جامعه پرستاری فارس در بحران کروناویروس درخشیدند


جامعه پرستاری فارس در بحران کروناویروس درخشیدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، خدمات جامعه پرستاری استان در بحران کروناویروس را درخشان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» در این آیین با تبریک ولادت حضورت زینب کبری(س) و روز پرستار، از زحمات جامعه پرستاری دانشگاه قدردانی کرد و گفت: بیشترین و بهترین عملکرد جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کروناویروس بوده که با مراقبت ها و دلسوزی های آنان انجام شده است.

او افزود: با درخشش جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحران کروناویروس طی بررسی های علمی، مراقبت های بی وقفه و با کیفیت پرستاران از بیماران کرونایی در مراکز درمانی، یکی از شاخص های مهم در پایین بودن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور را در پی داشته است.

دکتر شریفی با بیان اینکه پرستاران نقش واقعی خود را در مراکز درمانی و بر بالین بیماران ایفا کرده اند، بخش عظیمی از نتیجه درمان مطلوب بیماران را مدیون زحمات و تلاش پرستاران دانست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرستاران را نیروهای خط مقدم درمان بیماران خواند که بدون هیچگونه چشمداشتی، با فداکاری و از خودگشتگی در حفظ جان بیماران تلاش می کنند.

دکتر شریفی با اشاره به تعرفه خدمات پرستاری در نظام سلامت گفت: با پیگیری های وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسوولان دانشگاه و سازمان نظام پرستاری استان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نخستین دانشگاه کشور در زمینه اجرای قانون تعرفه پرستاری بوده است.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت بانوی عفت و پاکدامنی و اسوه صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) و روز پرستار، از نیروهای تلاشگر و متعهد پرستاری مجموعه دانشگاه به پاس از خودگذشتگی در نجات جان بیماران قدردانی کرد.

«راضیه راسخ» افزود: سخن گفتن از ایثارگری ها و تلاش های شبانه روزی پرستاران در این زمان کوتاه سخت است، اما با نگاهی به خدمات ارزشمند، صادقانه و خالصانه پرستاران در هر یک از مراکز بهداشتی درمانی در اقصی نقاط استان، ستودنی و قابل تقدیر است.

او ادامه داد: خدمات پرستاران به ویژه در بحران کروناویروس بر هیچ فردی پوشیده نیست و مسوولان دانشگاه و وزارت بهداشت نیز با تمام توان برای رفع دغدغه های آنان تلاش می‌کنند.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در این آیین در خصوص برخی از مسایل موجود در جامعه پرستاری مانند نحوه اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، تسریع در پرداخت مطالبات، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توضیحاتی ارایه داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر