از یک سلسائو به سلسائوی دیگر: داستان برزیلی‌های پرتغال


از یک سلسائو به سلسائوی دیگر: داستان برزیلی‌های پرتغال

سه بازیکن تیم ملی پرتغال متولد برزیل و برزیلی‌الاصل هستند. به جز آنها 134 فوتبالیست دیگر در دنیای فوتبال با پیراهن تیم ملی کشوری به جز کشور محل تولدشان به میدان می‌روند.

به گزارش "ورزش سه"، پپه، اوتاویو و ماتئوس نونز، سه ملی‌پوش پرتغالی که در حال حاضر در تیم ملی این کشور عضویت دارند اصالت برزیلی دارند ولی به جای پیراهن طلایی‌رنگ برزیل با لباس سرخ و سبز پرتغال بازی می‌کنند.

وقتی هر 32 تیم حاضر در جام جهانی فهرست نهایی 26 نفره خود را اعلام کردند آمار فوتبالیست‌هایی که در تیم ملی‌ای به غیر از تیم ملی کشور محل تولدشان بازی می‌کنند جالب توجه بود. از 831 بازیکن حاضر در جام جهانی قطر 137 نفر چنین شرایطی دارند. یعنی نزدیک به 16.5 درصد از بازیکنان حاضر در این جام.

از یک سلسائو به سلسائوی دیگر: داستان برزیلی‌های پرتغال

تیم ملی برزیل از معدود تیمهایی است که هیچ کدام از این بازیکنان را در ترکیب خود ندارد و همه بازیکنانش متولد برزیل هستند. اما این درباره پرتغال صادق نیست و پپه، اوتاویو و ماتئوس نونز که این روزها در سلسائوی پرتغال بازی می‌کنند در اصل برزیلی هستند.

از بین این سه نفر پپه 39ساله مشهورتر است. کسی که چهارمین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد. پپه در شهر ماسیو در ایالت آلاگواس برزیل به دنیا آمده و فوتبال را در کورینتیانس آلگوانا شروع کرد اما در 17سالگی به دنبال فرصت‌های بهتر برزیل را ترک کرده و به پرتغال مهاجرت کرد. برزیلی‌ها در پرتغال شرایط راحت‌تری دارند چرا که زبان دو کشور پرتغالی است؛ برزیل در گذشته مستعمره پرتغال بوده است.

از یک سلسائو به سلسائوی دیگر: داستان برزیلی‌های پرتغال

بعد از مدتی اسم این فوتبالیست برزیلی که کپلر بود در پرتغال به پپه تغییر یافت و او به باشگاه پورتو پیوست. پپه در نهایت به رئال مادرید پیوست و به یکی از ستاره‌های نامدار دنیای فوتبال تبدیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...