بزرگداشت هفته بسیج با حضور مسئولان حوزه حج و زیارت


بزرگداشت هفته بسیج با حضور مسئولان حوزه حج و زیارت

مراسم بزرگداشت هفته بسیج با حضور مسئولان و کارکنان حوزه حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم گرامیداشت هفته بسیج امروزچهارشنبه (2 آذرماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، جمعی از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و کارکنان حوزه حج و زیارت در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، به فرازهایی از بیانات امام امت(ره) و مقام معظم ر هبری درباره شاخصه‌های بسیج و بسیجیان اشاره کرد و گفت: هرکدام از این ویژگی ها نکات بسیار دقیقی است که با نگاه کارشناسانه بیان شده و دینایی از معنا در پشت آن نهفته است.

وی افزود: تمام وجود امام امت در بسیج ذوب بود و آن وجود بزرگوارمیگفت افتخار من این است که خود یک بسیجی هستم و در رفتار، عملکرد، سبک زندگی و سلوک مقام معظم رهبری هم عشق به بسیج و بسیجی بودن نهفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به این سخن امام امت " بسیج لشکر مخلص خداست" اشاره کرد و ضمن تببین مفهوم اخلاص اظهار داشت: بسیجی اهل اخلاص است و اگر از شاخصه های بسیجی بودن فاصله بگیرد دیگربسیجی نیست.

وی گفت: جبرئیل در پاسخ به نبی مکرم اسلام(ص) که از اخلاص سوال کردند، گفت: اولین شرط اخلاص این است که انسان عزت نفس داشته باشد " المُخْلِصُ الّذی لا یَسألُ النّاسَ شَیئا- مخلِص کسى است که از مردم هیچ نخواهد".

وی با بیان اینکه جبرئیل در ادامه به قناعت و ایثارگری اشاره می کند، افزود: بسیجی اهل قناعت است و دست نیاز جز در مقابل خدا دراز نکرده و در راه خدا ایثار و جان خود را فدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهار داشت: در سخن دیگری پیامبر اکرم (ص) می فرماید: انسان مخلص قلب سلیم دارد، یعنی تسلیم باریتعالی است و خداوند نیز به چنین کسی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در خطبه 56 نهج البلاغه می فرماید: "فَلَمَّا رَأَی اللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْکَبْتَ، وَأَنْزَلَ عَلَینَا النَّصْرَ- پس آنگاه که خدا، راستی و اخلاص ما را دید، خواری و ذلّت را بر دشمنان ما نازل و پیروزی را بما عنایت فرمود" گفت: بسیجیان امروز بدون هیچ چشمداشتی برای دفاع از امنیت و حفظ جان، ناموس و اموال مردم در صحنه حضور دارند.

وی افزود: تمام اعضا و جوارح بسیجی تسلیم دستور خداست، او اهل خیر است و خیرش به جامعه می رسد همچنانکه درحوادث سیل و زلزله، کرونا و کمک های مومنانه و امروز درمقابله با اغتشاشات در صحنه حاضر است.

وی به نمونه هایی از روحیات بسیجیان در شرایط امروز کشور اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید: انسان مخلص اهل شر نیست و به دیگران آسیب نمی رساند و حاضر است خود آسیب ببیند اما به مردم آسیبی وارد نشود.

وی افزود: امام علی (ع) هم فرمود: "مَن أخْلَصَ النِّیَّةَ تَنَزّهَ عنِ الدَّنِیَّةِ - هر که نیّت را خالص گردانَد، از پستى دور می مانَد".

بر پایه این گزارش، در ادامه این مراسم رئیس سازمان حج و زیارت درسخنانی از امیر مومنان حضرت علی (ع) بعنوان نخستین بسیجی جهان اسلام یاد کرد و با اشاره به حضور بسیج درعرصه های مختلف اجتماعی، دانشگاهی، فرهنگی، نظامی و ... گفت: در هر عرصه ای که انقلاب اسلامی نیاز داشته بسیج و بسیجی حاضر بوده و نقش خود را ایفاء کرده است.

وی افزود: نام بسیج در انقلاب اسلامی با نام امام امت پیوند خورده و با گمنامی، کار با اخلاص و داوطلبانه و فداکاری عجین شده است.

بر پایه این گزارش، دراین مراسم همچنین کلیپی از حضور بسیجیان در اتفاقات و حوادث اخیرپخش شد و حاضران یاد فداکاری ها و مجاهدت های بسیجیان درعرصه های مختلف را گرامی داشتند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه