سقوط فلزی‌‌‌ها با تجمع اعتراضی در پکن و شانگهای


تجمعات بی‌‌‌سابقه مردم در شهرهای بزرگ چین در اعتراض به استمرار محدودیت کرونایی در این کشور به قرمزپوشی بازارهای کالایی ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی منجر شد. مس در معاملات آتی کامکس تنها ظرف چند ساعت حدود ۲‌درصد افت نرخ را به ثبت رساند.

به گزارش «اکوایران»، بازارهای کالایی روز ابتدایی هفته را قرمزپوش آغاز کردند. انتشار اخباری مبنی بر تجمع اعتراضی مردم چین در مقابل اجرای سیاست کرونا صفر در این کشور باعث شد تا فعالان بازارهای کالایی با پیش‌بینی کاهش افت تقاضا برای کامودیتی‌‌‌ها از سوی چین، از میزان خرید خود بکاهند و به این ترتیب، از نرخ کالاهای پایه با محوریت نفت و سایر مواد اولیه صنعتی کاسته شود.

سقوط ۲درصدی بهای مس ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها

مس در معاملات آتی کامکس ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها کاهش ۸/ ۱درصدی را به ثبت رساند و با نرخ ۳.۵۶۴دلار به ازای هر پوند به فروش رفت. مردم در چند شهر چین، از جمله پکن و شانگهای، به دلیل شدت‌گرفتن محدودیت‌های قرنطینه‌‌‌ای دست به اعتراض زده‌‌‌اند. با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در این کشور و رکوردشکنی تعداد مبتلایان، دولت چین مجددا درصدد برآمده است تا بر میزان محدودیت کرونایی بیفزاید. این اعتراضات مردمی در چین نادر بوده و در پی بروز آن، بازارهای کالایی و بازار سهام آسیا ظرف ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها قرمزپوش شد.

دولت چین ظرف هفته‌‌‌های اخیر وعده‌‌‌های جدیدی برای حمایت از بخش ساخت‌‌‌وساز به‌منظور بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد داده است، اما اعتراضات به سیاست کرونا صفر نشان داد که مردم امیدی به وعده‌‌‌های دولت ندارند و در عین حال این اعتراضات احتمال بی‌‌‌نتیجه ماندن طرح‌‌‌های دولت برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد را بیش از قبل عیان کرد. محدودیت‌های کرونایی در چین موجب کاهش مداوم تولید ناخالص داخلی این کشور ظرف بیش از یک‌سال اخیر شده است. درآمد مردم چین با اجرای قرنطینه افت محسوسی داشته و این موضوع بر نارضایتی عموم افراد جامعه افزوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی