آمریکا بدنبال تامین بمب‌های دقیق و ارزان قیمت برای اوکراین است


آمریکا بدنبال تامین بمب‌های دقیق و ارزان قیمت برای اوکراین است

پنتاگون در حال بررسی پیشنهاد بوئینگ برای تامین بمب‌های دقیق و ارزان قیمت به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پنتاگون در حال بررسی پیشنهاد بوئینگ برای تأمین بمب‌های دقیق و ارزان قیمت به اوکراین است. این بمب‌ها بر روی راکت‌های موجود نصب می‌شود و به کی‌یف اجازه می‌دهد تا در حالی که غرب مشغول برآورده کردن تقاضا برای تسلیحات بیشتر است، حملات به خطوط روسیه را دقیق‌تر انجام دهد.

ذخایر نظامی موجود ایالات متحده و متحدانش در حال کاهش است و اوکراین با ادامه جنگ به سلاح‌های پیچیده‌تری نیاز دارد. به گفته منابع آگاه، سیستم پیشنهادی بوئینگ، موسوم به بمب کوچک از زمین (GLSDB)، یکی از ده‌ها طرح برای تولید مهمات جدید برای اوکراین و متحدان اروپای شرقی آمریکا است.

اگرچه ایالات متحده درخواست موشک آتاکمس با برد ۱۸۵ مایل (۲۹۷ کیلومتر) را رد کرده است، اما برد ۹۴ مایلی (۱۵۰ کیلومتر) GLSDB به اوکراین اجازه می‌دهد تا اهداف نظامی ارزشمندی را که دور از دسترس بوده‌اند مورد هدف قرار دهد و به این کشور کمک کند تا به ضدحمله های خود ادامه دهد.

بمب GLSDB می‌تواند در اوایل بهار ۲۰۲۳ تحویل اوکراین داده شود. این با موتور موشک M۲۶ ترکیب می‌شود که هر دو در موجودی‌های ایالات متحده رایج هستند.

داگ بوش، خریدار اصلی تسلیحات ارتش ایالات متحده، هفته گذشته به خبرنگاران در پنتاگون گفت که ارتش همچنین به دنبال تسریع تولید گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری - که در حال حاضر فقط در تأسیسات دولتی تولید می‌شود - با اجازه دادن به پیمانکاران دفاعی برای ساخت آنها است.

بوش افزود، تهاجم به اوکراین تقاضا برای سلاح‌ها و مهمات ساخت آمریکا را افزایش داد، در حالی که متحدان ایالات متحده در اروپای شرقی سفارش‌های زیادی برای طیف وسیعی از تسلیحات به اوکراین ارائه می‌دهند.

تام کاراکو، کارشناس تسلیحات و امنیت در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، گفت: «مسئله به دست آوردن مقدار زیاد تسلیحات با هزینه ارزان است.» او گفت که کاهش ذخایر ایالات متحده به توضیح عجله برای دستیابی به تسلیحات بیشتر در حال حاضر کمک می‌کند و گفت که ذخایر «به نسبت سطوحی که دوست داریم در اختیار داشته باشیم، کاهش می یابد».

بر اساس اسناد، پیشنهاد بوئینگ به فرماندهی اروپایی ایالات متحده (EUCOM) که بر تسلیحات ارسال شده به اوکراین نظارت می‌کند، تولید اجزای اصلی GLSDB است.

همچنین موتور موشک M۲۶ نسبتاً فراوان است و GBU-۳۹ هر کدام حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد که GLSDB تکمیل شده را ارزان و اجزای اصلی آن را به راحتی در دسترس قرار می‌دهد. اگرچه سازندگان تسلیحات با تقاضا دست و پنجه نرم می‌کنند، اما این عوامل امکان تولید تسلیحات را تا اوایل سال ۲۰۲۳، هرچند با نرخ تولید پایین، ممکن می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان