لاپید: شاهد تشکیل کابینه‌ای «جنون آمیز» در اسرائیل هستیم


لاپید: شاهد تشکیل کابینه‌ای «جنون آمیز» در اسرائیل هستیم

نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی درباره تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر بعدی در تعیین کابینه گفت: ​شاهد تشکیل کابینه‌ای کاملا جنون آمیز در اسرائیل هستیم.

لاپید: شاهد تشکیل کابینه‌ای «جنون آمیز» در اسرائیل هستیم

به گزارش راهبرد معاصر لاپید تصمیم نخست وزیر بعدی را برای واگذاری منصب معاونت وزیر به آوی ماعوز از چهره‌های بسیار تندرو، جنون آمیز خواند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی خبر داد، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، مامور تشکیل کابینه با حزب نوعم به توافق رسید تا آوی ماعوز رئیس این حزب را در دفتر نخست وزیری و در منصب معاون وزیر به کار بگیرد ضمن اینکه مقرر شد با تشکیل سازمان ملی یهود، ریاست این سازمان را به ماعوز واگذار کند.

یائیر لاپید که در انتخابات اخیر بازنده شد در توئیت‌هایی نوشت: هر روز که می‌گذرد، آشکارتر می‌شود که به جای تشکیل کابینه‌ای کاملا راستگرا شاهد تشکیل کابینه‌ای کاملا جنون آمیزیم. واقعیت این است که نتانیاهو آوی ماعوز نماینده خاخام تاو را در منصب معاون وزیر در دفتر نخست وزیری به کار می‌گیرد و این کار کمتر از جنون نیست. ماعوز مخالف خدمت زنان در ارتش و همچنین مخالف واگذاری مناصب بالا به زنان است، او هوادار هر نوع مواضع تاریکی است که بتوان تصور کرد.

لاپید خطاب به طرفداران حزب نتانیاهو گفت: شما که در انتخابات به لیکود رای دادید آیا چنین خواسته‌هایی داشتید؟ حال چنین فردی با این اندیشه‌های تاریک برای شما‏ و دخترانتان تصمیم خواهد گرفت؟ آیا این مسائل را برای اسرائیل می‌خواستید؟

حزب نوعم عضوی از ائتلاف دینی صهیونیسم است‏. این ائتلاف در انتخابات اخیر موفق شد از ۱۲۰ کرسی کنست، ۱۴ کرسی را به خود اختصاص دهد. ریاست این ائتلاف را بتسلئیل اسموتریچ بر عهده دارد. همچنین حزب عوتسما یهودیت (قدرت یهود) به ریاست ایتمار بن غفیر نیز یکی دیگر از اعضای این ائتلاف است./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403