جزئیاتی از سفر رئیس صدا و سیما به هند


جزئیاتی از سفر رئیس صدا و سیما به هند

پیمان جبلی رئیس صداوسیما به منظور حضور در اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU به دهلی نو رفته و قرار است با رؤسای شبکه‌های رادیووتلویزیونی چند کشور نیز گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس صداوسیما امروز به منظور حضور در اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU به دهلی نو رفت.

او قرار است علاوه بر حضور در افتتاحیه پنجاه و نهمین دوره مجمع عمومی اجلاس ABU، در دیدارهایی دو جانبه با روسای شبکه‌های رادیو و تلویزیونی چند کشور نیز گفت‌و‌گو کند.

جبلی در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان گفت: در رویکرد جدید، نگاه ما بیشتر حول محور ملت‌های اسلامی و در گستره‌ای جهانی است.در این دوره بر بیان پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها، منابع و سرمایه‌های داخل ایران، به‌ویژه از زبان مردمان دیگر کشورها تمرکز می‌شود و برآنیم تا احساسات خوب ملل دیگر به ایران و ایرانیان، در قالب برنامه‌های مختلف منعکس شود.

او مقایسه موازی زندگی در ایران و دیگر کشورها را یکی از محورهای مدنظر در چارچوب تحولی جدید عنوان کرد و افزود: در این دوره باید تمام توان خود را به کار ببندیم تا واقعیت‌ها و توانمندی‌های داخل، بیشتر از پیش در معرض نگاه و قضاوت مخاطبان قرار گیرد.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار، عصر امروز در دفتر نمایندگی صداوسیما در شبه قاره هند نیز حضور یافت و از نزدیک با فعالیت‌‌های این دفتر آشنا شد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) در سال 1964 و ابتدا با 170 عضو از 53 کشور جهان آغاز به کار کرد. این اتحادیه به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ ترین و حرفه‌ای‌ ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان فعالیت می‌کند و مأموریت آن، تقویت همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه ای، فنی، آموزشی، حقوقی و نیروی انسانی اعضای اتحادیه به‌منظور تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

اتحادیه ABU با سه میلیارد مخاطب در کشورهای منطقه بزرگترین و گسترده‌‌ترین تشکل رادیو و تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود.

در سه روز گذشته و پیش از آغاز مجمع عمومی چندین نشست از جمله کمیته فنی و آموزشی برگزار شد. در جلسه کمیته فنی، داوران پس از ارزیابی و بررسی مقالات تخصصی ارسال شده از 72 کشور عضو، بهترین‌های این دوره را معرفی کردند. دو مقاله ارسالی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این بخش برتر شناخته و به ارائه کنندگان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی