اژه‌ای با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز دیدار کرد


اژه‌ای با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز دیدار کرد

رئیس قوه قضائیه در دیدار با هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: قاضی و وکیل باید فهم و درک سیاسی داشته باشند، اما اگر قاضی و وکیل، سیاسی‌کاری پیشه کردند آنگاه دیگر نمی‌توانند به حق و عدالت رفتار کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای رویه و مشی ریاست عدلیه طی 17 ماه اخیر در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

اژه‌ای در این دیدار توصیه‌هایی تخصصی و کاربردی را در باب حفظ استقلال و سلامت دو نهاد قضاوت و وکالت مطرح کرد و طی آن گفت: وکیل و قاضی برای تحقق عدالت و استیفای حق مورد اعتماد مردم و جامعه هستند؛ لذا باید نهایت تلاش و مساعی را در راستای صیانت و حفاظت از این دو نهاد مهم و اثرگذار و همچنین پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها و لغزش‌ها به کار ببندیم.

وی افزود: قاضی و وکیل باید در نزد مردم و جامعه جایگاهی به مراتب بالاتر و رفیع‌تر از جایگاه فعلی داشته باشند و این مقوله‌ای است که ارتباط مستقیم به نوع رفتار و عملکرد این دو نهاد دارد.

رئیس عدلیه با تاکید بر اهمیت اصل استقلال مطالبی طرح و تصریح کرد: قاضی و وکیل باید فهم و درک سیاسی داشته باشند اما سیاسی‌کاری نکنند؛ اگر قاضی و وکیل، سیاسی‌کاری پیشه کردند آنگاه دیگر نمی‌توانند به حق و عدالت و انصاف رفتار کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص مسائل مختلف طرح کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر