مدیریت زمان از مهم ترین اصول استفاده از فضای مجازی است


مدیریت زمان از مهم ترین اصول استفاده از فضای مجازی است

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص استفاده افراطی برخی کاربران فضای مجازی به خصوص فرزندان از این بستر هشدار داد و گفت: مدیریت زمان یکی از اصول مهم استفاده از فضای مجازی است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: برخی افراد به دلیل نوع شغل خود با اینترنت و فضای مجازی سر و کار دارند، اما در مقابل سایر افراد به ویژه کودکان و نوجوانان اگر با وقت گذرانی در فضای مجازی نتوانند به امور زندگی خود بپردازند و از مطالعه، فعالیت بدنی، خواب و تغذیه مناسب فاصله بگیرند می‌ توان گفت به نوعی درگیر این فضا شده اند.

وی افزود: افراد به ویژه کودکان برای کنجکاوی، هیجان‌ طلبی و سرگرمی به این فضا جذب می‌ شوند؛ به طوری که استفاده از امکانات متعدد آن باعث می‌ شود فرد وقت زیادی را برای حضور در این فضاها سپری کند و مدت زمان بیشتری را برای گفت‌ و گو در فضای مجازی اختصاص دهد و رفته رفته از دنیای واقعی فاصله بگیرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان، مهم‌ ترین علائم افراد مبتلا به اعتیاد مجازی را اضطراب‌ های پنهان، سردردهای عصبی، انزوا، گوشه‌ گیری و دوری از خانواده، بستگان و دوستان عنوان نمود و در خصوص دیگر ویژگی‌ های این بیماران اذعان داشت: این افراد چنانچه اینترنت قطع شود، نگران و مضطرب می شوند و در زمینه های مختلف از جمله تحصیل افت کرده و پرخاشگر هستند.

سرهنگ رضایی در این خصوص به والدین توصیه کرد: افرادی که دچار اعتیاد اینترنتی شده اند دچار مسخ شدگی شخصیت می‌ شوند و تمرکز و حافظه آنها با مشکل رو به‌ رو می‌ شود؛ بنابراین لازم است والدین بر رفتار اینترنتی فرزندان شان کنترل و نظارت منطقی داشته باشند و این نظارت باید به گونه ای باشد که به طور کلی مانع آنها نشویم و نه به شکلی که آنان را کاملا رها و آزاد بگذاریم که در هر دو صورت فرزندان مورد تهدید خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان به لحاظ صداقت احتمال دارد، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در محیط ناامن اینترنت در اختیار دیگران قرار دهند؛ بنابراین والدین باید بهترین نظارت را بر روی فرزندان خود داشته باشند و آنان را تعلیم داده و تشویق کنند که از ارائه اطلاعات شخصی در محیط اینترنت خودداری کنند و می توان گفت این مهمترین اصل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا