روسیه: حل وفصل بحران میان فلسطین و اسرائیل دیگر در دستور کار غرب نیست


روسیه: حل وفصل بحران میان فلسطین و اسرائیل دیگر در دستور کار غرب نیست

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل گفت حل و فصل مشکلات خاورمیانه به دلیل توجه آمریکا و متحدانش به بحران اوکراین در سایه قرار گرفته است

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: "حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل از این واقعیت که ایالات متحده و متحدان در حال تغییر اولویت توجه به بحران اوکراین هستند، در سایه قرار گرفته است".
پیش از این، ثور ونزلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، به تغییر پویایی در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و همچنین تغییر اولویت‌های بین‌المللی به پیامدهای درگیری در اوکراین اشاره کرد که به طور قابل توجهی توجه به درگیری ها میان فلسطین و ایرائیل را کاهش داده است.
همانطور که پولیانسکی اشاره کرد، مشکل فلسطین در حال تبدیل شدن به یک ابزار چانه زنی در یک سری از مبارزات انتخاباتی در اسرائیل است. و به طور فعال توسط ایالات متحده که مانع از تلاش های چهارجانبه خاورمیانه و اتخاذ هرگونه تصمیم مهم در شورای امنیت سازمان ملل شد، از دستور کار بین المللی خارج می شود. علاوه بر این، حل و فصل بحران خاورمیانه نیز به دلیل اولویت دادن به بحران اوکراین توسط ایالات متحده و متحدانش در سایه قرار دارد.
همه اعضای شورای امنیت با اشاره به تشدید فزاینده تنش در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، خاطرنشان کردند که امسال این مرگبارترین سال از 2005 تاکنون بوده است. با توجه به تثبیت نسبی اوضاع در اطراف نوار غزه پس از عملیات نظامی اسرائیل در ماه اوت سال جاری که منجر به کشته شدن حداقل 49 فلسطینی از جمله 17 کودک شد، ناآرامی ها در کرانه باختری رود اردن فروکش نمی کند.
به گفته پولیانسکی، بر اساس اطلاعات دریافتی، تاکنون بیش از 130 نفر در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری در سال جاری جان خود را از دست داده اند که این سال خونین ترین سال از 2005 تاکنون است.
وی اضافه کرد: " در پس زمینه استفاده نامتناسب از زور در اراضی اشغالی فلسطین، اقدامات یکجانبه همچنان به ایجاد حقایق برگشت ناپذیر در صحنه ادامه می‌دهد: شهرک‌سازی، سلب مالکیت از اموال فلسطینی‌ها، تخریب خانه‌ها، دستگیری‌های خودسرانه، نقض وضعیت موجود اماکن مقدس قدس. در عین حال، اقدامات غیرقانونی خودسرانه اسرائیل فراتر از کرانه باختری رود اردن و نوار غزه است و کشورهای عربی همسایه را با موارد متعدد نقض حاکمیت خود از جمله حملات به خاک سوریه و لبنان تحت تأثیر قرار می دهد".
به گفته پولیانسکی، روسیه با ایجاد تهدید برای سایر کشورها و همچنین تبدیل منطقه خاورمیانه به عرصه رویارویی غیابی با ایران، با چنین حفاظتی از امنیت ملی مخالف است. به گفته وی، هیچ چشم اندازی برای احیای روند صلح که از سال 2015 متوقف شده است، وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت