اصفهانی‌ها محصولات «فرداموتورز» را پسندیدند


. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای نخستین‌بار در غرفه فرداموتورز در نمایشگاه خودرو اصفهان مطرح شد، استفاده از نام سوبا در محصولات لوکس این برند خودروسازی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،بزرگ‌ترین رویداد خودرویی شهر اصفهان بالاخره بعد از 3 سال در محل جدید نمایشگاه‌های این شهر برگزار شد. شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان با حضور قابل توجه شرکت‌های خودروسازی از سوم تا ششم آذرماه از ساعت 15 تا 21 بر پا بود. شرکت‌های خودرویی با دستانی پر راهی اصفهان شدند و شاهد معرفی خودروهای جدید زیادی بودیم که یکی از آن‌ها در غرفه شرکت فرداموتورز حضور داشت. فرداموتورز به‌رسم نمایشگاه‌های خودرویی شهرهای مختلفی که در آن‌ها حاضر شده، در اصفهان هم در کنار تمام خودروهای حال حاضر خود در بازار، جدیدترین محصولش را نیز که قرار است به‌زودی روانه بازار کند، به‌نمایش گذاشت. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای نخستین‌بار در غرفه فرداموتورز در نمایشگاه خودرو اصفهان مطرح شد، استفاده از نام سوبا در محصولات لوکس این برند خودروسازی است. درادامه ضمن معرفی اف‌ام‌سی سوبا ام 4 به‌عنوان جدیدترین فرزند فرداموتورز، نیم‌نگاهی هم به‌محصولات فعلی آن یعنی تی 5، اس ایکس 4 و 511 خواهیم داشت. همچنین فرداموتورز در جریان نمایشگاه خودرو اصفهان شرایط فروش جدید برخی خودروهای فعلی خود را اعلام کرد که در ادامه به‌آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اصفهانی‌ها محصولات «فرداموتورز» را پسندیدند

اف‌ام‌سی سوبا ام 4
به‌رسم نمایشگاه‌های قبلی که در شهرهای مختلف کشور برگزار شد، در روز نخست نمایشگاه خودرو اصفهان نیز یک خودرو زیر پرده آبی مزین به‌لوگو معروف فرداموتورز در بهترین قسمت از غرفه این شرکت جلب‌توجه ‌کرد. خودرو مورد نظر ام 4 بود که پیش‌تر چشممان به‌جمالش روشن شده بود؛ اما هنوز پا به‌خیابان‌های کشور نگذاشته است. البته شرکت فرداموتورز برای نخستین‌بار این محصول جدید را با نام جدید سوبا ام 4 معرفی کرده است. سوبا ام 4 در اصل همان ام 4 بوده که در نمایشگاه‌های خودرو قبلی دیده بودیم؛ اما این بار گفته می‌شود سوبا ام 4 نسخه نهایی از جدیدترین خودرو فرداموتورز برای بازار ایران است.
زیر کاپوت این خودرو 7 نفره لوکس خانوادگی، یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو قرار دارد که 195 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدشده به‌وسیله گیربکس 7 سرعته DCT به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اف‌ام‌سی سوبا ام 4 به‌امکانات فراوانی همچون تنظیمات برقی صندلی‌های ردیف اول و دوم، تهویه اتوماتیک، 8 کیسه هوای 12 نقطه‌ای، سردکن و گرمکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، سیستم پاکسازی هوا، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، تهویه مستقل سرنشینان عقب، سقف پانورامیک، قابلیت تنظیم عرضی صندلی‌های ردیف دوم، نوربالای خودکار، رادار نقطه‌کور، هشدار برخورد از جلو، سنسور باران، ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه، کروزکنترل تطبیقی، اتوهلد، رادار خطی، سیستم اتوپارک، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل پایداری، دوربین ثبت وقایع در زمان رانندگی، سنسور نور، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، رانندگی خودکار بین خطوط و ... مجهز شده که از نظر سطح آپشن یک سر و گردن بالاتر از خودروهای فعلی موجود در بازار قرار می‌گیرد. درحال حاضر قیمت سوبا ام 4 مشخص نبوده؛ چراکه هنوز فروش آن آغاز نشده است.

اصفهانی‌ها محصولات «فرداموتورز» را پسندیدند

اف‌ام‌سی تی 5
در میان خودروهای قابل فروش شرکت فرداموتورز، مدل تی 5 را باید جدیدترین دانست. این شاسی‌بلند شهری نسبتا جدید تنها چند ماه است که در بازار کشورمان عرضه شده و جزو جدیدترین خودروهای موجود ایران به‌حساب می‌آید. این شاسی‌بلند شهری اواخر سال 1400 توسط فرداموتورز رونمایی و برخلاف سوبا ام 4 به‌سرعت فروش آن آغاز شد. در جریان نمایشگاه‌های خودرویی قبل بارها شاهد حضور اف‌ام‌سی تی 5 با تنوع رنگ‌های جدید و جذاب بودیم و درنمایشگاه اصفهان نیز این شاسی‌بلند با ابهت با همان رنگ‌های دلفریب به‌نمایش گذاشته شده بود. این شاسی‌بلند شهری مجهز به‌موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو میتسوبیشی بوده که توانایی تولید 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. همچنین گیربکس 6 سرعته مجهز به‌درایو مود وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو برعهده داشته و نیرو را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شرکت فرداموتورز در جریان نمایشگاه خودرو اصفهان شرایط فروش متنوع تی 5 را با قیمت یک‌میلیارد و 159 میلیون‌تومان اعلام کرد. شرایط فروش تی 5 شامل فروش با پرداخت 3 مرحله‌ای و همچنین 2 نوع فروش اقساطی با بازپرداخت‌های 12 و 18 ماهه است.

اصفهانی‌ها محصولات «فرداموتورز» را پسندیدند

اف‌ام‌سی اس‌ایکس 5
اف‌ام‌سی اس‌ایکس 5 دیگر محصول شرکت فرداموتورز بود که قیمت جدید آن با شرایط فروش متنوع درجریان نمایشگاه خودرو اصفهان اعلام شد. اس‌ایکس 5 با قیمت جدید 919 میلیون‌تومان هم‌اکنون به‌فروش می‌رسد که شرایط فروش آن با پرداخت 4 مرحله‌ای دارای تخفیف 35 میلیون‌تومانی است. همچنین خریداران می‌توانند آن را با 3 نوع شرایط اقساطی با بازپرداخت 12، 18 و 24 ماهه نیز خریداری کنند. خودرو اس‌ایکس 5 هم از سال 1400 به‌سبد محصولات شرکت خودروسازی فردا افزوده شده؛ با این تفاوت که چند ماه قبل از عرضه تی 5 فروش آن آغاز شد. این شاسی‌بلند شهری فرداموتورز هم مانند تی 5 به‌موتور میتسوبیشی مجهز بوده؛ با این تفاوت که موتور این مدل از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتری بوده و به‌صورت تنفس‌طبیعی 123 اسب‌بخار قدرت و 151 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس مورد استفاده در این شاسی‌بلند شهری از نوع CVT بوده که نیرو را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

اصفهانی‌ها محصولات «فرداموتورز» را پسندیدند

اف‌ام‌سی 511
پیش از این به‌حضور شرکت فرداموتورز با تمام محصولاتش در نمایشگاه خودرو اصفهان اشاره شد و اکنون تکمیل‌کننده پازل محصولات این برند مدل اف‌ام‌سی 511 است. 511 تنها سدان فرداموتورز بوده و قدیمی‌ترین محصول آن نیز محسوب می‌شود که از سال 1400 میهمان ویترین این شرکت است. با وجود این‌که فرداموتورز شرایط فروش جدید محصولات خود را در جریان نمایشگاه خودرو اصفهان اعلام کرده، اما هنوز خبری از برنامه فروش برای مدل 511 نیست. اگرچه مدتی است برنامه فروش جدیدی برای اف‌ام‌سی 511 اعلام نمی‌شود، اما حضور آن در نمایشگاه‌های خودرویی شهرهای مختلف امید آغاز مجدد فروش آن را در دل ‌مشتریان زنده می‌کند. زیر کاپوت 511 یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری اتمسفریک تعبیه شده که توانایی تولید 106 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. نیرویی که به‌کمک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک DCT به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا