چطور فرزندمان را از دوست ناباب دور کنیم؟ / نشانه هایی که ثابت می کند فرزندان شما دوستان ناسالم دارند


چطور فرزندمان را از دوست ناباب دور کنیم؟ / نشانه هایی که ثابت می کند فرزندان شما دوستان ناسالم دارند

دوستانی که فرزندانتان پیدا می‌کنند تأثیر زیادی در زندگی آنها خواهند داشت. با این حال، بیشتر تأثیر آنها خارج از دید شما اتفاق می افتد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وقتی فرزندانتان برای دوچرخه سواری یا تماشای فیلم با دوستان خود بیرون می روند، شما با آنها معاشرت نمی کنید و مطمئناً آنچه را که آنها در فضای مجازی برای یکدیگر ارسال می کنند، نمی بینید. همه ما آرزو داریم که فرزندانمان دوستان خوبی داشته باشند. اما همیشه این اتفاق نمی افتد و گاهی دوستان ناسالم سر راه فرزندانمان قرار می گیرند.

گاهی اوقات آنها با دوستانی ارتباط برقرار می کنند که به روش های اشتباه روی آنها تأثیر می گذارد. اگر توجه داشته باشید، نشانه‌هایی از دوستان ناسالم فرزندان وجود دارد. این پرچم های قرمز قطعاً به تنهایی قطعیت ندارند . اما اگرتعدادی از این نشانه ها را در فرزندان خود مشاهده کردید، ممکن است بخواهید با آنها در مورد دوستانشان گفتگو کنید.در اینجا 5 نشانه وجود دارد که ثابت می کند فرزندانتان ،دوستان ناسالم دارند.

1. آنها نمی توانند با بزرگسالان صحبت کنند

شما با دوستان ناسالم فرزندتان آشنا شده اید. آنها وقتی با فرزند شما یا دیگر دوستانشان هستند نمی‌توانند سکوت کنند، اما وقتی شما سعی می‌کنید با آنها صحبت کنید، نمی‌دانند چگونه با یک بزرگسال ارتباط برقرار کنند. دوستان ناسالم ممکن است برای برقراری تماس چشمی یا درگیر شدن با هر چیزی مشکل داشته باشند. این نشان می‌دهد که کودک در روابط بزرگسالی، یعنی فقدان عقل و منطق در زندگی‌اش دچار کمبود است.

2. آنها هرگز نمی خواهند در خانه شما باشند

ما همیشه تلاش آگاهانه ای انجام می دادیم تا دوستان فرزندانمان را به خانه برسانیم. با این حال، گاهی اوقات عده ای بودند که علاقه ای نداشتند. اگر از آنها دعوت می کردیم نیز پذیرفته نمی شد. هر وقت این دوست را به خانه خود دعوت می کردیم، همیشه چیزی مانع از آن می شد. این رفتار می‌تواند نشانه‌ای از شخصی باشد که علاقه‌ای به احترام گذاشتن به قوانین بزرگسالان ندارد و می‌خواهد در انجام کارها به روش خود آزادی داشته باشد.

"دوستان ناسالم کودک برای او مضرتر از تلاش برای یافتن افراد خوب است."

3. بچه های دیگر را مسخره می کنند

گاهی اوقات به‌عنوان والدین، ما از اینکه بچه‌هایمان با ما سازگار شوند، ناامید هستیم. به همین دلیل، اجازه می‌دهیم برخی محدودیت ها از بین بروند زیرا نمی‌خواهیم همسن و سالان آنها بچه‌های ما را غریبه ببینند. بنابراین اگر دوستان فرزندتان دیگران را مسخره می کنند، ممکن است از آن چشم پوشی کنید. اما دوستان ناسالم فرزندان برای آنها مضرتر از تلاش برای یافتن افراد خوب است . شخصیت مهم است در حالی که همه بچه‌ها گاهی اوقات به این موضوع دچار می‌شوند، یک الگوی ثابت از آن نشانه مطمئنی از دوستان ناسالم است.

4. اغلب در مورد والدین خود بد صحبت می کنند

همه بچه ها در مقطعی از والدین خود شکایت می کنند. اینکه از کودک توقع داشته باشیم که هرگز این کار را نکند، کاملا غیر واقعی است. با این حال، اگر با کودکی مواجه شدید که به طور مداوم در مورد والدین خود به گونه ای صحبت می کند که آنها را تحقیر یا به آنها بی احترامی می کند، مراقب باشید. این رفتار می تواند سیگنالی قوی باشد مبنی بر اینکهاین کودک یکی از دوستان ناسالم فرزندتان است و احتمالاً فرزند شما را تشویق می کند که به شما بی احترامی کند و با قدرت شما به عنوان چیزی که باید رعایت کند علیه آن شورش کرده و رفتار کند.

5. فرزندتان احساس بدی نسبت به خودش دارد

چطور فرزندمان را از دوست ناباب دور کنیم؟ / نشانه هایی که ثابت می کند فرزندان شما دوستان ناسالم دارند

در حالی که دلایل مختلفی وجود دارد که بچه ها شروع به مبارزه با تصویر واقعی از خود می کنند، تأثیر دوستان آنها بسیار مهم است. اگر فرزند شما که معمولاً شاد و با اعتماد به نفس بوده ، ناگهان شروع به منفی بافی درباره خود می کند یا با اعتماد به نفس خود در مبارزه است، این می تواند نشانه ای از وجود دوستان ناسالم در زندگی فرزندتان باشد. بسیاری از ادراک فرزندان ما از خود توسط همسالانشان شکل می گیرد و می تواند به عنوان اهرم فشار برای سلامت این روابط عمل کند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین

خبرنگار: مهتاب لطفیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !