رمزگشایی از نزولی شدن قیمت سکه/یورو کانال عوض کرد


رمزگشایی از نزولی شدن قیمت سکه/یورو کانال عوض کرد

سکه رفاه بالاخره از سکه بازار عقب افتاد/ بازار مامور دید قیمت دلار پرید/ آیا روند نزولی از فردا شروع می‌شود؟

رمزگشایی از نزولی شدن قیمت سکه/یورو کانال عوض کرد

در معاملات روز گذشته بازار ارز، قیمت دلار در محدوده ۳۵ هزار و ۶۰۰ تا ۳۶ هزار تومان در نوسان بود. در بازار هرات مسیر سخت و پیچیده بود.
روز سخت دلار هرات

دلار هرات در ابتدای صبح دوشنبه ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان باز شد و به سمت ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کرد و بعد آن، افزایشی شد و به ۳۵ هزار و ۵۵۰ تومان رسید و در نهایت ۳۵ هزار و ۳۵۰ بسته شد که نسبت به نرخ ابتدای صبح ۵۰ تومان و نسبت به نرخ بسته شده یکشنبه ۱۵۰ تومان افزایش داشت.


عقب نشینی معامله گران ارزی

در بازار تهران هم حضور نیروهای انتظامی موجب عقب‌نشینی معامله‌گران شد. برخی از آن‌ها می‌گویند بعد از حضور گسترده‌تر این نیرو در بازار با افزایش ریسک معامله، قیمت تا مرز ۳۶ هزار نوسان کرد.
سیگنال های سیاسی به بازار ارز

البته برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند نوسان‌های دوشنبه در بازار ارز به پیشخور کردن آینده برمی‌گردد. بازار در دو سطح درحال پیش‌خور کردن آینده است. سطح اول به افزایش سطح تنش‌های غرب با جمهوری اسلامی برمی‌گردد. قطعنامه‌های اخیر از نظر معامله‌گران شانس احیای برجام را کم کرده است، بنابراین معامله‌گران از جنبه انتظارات رویکرد مثبتی ندارند.

در سطح دوم هم احتمال کاهش ورودی ارز در کنار تقویت تقاضا، موجب شده است معامله‌گران درباره نوسان ریسک کنند.

تقاضای کریسمس و تجاری در اواخر آذر و در ابتدای دی ماه هر ساله بالا می‌رود، از آن طرف باتوجه به افزایش ذخیره سوخت برای نیروگاه‌ها، احتمال کاهش صادرات غیرنفتی از این محل وجود دارد. بنابراین این عامل هم موجب پیش‌خوری آینده در دلار شده است.
قیمت یورو کانال عوض کرد

قیمت یورو در بازار ارز و بازار توافقی کانال عوض کرد، در بازار متشکل هم حجم معاملات دلار و یورو توافقی در ۲۰ روز گذشته کم‌سابقه بوده است.
قیمت سکه نزولی شد

سکه در معاملات دوشنبه تا ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالا رفت و از آن نقطه، شروع به نزول کرد و تا ۱۷ میلیون پایین آمد. سکه رفاه هم از حول و حوش ۱۷ میلیون و ۱۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان کاهش داشت. با این سقوط بعد از تقریبا یک هفته پایین بازار معامله شد.


علت نزولی شدن قیمت سکه و طلای آبشده

در بازار دوشنبه در مورد نزول سکه و آبشده، دو برداشت وجود داشت. برخی اعتقاد داشتند که این اتفاق رکب است. رکب یعنی اینکه نزول دوشنبه فیک است و نرخ دوباره به بالا برمی‌گردد. اما برخی دیگر تصور می‌کنند از امروز نزول در بازار شروع می‌شود.

چرا معامله‌گران چنین پیش‌بینی می‌کنند؟

آن‌ها قبلا با تکیه بر تحلیل‌های فنی اعتقاد داشتند سکه با رسیدن به محدوده ۱۷ میلیون و ۲۰۰ تا 17 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، با خطر ریزش روبرو است.

سکه از نقطه ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تا سطح ۱۷ میلیون تومان پایین آمد، از نظر این گروه نزول دوشنبه به معنی تایید تحلیل آن‌هاست و بازار از امروز سه شنبه با احتمال کاهش روبرو است. باید ببینیم کدام گروه درست می‌گویند.

اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی