اغتشاش، درگیری و تخریب اموال عمومی خواست دشمن/جوانان هوشیار باشند


اغتشاش، درگیری و تخریب اموال عمومی  خواست دشمن/جوانان هوشیار باشند

آیت الله حسینی گفت: اگر کسی با اغتشاش، درگیری یا تخریب اموال عمومی فکر می کند به نتیجه ای می رسد، این فقط خسارت به کشور و خواست دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز ( ۴ آذر ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین علیه السلام همه‌ی ما را نصیحت می کنند «بندگان خداوند برای اینکه دین تان استوار بماند و برپا شود به اقامه نماز در وقت خود پناه ببرید، نماز را برپا دارید و زکات را در وقت خود نیز پرداخت کنید».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اسلام بر پنج اصل استوار است، گفت: نماز، روزه، زکات، حج و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

وی تضرع به درگاه پروردگار متعال و راز نیاز با خداوند را یک ضرورت دانست و گفت: باید انسان به صورت مداوم از خداوند متعال طلب رزق و روزی، رفع مشکلات برای خود و جامعه و همچنین طلب مغفرت و هدایت داشته باشد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انسان باید همه درخواست های خود را از خداوند بخواهد، زیرا اگر خداوند نخواهد، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خداوند متعال لحظه‌به‌لحظه به ما حیات می دهد و اگر لحظه ای فیض و عنایت خود را از نظام آفرینش بردارد، همه این نظام به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه دعا و تضرع بسیار مهم و پایه دین و تربیت دینی انسان است، افزود: سرکشی اقوام و خویشان و به فکر آنها بودن پایه اسلام و استواری دین است که اگر صله رحم از جامعه برداشته شد، برکات از بین خواهد رفت و بلاها سرازیر خواهد شد.

آیت الله حسینی به ترس از روز قیامت و روز پاسخگویی انسان در مقابل اعمال خود اشاره کرد و گفت: انسان باید در مقابل همه اینها پاسخگو باشد و این گونه نیست که هر شخصی هر گونه تمایل داشت رفتار و گفتار داشته باشد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به فرموده ای از امام علی علیه السلام، خاطرنشان کرد: نباید فقرا و نیازمندان را به حال خود رها کرد و بیخیال مشکلات آنها باشیم، زیرا یکی از بهترین آموزه های دینی این است که انسان با کمک به فقرا و نیازمندان بزرگ می شود.

وی با بیان اینکه یاری گرفتن از خداوند و تلاوت قرآن به جامعه، خانه و کشور نورانیت می بخشد، ادامه داد: خانه ای که قرآن در آن تلاوت نمی شود تاریک خواهد شد، زیرا تلاوت قرآن نور به منزل ها می آورد.

آیت الله حسینی یادآور شد: انسان ها باید به دنبال کسب ثواب الهی باشند، در راه خدا با جان و مال خود جهاد کنند و توشه مناسب خود را برای آخرت آماده کنند.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه وجود جهان پس از مرگ نشانه عدالت الهی است، افزود: باید پس از مرگ جهانی باشد تا انسان ها پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی پروردگار عالم را خالق، مالک عادل دانست و اظهار کرد: در نظامی که خداوند مالک و خالق همه نظام هستی است، نباید بی عدالتی باشد.

آیت الله حسینی ابراز داشت: اگر پس از مرگ انسانی که کار خیر انجام داده و معنویت را در نظر داشته با انسانی که شخصی را کشته، ظلم و تجاوز کرده تفاوتی نداشته باشند، نتیجه آن صفر خواهد بود.

امام جمعه یاسوج گفت: یکی از ادله ضرورت معاد، عدل الهی و قانون عدالت است، زیرا عدالت اقتضا می کند که دنیایی پس از مرگ باید باشد تا انسان ها پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: راه تقوا، عاقلانه ترین راهی بوده که انسان می تواند آن را انتخاب کند.

آیت الله حسینی افزود: اگر انسان مسیر و راه عقلانی را از دست داد، طبیعت و زندگی ما به جای خوبی ختم نخواهد شد، زیرا راه عاقلانه راهی است که خداوند برای انسان ترسیم کرده و انسان را به بهشت ختم می کند.

خطیب جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: کسی که جهنم را انتخاب کرده و اهل خلاف است، راه برای او باز بوده و کسی که مسیر بهشت را انتخاب می کند، راه برای اچنین انسانی نیز باز است.

وی تاکید کرد: هیچ کسی دوست ندارد که در مسیر غلط گام بردارد، ولی شیطان مسیر غلط را به گونه ای جلوه می دهد که گناه و معصیت گرفتار بعضی از انسان ها می شود.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه ها به مناسبت های این هفته و روز بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام راحل در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: در این فرمان عمومی به طور کل همه مردم در قبال کشور و امنیت آن در برابر هجوم دشمنان احساس مسئولیت می کنند.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: با این حرکتی که امام (ره) انجام داد، تحول عظیمی اتفاق افتاد، ظرفیت عظیم مردمی وارد میدان جنگ شد و دشمنان به اهداف شوم خود در جنگ تحمیلی نرسیدند.

وی تصریح کرد: دشمنان با تحمیل جنگ هشت ساله می خواستند به انقلاب و نظام پایان دهند، آن را تجزیه کنند و با همه امکانات خود وارد میدان شدند، ولی نتیجه آن چیزی شد که دشمنان نمی خواستند.

آیت الله حسینی گفت: دشمنان این نظام و مردم سرنگون شدند و انقلاب و نظام با عظمت، شکوه و اقتدار ماندگار شد و مردم نیز در صحنه حضور دارند و دشمنان نیز روز به روز ضعیف تر و بدبخت تر شدند.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: راز بقای انقلاب علی رغم همه دسیسه ها و فشارهای دشمنان حضور مردم در صحنه بود که حتی دشمنان نیز به این موضوع اذعان می کنند.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ شاید این همه دشمنی، هجمه و حمله که علیه کشور ما صورت می گیرد، بر علیه هیچ کشوری صورت نگرفته است.

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر این همه توطئه ها، دسیسه ها و فشارها یک بیستم آن علیه یک قدرت جهانی صورت می گرفت، حتماً زانو می زد و شکست می خورد.

خطیب جمعه یاسوج گفت: نظام اسلامی ایران روز به روز با اقتدار بیشتر در حال حرکت به سمت اهداف و آرمان های از پیش تعیین شده در حال حرکت بوده و این نشانه عنایت الهی و حضور مردمی در وسط میدان است.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست که این دنیا با معجزه اداره شود بلکه با اختیار و انتخاب انسان ها اداره می شود، افزود: دشمنان امروز تبلیغات گسترده و جنگ ترکیبی بر علیه انقلاب و نظام به راه انداخته اند، در جنگ، فتنه و غباری که دشمنان ایجاد می کنند، بسیاری نمی توانند تصمیم درستی اتخاذ کنند و هر اتفاقی را به گردن نظام اندازند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه بسیار مهم بوده و تاریخ را تغییر می دهد، اظهار کرد: اینکه دشمن به این اندازه به نظام، انقلاب و کشور در ابعاد مختلف حمله می کند به این دلیل است که ما در پرتو ولایت فقیه علی رغم همه فشارها، تهدیدها، تحریم ها و جنگ ها پیشرفت های تحسین برانگیزی داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرچند برخی ها مشکلات و ناکارآمدی ها را مطرح می‌کنند که ضعف مدیریت در این زمینه وجود دارد.

وی تاکید کرد: این همه تهدید و فشار بر علیه نظام، انقلاب و مردم قطعاً مشکلاتی را برای مردم و کشور به همراه دارد، ولی نظام نیز برکات فراوانی داشته و بسیاری از مردم مشکلات زمان شاه را ندیدند که در خیلی از جاها جاده دسترسی، برق، آب و گاز وجود نداشت و نفت با قیمت بالایی به فروش می رسید، ولی حاکمان بی عرضه و نوکر آمریکا و دیگران بودند، ولی امروز ملت ما اهل تسلیم و عقب گرد نیست، آزاده بوده و در مسیر شهدا باقی خواهند ماند.

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه ها ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار، گفت: این روز را به همه پرستاران عزیز، زحمت کش و تلاش گر که در کنار بیماران هستند و از آنها مراقبت می کنند، تبریک عرض می کنم.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: این کشور مربوط به همه ایرانی ها بوده و اگر کسی حرف منطقی و حرف حساب دارد، راه گفت و گو برای او باز است.

وی اغتشاش، تخریب اموال عمومی و آتش زدن بیت المال را راه دلسوزانه ای ندانست و گفت: این موضوعی است که دشمن دنبال می کند که جوانان باید در این زمینه هوشیار باشند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: اگر ما دلسوز این سرزمین، کشور و دلسوز ملت هستیم، راه آن اغتشاش، درگیری، ناامنی، بی نظمی و آتش زدن که کار عاقلانه های نبوده، نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کسی واقعاً بگوید من ایرانی هستم فارغ از اینکه اسلام یا ولایت را بپذیرد و یا نپذیرد، نباید حرکتی انجام دهد که دشمنان این سرزمین خوشحال باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن این سرزمین، وحدت، انسجام، توسعه و پیشرفت این سرزمین از این حرکت ها بسیار خوشحال است، افزود: راه گفت و گو باز بوده و حرف منطقی نیز بسیار است و تنها راه نیز همان است.

آیت الله حسینی گفت: اگر کسی با اغتشاش، درگیری یا تخریب اموال عمومی فکر می کند به نتیجه ای می رسد، این فقط خسارت به کشور و خواست دشمن است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی