نماینده پارلمان اروپا:شولتز مسبب اوضاع فاجعه‌بار اقتصاد آلمان است


نماینده پارلمان اروپا:شولتز مسبب اوضاع فاجعه‌بار اقتصاد آلمان است

گونار بک نماینده پارلمان اروپا اقدامات دولت اولاف شولتز صدراعظم را دلیل وضعیت فاجعه بار اقتصاد این کشور ذکر کرد.

نماینده پارلمان اروپا:شولتز مسبب اوضاع فاجعه‌بار اقتصاد آلمان است

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از پایگاه خبری آمریکایی برایتبارت، گونار بک از اعضای پارلمان اروپا و عضو حزب محافظه کار "آلترناتیو برای آلمان" در خصوص بحران انرژی حاکم بر آلمان گفت: هرچند برخی مشکلات کنونی این کشور میراث دوران صدراعظمی «آنگلا مرکل» است، اما از زمانی که «اولاف شولتز» به سمت صدراعظم انتخاب شده همه چیز دچار سوءمدیریت گردیده و فاجعه اقتصادی رخ داده است.

این نماینده پارلمان اروپا در گفت‌وگو با برایتبارت افزود: تلاش مضاعف در خصوص گذار به سوی انرژی پاک و اقدامات ناگهانی برای کاهش اتکا به انرژی روسیه توسط دولت سوسیال دموکرات شولتز در سال گذشته برای اقتصاد آلمان فاجعه بار بوده است.

وی سپس ادامه داد: تنها یک سال از دولت شولتز می گذرد، اما به نظر می رسد همه چیز اشتباه است. این نماینده پارلمان اروپا میراث دولت آنگلا مرکل را نیز در شرایط جاری آلمان تاثیرگذار دانست اما در عین حال تاکید کرد: این کشور سال هاست که به گاز روسیه بسیار وابسته بود و دلیل همین امر هم به سیاست های دولت مرکل بازمی گردد. اما اکنون که برلین در تلاش برای حذف تدریجی گاز روسیه و سایر سوخت‌های فسیلی است، فاجعه به بار آمده و هیچ امنیتی در بخش انرژی وجود ندارد.

نماینده آلمانی پارلمان اروپا گفت که این اشتباه دولت برلین بود که به سرعت سعی کرد عرضه گاز از روسیه را قطع کند. وی سپس استدلال کرد که آلمان باید راه مجارستان را در پذیرش وابستگی به گاز روسیه و و مقابله با آن دنبال می کرد نه اینکه خطر ایجاد یک بحران اقتصادی را بپذیرد.

اظهارات این عضو پارلمان اروپا در حالی است که ماه گذشته، براساس سندی که از حالت طبقه بندی خارج شده بود، دولت آنگلا مرکل که در آن اولاف شولز صدراعظم کنونی به عنوان وزیر دارایی آن خدمت می کرد، معتقد بود که وابستگی فزاینده به گاز روسیه امنیت انرژی آلمان را به خطر نمی اندازد.

اما اکنون به گفته این عضو پارلمان اروپا، وضعیت جاری بر آلمان سبب شده تا اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو زیان ببیند و کار به جایی رسیده که مصرف انرژی نیز سهمیه بندی شده و شهروندان حتی جشن های کریسمس را برای کاهش هزینه ها کم کرده اند./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟