«آخرین سفر دختر دریانورد» چیست؟


«آخرین سفر دختر دریانورد» چیست؟

داستان نوجوان «آخرین سفر دختر دریانورد» به قلم آلیسون کاندی با ترجمه آرزو مقدس از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

«آخرین سفر دختر دریانورد» چیست؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «آخرین سفر دختر دریانورد» رمانی نوشته آلیسون کاندی، نویسنده آمریکایی است که نخستین‌بار در سال 2019 انتشار یافته است. «پو»، نوجوان 17 ساله‌ای است که کشتی‌هایی را با زره و تجهیزات مرگبار طراحی کرده تا از کشتی‌های حفاری طلا در مقابل راهزنان محافظت کند؛ گروهی که پو از آن‌ها کینه‌ای شخصی به دل دارد. سال‌هاست که راهزنان برای دزدیدن طلا به کشتی‌ها حمله می‌کنند و اغلب تمام افراد حاضر در کشتی‌ها را می‌کشند، از جمله مردی که پو عاشقش بوده است. وقتی فرمانده پایگاه، پو را به عنوان ناخدا در کشتی تحت فرمان خودش به مأموریت می‌فرستد، او به تدریج شروع به زیر سوال بردن تمام چیزهایی می‌کند که قبلا در پایگاه درباره راهزنان شنیده بود. حالا پو نمی‌داند به چه کسی اعتماد کند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«صدای دلنگ، دلنگ، دلنگ قدم‌هایی را می‌شنوم که دوان‌دوان از عرشه‌ی حفاری بالا می‌آیند. کسی می‌آید بالا و چیزی نمانده به تَم کوبیده شود.
نائومی است.
وقتی می‌بینمش دردِ کم‌جان گیجگاهم تیر می‌کشد. اول تَم، حالا هم نائومی. خودم می‌دانم نمی‌توانم به هیچ‌کس اعتماد کنم. اما نمی‌توانند دست‌کم سر جاهای‌شان باقی بمانند؟
می‌گویم: "بهت گفته بودم پایین بمونی...".
اما حرفم را می‌بُرد. می‌گوید: "ناخدا، راهزن‌ها وارد کشتی شده‌ان."»

داستان «آخرین سفر دختر دریانورد» به قلم آلیسون کاندی با ترجمه آرزو مقدس، در 352 صفحه و به بهای 123 هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از 16 سال از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس