اهمیت دیپلماسی محیط زیست/ برگزاری کمیته ملی توسعه پایدار


اهمیت دیپلماسی محیط زیست/ برگزاری کمیته ملی توسعه پایدار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کمیته ملی توسعه پایدار گفت: باید در مجامع جهانی حضور جدی‌تری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه کمیته ملی توسعه پایدار پس از ۵ سال وقفه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. در این جلسه که به ریاست علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، جمعی از مدیران و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی ربط حضور داشتند.

اولین جلسه کمیته ملی توسعه پایدار با تلاوت قرآن کریم، ارائه دستور جلسه و گزارشی از پیشینه فعالیت‌های کمیته ملی توسعه پایدار آغاز شد. سپس نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در خصوص نحوه از سرگیری فعالیت‌های این کمیته اظهار نظر کردند.

در ادامه سلاجقه، با اشاره به اهمیت حضور جدی در عرصه‌های بین المللی گفت: ما تحت تأثیر کشورهای دیگر قرار نمی‌گیریم ولی احترام و تعاملمان را با کشورهای دیگر حفظ می‌کنیم. ایران در زمینه محیط زیست از خیلی از کشورها جلوتر است. ما باید در مجامع جهانی حضور جدی تری داشته باشیم و هیچ صندلی‌ای را با توجه به اهمیت دیپلماسی محیط زیست خالی نگذاریم تا برای دنیا کلیدواژه و فرهنگ سازی ارائه کنیم.

وی همچنین افزود: ما توهم توطئه نداریم ولی دشمن بالای سر ما ایستاده است و اطلاعات و اسرار کشور را در اختیارشان قرار نمی‌دهیم.

در پایان این جلسه به پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رأی گیری میان اعضای حاضر، تغییر نام کمیته به تصویب رسید و تصمیم بر این شد تا عنوان کمیته ملی توسعه پایدار به «کمیته پیشرفت پایدار کشور» تغییر یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها