روسیه خواستار پایان تحقیقات غیرمستند تسلیحات شیمیایی سوریه شد


روسیه خواستار پایان تحقیقات غیرمستند تسلیحات شیمیایی سوریه شد

روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی خواست به «تحقیقات غیرمستند» در سوریه پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر شولگین»، فرستاده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که روسیه همچنان اصرار دارد که این سازمان به تحقیقات غیرمستند خود درباره سوریه بدون سفر به محل‌های حوادث پایان دهد.

این دیپلمات روسی که در بیست و هفتمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی حضور داشت، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این سازمان گفت: «روسیه بارها گفته است که این یک موضوع مبرم است که مأموریت حقیقت یاب در مورد ادعاهای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه باید مطابق با استانداردهای سازمان منع سلاح‌های شیمیایی باشد. ما همچنان اصرار داریم که باید به تحقیقات دفتری که بدون سفر به مکان‌های حادثه، بدون انتخاب نمونه توسط بازرسان دبیرخانه فنی و همچنین بدون دنبال کردن توالی اقدامات وشواهد و مدارک برای حصول اطمینان از حفظ و نگهداری انجام می‌شود، پایان داد.»

شولگین در ادامه گفت که وجود گروه تحقیق توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مشخص نشده است و فعالیت‌های آن فراتر از محدوده کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است و به این گروه تحقیق به حوزه‌ای که صرفاً در صلاحیت شورای امنیت سازمان ملل متحد است، تجاوز می‌کند.

فرستاده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی همچنین گفت: «ما تصمیم برای محروم کردن سوریه از حقوق و امتیازاتش را چیزی جز انتقام‌جویی بدبینانه علیه یک دولت مستقل نمی‌دانیم. این کار یک اختلال عملی در تلاش‌ها برای جهانی‌تر کردن کنوانسیون منع تسلیحات شیمایی است.»

پیش از این نیز، واسیلی نبنزیا فرستاده مسکو در خلال جلسه شورای امنیت سازمان ملل از طریق ویدئو کنفرانس اعلام کرده بود که دولت سوریه تمامی انبارهای خود از سلاح‌های شیمیایی را تخلیه و منهدم کرده است؛ موضوعی که از سال ۲۰۱۴ به تأیید سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی هم رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس