مذاکرات برجامی از این تاریخ آغاز می شود


مذاکرات برجامی از این تاریخ آغاز می شود

آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نهایتا دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شود. آلارم ها نشان می دهد که آمریکایی ها دنبال این هستند که واسطه ای را برای دنبال گرفتن مذاکرات پیدا کنند.

پس توقفی دو ماهه در مذاکرات برجامی،‌ امیرعبداللهیان خبر از رد و بدل پیام هایی میان تهران و واشنگتن برای از سرگیری گفتگوها کرد.

محمدحسن آصفری درباره آینده مذاکرات برجامی گفت: در آینده نزدیک ما شاهد از سرگیری مذاکرات خواهیم بود چون آمریکایی ها متوجه شدند راهی جز مذاکره برای حل اختلافات شان با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و تهدید، تحریم، فشار و صدور قطعنامه های بی پایه نمی تواند جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کند.

وی افزود:‌ آمریکایی ها ناچارند به هر طریقی دوباره به پای میز مذاکره برگردند چون متوجه شدند فشارها نمی تواند منجر به دست کشیدن ایران از خواسته های به حقش شود بنابراین احتمال آنکه مذاکرات بخواهد دوباره دنبال شود خیلی زیاد است. این اتفاق به نفع خود آمریکایی ها هم است که مسائل شان را در قالب مذاکره با جمهوری اسلامی حل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر ایران اظهار کرد: آمریکایی ها امید داشتند از رسانه های معاند و گروهک های منافقین، تجزیه طلب و تروریستی آبی گرم شود که این اتفاق نیفتاد. کمتر از ۲ سال تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و دموکرات ها برای آنکه همچنان در کاخ سفید بمانند نیاز دارند که دستاوردی به مردم شان نشان دهند.

وی ادامه داد:‌ دولت بایدن می خواهد دوباره شرایط گفتگو با ایران را در حوزه هسته ای از سر بگیرند چراکه اگر آمریکایی ها و اروپایی ها علاقمند به دنبال کردن مذاکرات هسته ای نباشند و فقط بخواهند فشار تحریم ها را علیه ایران بیشتر و ما را پشت دیوار مذاکرات معطل کنند، تهران نیز گزینه هایی را روی میز دارد که نه تنها نفعی برای آمریکایی ها نخواهد داشت بلکه آنها قطعا متضرر خواهند شد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره زمان احتمالی از سرگیری مذاکرات برجامی گفت:‌ نهایتا دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شود. آلارم ها نشان می دهد که آمریکایی ها دنبال این هستند که واسطه ای را برای دنبال گرفتن مذاکرات پیدا کنند.

منبع: نامه نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات