11 Home سیستم عامل

تبلت Microsoft Surface Pro 7 Plus With Type Cover Keyboard (i7/16/256)
تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 7 پلاس با کیبورد

قیمت: حدود 46 میلیون تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خریدسرفیس پرو 7 پلاس یکی از بهترین تبلت های هیبریدی برای طیف مختلفی از کاربردها به شمار می‌آید و همراه با یک کیبورد مشکی رنگ عرضه می‌شود تا نیازی به خرید جداگانه این اکسسوری نداشته باشید. مایکروسافت این تبلت را با پردازنده نسل یازدهمی Core i7-1165G7 نیز عرضه کرده تا کاربران حرفه‌ای‌تر بتوانند از آن استفاده کنند. این تبلت همچنین از 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه SSD قابل ارتقا نیز برخوردار است تا بتوان از آن تا سال‌ها استفاده کرد. باید اشاره کنیم که Surface Pro 7 Plus را می‌توان به ویندوز 11 نیز آپدیت کرد. با ادامه راهنمای خرید تبلت شهر سحت افزار همراه باشید.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Microsoft Surface Pro 7 Plus With Type Cover Keyboard (16GB/256GB/i7) مشخصات تبلت
292 x 201 x 8.5 mm ابعاد
771 g / aluminum جنس / وزن
Nano-SIM 4G سیم‌کارت
LCD 12.3" نمایشگر
2736 x 1824 px رزولوشن
Core i7-1165G7 چیپ‌‎ست
Quad Core 4.20 GHz CPU
16GB/256GB حافظه (رم و داخلی)
8MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
50.4Wh باتری
Windows 10 سیستم عامل

تبلت Microsoft Surface Pro 8 (i7/16/256)
تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 8

قیمت: حدود 43 میلیون و 800 تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

جدیدترین تبلت مایکروسافت با تراشه Core i7-1185G7 نیز عرضه شده و از بسیاری مشخصات تبلت خوب برخوردار است. پردازنده این تبلت قادر است کارهایی همچون ادیت عکس و ویدئو را به انجام برساند و به شما اجازه می‌دهد تا به یکی از بهترین تبلت ها از این نظر تبدیل شود. پردازنده گرافیکی مجتمع همراه با این پردازنده نیز می‌توان هم‌رده با گرافیک مجزایی GeForce MX350 عمل کند و تجربه بصری بهتری برای شما به ارمغان بیاورد. مایکروسافت به عنوان بهترین مارک تبلت ویندوزی، کار خود را به خوبی انجام داده است.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Microsoft Surface Pro 8 (16GB/256GB/i7) مشخصات تبلت
287 × 208 × 9.3 mm ابعاد
775 g / aluminium جنس / وزن
- سیم‌کارت
PixelSense 13" نمایشگر
1920 x 2880 px رزولوشن
Core i5-1185G7 چیپ‌‎ست
Quad Core 4.80GHz CPU
16GB/256GB حافظه (رم و داخلی)
10MP , 5MP دوربین (عقب و سلفی)
51.5Wh باتری
Windows 11 Home سیستم عامل

تبلت Apple iPad Pro 2021 12.9" 5G (16GB/1TB)
تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی 2021

قیمت: حدود 57 میلیون و 800 هزار تومان با گارانتی مدیا پردازش (خرید از فروشگاه هدف)

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

نسخه دارای 16 مگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی آی پد پرو 2021، یکی از بهترین تبلت ها و گران‌ترین آیپدهایی است که در حال حاضر می‌توانید بخرید. نمایشگر عالی این تبلت امکان تماشای فیلم با بهترین وضوح و واقعی‌ترین رنگ‌ها را ارائه نموده و 12.9 اینچ فضا برای انجام کارهای گرافیکی، نقاشی دیجیتال و مولتی‌تسکینگ به شما ارائه می‌کند. گل سرسبد راهنمای خرید تبلت تراشه Apple M1 این تبلت یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موجود در دستگاه‌های دیجیتال بوده و در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که با ورود سرویس Xbox Game Pass به محصولات اپل، به زودی خواهید توانست بهترین بازی‌های کنسول‌های نسل نهمی را نیز روی آیپد پرو 12.9 اینچی و 2 ترابایتی خود تجربه نمایید. برای استفاده بهینه از این غول عملکردی به اکسسوری‌های همچون کیبورد و قلم نیز نیاز خواهید داشت که به شکل جداگانه قابل خریداری هستند. از نکات مهم در خرید تبلت آیپد پرو 2021 می‌توان به سازگاری نرم‌افزار عالی اشاره کرد.

نسخه 2 ترابایتی این دستگاه به عنوان بهترین آیپد موجود در بازار، با قیمت 70 میلیون در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت (آذر 1401) + مشاوره و راهنمای خرید

Apple iPad Pro 2021 12.9" 5G (16GB/1TB) مشخصات تبلت
115 x 40 x 190 mm ابعاد
682 g / aluminum جنس / وزن
Nano-SIM, eSIM 5G سیم‌کارت
XDR mini-LED 12.9" نمایشگر
2048 x 2732 px رزولوشن
Apple M1 چیپ‌‎ست
Octa-core 5nm CPU
8GB/256GB حافظه (رم و داخلی)
12+10MP +ToF , 12MP دوربین (عقب و سلفی)
40.88 Wh باتری
iPadOS 14.5.1 سیستم عامل
در پایان اگر با وجود راهنمایی‌ها و پیشنهاد بهترین تبلت های بازار، به انتخاب نهایی خود نرسیده‌اید می‌توانید در بخش نظرات، فاکتورهای مورد نظر برای انتخاب تبلت را با کارشناسان ما در میان گذاشته و از راهنمایی و مشاوره رایگان برخوردار شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس