روسیه از زمستان به عنوان سلاح در جنگ اوکراین استفاده می کند


روسیه از زمستان به عنوان سلاح در جنگ اوکراین استفاده می کند

استونی می گوید روسیه از زمستان به عنوان سلاحی در جنگ اوکراین استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه استونی به همتایان خود از شش کشور بالتیک و شمال اروپا برای سفر به اوکراین پیوست تا ژنراتورهای برق، لباس‌های گرم و مواد غذایی را به اوکراین برسانند.

«اورماس رینسالو»، وزیر امور خارجه استونی در کیف گفت: «روسیه امنیت انرژی غیرنظامیان را به سلاح تبدیل می‌کند و این واقعاً شرم آور است.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اواخر یکشنبه هشدار داده بود که نیروهای روسی «در حال آماده‌سازی حملات جدید هستند و تا زمانی که موشک دارند، متوقف نمی‌شوند.»

روسیه از اوایل اکتبر تقریباً هر هفته بمباران‌های موشکی گسترده‌ای را بر روی زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام می‌دهد، که هر رگبار تأثیر بیشتری نسبت به قبل دارد، زیرا خسارت‌ها جمع می‌شود و زمستان سردی فرا می‌رسد.

کیف می‌گوید این حملات زیرساخت‌های اوکراینی را هدف قرار می‌دهند و هدفشان آسیب رساندن به غیرنظامیان است. مسکو قصد خود برای صدمه زدن به غیرنظامیان را رد می‌کند، اما هفته گذشته گفت که رنج اوکراینی‌ها تمام نخواهد شد، مگر آن که اوکراین خواسته‌های روسیه را بپذیرد.

همچنین «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد دارد از یخبندان، برف و یخ در میدان نبرد و همچنین علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده کند.

در امتداد خطوط مقدم در شرق اوکراین، زمستان سختی در پیش است و پس از چند ماه ارتش روسیه، با جنگ شدید در امتداد مواضع بسیار مستحکم، مرحله جدیدی از درگیری‌ها را آغاز کرده است.

یک روز قبل از این نیز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به بهانه تشدید احتمالی حملات از سوی روسیه، اعلام کرد: ما باید برای حملات بیشتر روسیه به اوکراین آماده باشیم و باید از کی یف در این راستا حمایت بیشتری کنیم.

دبیرکل ناتو در ادامه ادعا کرد که امنیت دریای سیاه برای کشورهای ناتو مهم است و این کشورها خود را متعهد به ادامه حمایت از اوکراین می‌دانند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی تصویری در حساب کاربری خود در تلگرام ادعا کرد که ارتش روسیه در حال آماده سازی حملات موشکی جدید علیه زیرساخت‌های غیرنظامی و انرژی اوکراین است. رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه شدیدترین درگیری‌ها در این هفته در جبهه دونتسک ادامه داشت، گفت: وضعیت در این جبهه بسیار وخیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور