خودرو‌های برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می‌شود


خودرو‌های برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می‌شود

مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت:خودرو‌های برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می‌شود.

خودرو‌های برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می‌شود

جلسه کمیته فنی وزارت کشور برای استفاده از خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی برقی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

سید شهریار زینی مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این جلسه گفت: با عنایت به طراحی و ساخت نمونه خودروهای برقی، ارتقاء ظرفیت علمی و فنی این شرکتها و تولید قطعات با فناوری بالا (هایتک) توسط شرکتهای دانش بنیان داخلی، می توان گفت که کشور آمادگی تولید و تجاری سازی این خودروها را دارد.

وی با تاکید بر اینکه به همین دلیل وجود بهره بردار جهت عقد قرارداد با خودروسازان ضروری است، گفت: این امر می تواند منجر به شکل گیری بازاری برای فروش این خودروها شود.

وی افزود: از آنجا که تاکید بر تامین نیاز اتحادیه تاکسیرانی بر استفاده از توانمندی داخلی است، آشنایی با توانمندی شرکت‌های داخلی را آغاز کردیم.

زینی خاطر نشان کرد: در فرایند ساخت نمونه خودرو تارا برقی، پروژه های متعددی برای داخلی سازی اقلام و قطعات برقی آن که فناوری بالائی نیز دارند، انجام شده است.

در این جلسه، اتحادیه تاکسیرانی وزارت کشور جهت عقد قرارداد و خرید این تاکسی ها اعلام آمادگی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار