استاندار فارس: رسانه ها با نقد های منصفانه، در بهبود عملکردها سهیم باشند


استاندار فارس: رسانه ها با نقد های منصفانه، در بهبود عملکردها سهیم باشند

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه شورای تامین استان در حوادث و ناآرامی‌های اخیر، نمره بالایی گرفت، رفتار فرمانده و پرسنل انتظامی و بسیج با اغتشاشگران را صبورانه و با اغماض و بردباری همراه دانست و افزود: در میانه چنین وقایعی، امکان وقوع رفتارها و برخوردهای اشتباهی نیز وجود دارد؛ کما اینکه برخی از مطالبات معترضان به حق بوده و باید پاسخ مناسبی نیز داده شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، دکتر محمد هادی ایمانیه در هشتمین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کشور در شرایطی به سر می‌برد که جنگ رسانه‌ای بیش از هر زمان دیگری ملموس است و باید در این حوزه با برنامه ریزی نسبت به توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اطلاع رسانی اقدام کرد. مقابله ما در این جنگ رسانه‌ای هرگز مقابله به مثل نخواهد بود، گفت: جنایت‌هایی در این قرن و در اطراف ما انجام شد که در تاریخ بشری حادث نشده بود.


استاندار فارس با بیان اینکه مردم و نیروهای نظامی و امنیتی در مدت اخیر در استان خویشتن داری کردند و اخلاقیات را رها نکردند، گفت: در این ایام، ٥ نفر در استان به درجه رفیع شهادت نائل شدند. امروز کشور در شرایط جنگی به سر می‌برد؛ جنگی که نه نظامی است و نه اقتصادی بلکه رسانه‌ای است.

دکتر ایمانیه با تاکید بر این نکته که رسانه‌های فارس با حفظ متانت و اعتقادات، به آرامش جامعه کمک کردند، تا صف اغتشاشگران نسبت به معترضین جدا شود، اظهار داشت: برای امیدآفرینی در جامعه به ویژه استان فارس، آمادگی داریم، اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گیرد. اردوهای زیارتی، راهیان نور و اردوهای جهادی ویژه جوانان، برای مشاهده محرومیت‌ها و کمک به سازندگی این مناطق برگزار شود.

استاندار فارس، با بیان اینکه از برخی عملکردها رضایت کامل ندارم، خواستار اظهارنظر از سوی رسانه‌ها و طرح نقدهای منصفانه برای بهبود عملکردها شد.
دکتر ایمانیه با اشاره به موضوع گرانی کاغذ، گفت: این موضوع از حوزه اختیارات استان خارج است، اما همواره آن را به عنوان یک مطالبه جدی مطرح و دنبال کرده ایم ، وی همچنین نسبت به پیگیری بحث بیمه کارگران، قول مساعد داد.


نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه شورای تامین استان در حوادث و ناآرامی‌های اخیر، نمره بالایی گرفت، رفتار فرمانده و پرسنل انتظامی و بسیج با اغتشاشگران را صبورانه و با اغماض و بردباری همراه دانست و افزود: در میانه چنین وقایعی، امکان وقوع رفتارها و برخوردهای اشتباهی نیز وجود دارد؛ کما اینکه برخی از مطالبات معترضان به حق بوده و باید پاسخ مناسبی نیز داده شود.


دکتر ایمانیه همچنین در خصوص اقدامات اجرایی شده برای مقابله با خشکسالی در استان گفت: به طور جدی در این باره ورود کرده‌ایم و مسائلی همچون؛ آبیاری قطره‌ای، انتقال آب از خلیج فارس و سد پارسیان، بستن چاه‌های غیرمجاز و ... در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت: خط شماره ٥ در حال اجرا است؛ همچنین در حال پیگیری اختصاص سهمیه از خط شش طرح انتقال آب برای غرب و خط سوم این طرح به نقاط مرکزی استان هستیم.
استاندار فارس با بیان اینکه ٢٠٠٠ هکتار گلخانه، از ابتدای امسال تاکنون در دست راه‌اندازی است؛ که حرکت جهادی ارزشمند محسوب می‌شود، ابراز امیداوری کرد که عقب ماندگی در این باره جبران شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بیمارستان گله دار و چرایی تاخیر در بهره برداری از آن گفت: از ابتدا مقرر شده بود تمام منابع مالی این بیمارستان توسط خیرین تامین شود، اما این مهم به نتیجه نرسید؛ ولی در عین حال دولت، تجهیز و تکمیل و اداره آن را به عهده خواهد گرفت.

وی در خصوص پروژه آزادراه شیراز به اصفهان هم عنوان کرد: جلسات مستمر در حال برگزاری است و مقرر شده که تا پایان امسال شش قطعه آن زیر بار ترافیک برود. طی نشستی نیز مقرر شده که در ابتدای کار دو پاسگاه، دو پایگاه اورژانس، دو پایگاه راهداری و یک پایگاه هلال احمر در مسیر پروژه راه‌اندازی شود.
دکتر ایمانیه در خصوص طرح جهش ملی مسکن نیز گفت: : با حضور مهندس قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی گره یکسری موانع به ویژه در خصوص زمین‌های صدرا، میدان تیر، اکبراباد، کمیل آباد باز شد. هر هفته یک جلسه به بررسی این موضوع به تفکیک شهرستان‌ها برگزار می‌شود و فرآیند اجرایی پروژه مورد بررسی قرار می گیرد. رتبه فارس اکنون در این طرح به ٢١ ارتقا یافته است.

استاندار فارس با اشاره به مسئله کمربندی شیراز افزود: در این زمینه اختلافی وجود ندارد؛ مقرر شده تفاهم نامه‌ای بین شهرداری، راه و شهرسازی و راهداری در این خصوص تدوین شود. کمربند جنوبی شیراز نیز به بزرگراه امام خمینی (ره) تبدیل می شود.


دکتر ایمانیه به موضوع قاچاق سوخت در فارس اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی و راهداری بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم؛ استان‌های هرمزگان و بوشهر هم در این موضوع به ما کمک می کنند.

وی در خصوص جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر هم گفت: از عملکردها در این خصوص در شیراز راضی نیستم و توقع مان بیشتر است؛ قول داده بودیم که این کار را انجام دهیم، کمااینکه هنوز ظرفیت اردوگاه شماره ٢ کامل نشده است. ارودگاه شماره ٣ واقع در مرودشت هم مقرر شده بود تا آخر آذرماه جاری مورد استفاده قرار گیرد که می بایست سرعت اجرایی در تکمیل آن بیشتر شود.


استاندار فارس به موضوع کارخانه «آی‌تی‌آی» اشاره و اعلام کرد که حکم مزایده این کارخانه توسط مراجع ذیصلاح صادر و قیمت گذاری هم انجام شده و هفته آینده به مزایده خواهد رفت. شرط ما این است که برای تولید از این کارخانه اسنفاده شود و قطعا در این باره هم صلاحیت سنجی خواهیم کرد. البته قسمتی از املاک این کارخانه به فروش رفته و قسمتی از مطالبات کارگران پرداخته شده است.

دکتر ایمانیه به آخرین وضعیت کارخانه آزمایش هم اشاره کرد و گفت: دادگستری فارس اعلام کرده که این موضوع در اختیارات استان است؛ سرمایه گذاری هم اعلام امادگی کرده که در مزایده این کارخانه برای تولید کولرهای کم مصرف، آبگرمکن‌های جدید، صنایع دستی و اتومبیل برقی شرکت می‌کند.
وی به کارخانه روغن نباتی هم اشاره و با بیان اینکه از صاحبان فعلی کارخانه ناامید شدیم، اعلام کرد: زمین کارخانه جدید در شهرک صنعتی از ایشان خلع ید شده است و به سرمایه گذار جدید واگذار خواهد شد و مقرر شده به سرعت حقوق کارگران پرداخت و دو خط تولید هم فعال شود. برای کارخانه قند ممسنی به نظر می‌رسد که مجددا باید مزایده انجام شود.


نماینده عالی دولت در فارس به دانشگاه فرهنگیان شیراز و چالش‌های آن نظیر آلوده بودن آب آشامیدنی به دلیل همجواری دانشگاه با پالایشگاه شیراز، مسیر دسترسی، سلف غذاخوری هم اشاره کرد و گفت: طی بازدیدی که اخیرا با معاون وزارت دفاع از این دانشگاه داشتیم این مباحث بررسی و مقرر شد که طی برنامه کوتاه و بلندمدت تا ٥ سال حل شوند.

وی افزود: ساخت دانشگاه فرهنگیان در بولوار حسینی‌الهاشمی در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ همچنین بنده به عنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه، پیگیری این مهم را به مدیرکل آموزش پرورش تفویض کردم.

استاندار فارس به موضوع دارو و خلل در توزیع و عدم ساماندهی آن اشاره کرد و افزود: وضعیت بهتر از ماه گذشته شده، اما هنوز عادی نیست.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری خارجی در فارس هم گفت: یکی از ضربه‌هایی که دشمنان همواره به ما زده‌اند، این بوده که هر زمان مباحثی مانند توریسم، سرمایه گذاری و امثالهم در کشور اوج گرفته، بحثی راه‌انداختند تا کار دچار تاخیر شود.

دکتر ایمانیه در خصوص تامین و ارتقای امنیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم گفت: سپاه و بسیج تامین امنیت حرم احمد بن موسی (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) را برعهده دارند؛ البته اعتبارات مالی برای این کار وسیع، نیاز است که در حال تبادل نظر برای اعمال ساختارهای واقعی و همیشگی برای آن هستیم.


استاندار فارس خواستار کمک رسانه‌ها برای جذب سرمایه گذار در پروژه شهر سلامت شد و گفت: این پروژه، بهترین فضای سرمایه گذاری برای مردم این کشور است.

دکتر ایمانیه همچنین به موضوع بازسازی ٣٦٠ هکتار اطراف حرم احمد بن موسی (ع) اشاره و در این باره بیان کرد: ساکنین این مناطق می‌توانند از صندوق توسعه حرم‌های مطهر ٦٠٠ میلیون تسهیلات با سود 9 درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند. چنانچه بعضی از ساکنین در شمار مددجویان کمیته امداد باشند، صندوق مذکور ٥ درصد از تسهیلات دریافتی را پرداخت خواهد کرد. البته وضعیت این٣٦٠ هکتار بافت اطراف حرم مطهر از نظر امنیت، بهداشت و درمان، ورزشی، معابر و آسفالت، ارائه تسهیلات، مساجد باید حداقل متوسط کلانشهر شیراز باشد.


وی در خصوص ساماندهی و تکمیل دو ورزشگاه شهید سلیمانی و پارس نیز گفت: اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به میزانی نیست که مشکل این دو ورزشگاه را حل کند به همین دلیل مقرر شده که شهرداری در فعال و تجهیز و تکمیل این پروژه ها همکاری نماید.

استاندار فارس همچنین گفت: در نامه‌ای خطاب به مدیران کل، معاونین و فرمانداران استان، از آن‌ها خواسته‌ام که اگر قصد شرکت در انتخابات سال آینده دارند، تا یکم دی ماه مهلت دارند به بنده اطلاع دهند و با استعفای آن‌ها پس از این تاریخ موافقت نخواهم کرد.

دکتر ایمانیه با تاکید براینکه از عملکرد بانک‌های خصوصی در استان رضایت نداریم، گفت: در این خصوص نیاز به مصوبه مجلس در قالب قانون داریم تا از طریق بودجه ١٤٠٢ بانک‌های کشور را ملزم کند تا ٨٠ درصد از منابع هر استان را به همان استان اختصاص دهند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا