بعد از پنج تلاش ناموفقی که به صعود نیانجامید/ ایران - امریکا: آماده برای شکستن دو طلسم تاریخی


بعد از پنج تلاش ناموفقی که به صعود نیانجامید/ ایران - امریکا: آماده برای شکستن دو طلسم تاریخی

ایران به دنبال طلسم شکنی در بازی پایانی دور گروهی جام‌های جهانی است.

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی جام جهانی 2022 از امروز وارد دور پایانی خود می شود. در این دور شاهد برگزاری همزمان بازی‌های هشت گروه طی چهار روز خواهیم بود. تیم ملی ایران در یکی از حساس‌ترین بازی‌های روز نخست دور پایانی، امروز (سه‌شنبه) مقابل امریکا قرار خواهد گرفت تا اتفاقی تاریخی را رقم بزند.

شاگردان کی‌روش با یک برد، یک باخت و سه امتیاز در رده دوم گروه B حضور دارند. آنها مقابل امریکایی قرار می گیرند که دو مساوی کسب کرده و سوم است. ملی پوشان فوتبال ایران با برد یا مساوی شانس صعود از گروه را خواهند داشت. آنها در صورت کسب پیروزی که صد در صد صعود می کنند و اگر هم مقابل امریکا مساوی کنند تنها در صورتی صعود نمی کنند که ولز بیش از سه گل به انگلیس بزند که خیلی بعید به نظر می رسد.

ایران طی پنج دوره حضور قبلی خود در جام جهانی، هیچ بردی در بازی‌های آخر دور گروهی کسب نکرده است. این تیم در راه رقم زدن اولین صعود تاریخ، می تواند این طلسم را هم بشکند؛ طلسمی که شکستن آن منوط به تکرار یک اتفاق شیرین تاریخی خواهد بود. تیم ملی 20 سال پیش در جام جهانی 1998 امریکا را شکست داده بود و به نظر می‌رسد که حریف خوبی را برای دو طلسم شکنی مطلوب خود انتخاب کرده است.

بعد از پنج تلاش ناموفقی که به صعود نیانجامید/ ایران - امریکا: آماده برای شکستن دو طلسم تاریخیایران در دو جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸ با این دو گل، دو مساوی یک - یک در آخرین بازی دور گروهی کسب کرد. این تیم طی سه دوره حضور دیگر خود نیز بازی های آخر دور گروهی را باخته است.

ایران در جام جهانی 78 که اولین تجربه خود را پشت سر می گذاشت، بازی پایانی دور گروهی را 4-1 به پرو واگذار کرد. بعد از 20 سال و حضور دوباره در جام جهانی، ایران بازی آخر خود در دور گروهی جام جهانی 98 را با نتیجه دو بر صفر به آلمان واگذار کرد. در جام جهانی 2006 که شاگردان برانکو طی دو بازی نخست دو شکست متحمل شده بودند، بازی آخر، یک مساوی یک بر یک برای آنها به همراه داشت.

در چهارمین حضور ایران، بازی آخر دور گروهی بازهم شکست به همراه داشت. تیم ملی در اولین تجربه حضور در جام جهانی با هدایت کی‌روش وقتی به آرژانتین باخت و شانس صعودش را از دست داد، مقابل بوسنی در بازی پایانی خیلی باانگیزه ظاهر نشد و 3-1 باخت. در آخرین دوره حضور ایران در جام جهانی پیش از این دوره، دومین امتیاز این تیم در بازی آخر دور گروهی را شاهد بودیم؛ این امتیاز از تساوی یک بر یک مقابل پرتغال کسب شد؛ تساوی که برای صعود ایران کافی نبود و بعد از آن شاگردان کی‌روش با 4 امتیاز به خانه برگشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش