ادامه گفتگوهای امنیتی با روسیه حیاتی است


ادامه گفتگوهای امنیتی با روسیه حیاتی است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ادامه گفتگوهای امنیتی با روسیه حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، واشنگتن از گفتگوهای تلفنی میان مقامات ارشد آمریکایی و روسیه طی هفته گذشته خبر داده و نسبت به تدوام این مذاکرات ابراز امیدواری کرده است.

در همین ارتباط گفته شده که ماه گذشته میلادی بین «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفتگوها و مذاکراتی تلفنی انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر گفته است که این امید را دارد که مذاکرات با روسیه همچنان ادامه داشته باشد.

پنتاگون در این ارتباط گفت: «ایالات متحده چندین کانال را برای بحث در مورد مسائل امنیتی حیاتی با روس‌ها در طول یک موقعیت اضطراری به منظور جلوگیری از اشتباه محاسباتی در حوادث نظامی و تشدید تنش حفظ می‌کند. ما از تماس‌های اخیر مقامات ارشد وزارت دفاع با همتایان روسی دلگرم هستیم و معتقدیم ادامه گفت و گوها ضروری است.»

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا از راه اندازی خط تماس اضطراری (خط تلفن قرمز) با وزارت دفاع روسیه به منظور استفاده از آن در شرایط اضطراری جهت جلوگیری از حوادث احتمالی با توجه به عملیات روسیه در اوکراین خبر داده بود. پنتاگون در این ارتباط گفته بود که این خط اضطراری راه اندازی شده است که فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا را به وزارت دفاع روسیه در مواقع اضطراری متصل کند.

سخنگوی پنتاگون در عین حال از پاسخ به اینکه آیا از این خط هنگام حمله اخیر به نیروگاه هسته‌ای اوکراین که به روسیه نسبت داده شد استفاده گردید یا نه، خودداری کرد و گفت: اگر وضعیتی پیش آید که به ارتباط فوری با وزارت دفاع روسیه نیاز داشته باشیم از آن استفاده خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی