زندان‌هایی که جای سوزن‌ انداختن ندارند


زندان‌هایی که جای سوزن‌ انداختن ندارند

سیاست‌های دولت فرانسه سبب شده است برخی از زندان‌های این کشور شاهد ازدحام شدید زندانیان باشند.

زندان‌هایی که جای سوزن‌ انداختن ندارند

به گزارش راهبرد معاصر،‌ فرانسه شاهد حضور شمار زیادی از افراد در زندان‌های خود است. شمار زندانیان در فرانسه امسال ۷۰ هزار نفر افزایش یافته و شمار کل آن‌ها به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. این موضوع سبب شده است، زندان‌ها نتوانند خدمات لازم را به زندانیان ارائه کنند.

به نقل از یورونیوز، بر اساس اطلاعات وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام زندان‌ها در این کشور به حداکثر خود رسیده است. این به معنای آن است که ۱۲ هزار زندانی بیش از ظرفیت زندان‌ها در آن‌ها حضور دارند. در میان کشور‌های اروپایی فرانسه بیشترین تعداد زندانیان را نسبت به جمعیت خود دارد. اما اگر اطلاعات منتشر شده اخیر را در نظر بگیریم این تعداد به مراتب بیشتر است. این موضوع سبب می‌شود که فرانسه همانند کشور‌های اوکراین و یونان شمار زیادی زندانی داشته باشد.

سیاست‌های دولت فرانسه سبب شده است برخی از زندان‌های این کشور شاهد ازدحام شدید زندانیان باشند. ۵۶ زندان در فرانسه با ازدحام روبرو هستند و این وضعیت در ۳ زندان به شدت بدتر است. این موضوع سبب شده است برای هر دو زندانی تنها یک مکان برای گذران دوران حبس وجود داشته باشد.

سال گذشته در اتحادیه اروپا، فنلاند با ۴۳.۳ زندانی در مقایسه با جمعیت خود کمترین تعداد زندانی را داشت. اما جمهوری چک با ۱۹۲.۱ زندانی در صدر این جدول بود. در میان کشور‌های اروپایی هم ترکیه با ۳۲۵.۴ زندانی و روسیه با ۳۲۸.۱ زندانی نسبت به جمعیت خود صدرنشین هستند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی