انتقاد از عدم سرویس‌دهی شهرداری تهران به دانش‌آموزان استثنایی/ تاکید بر بهره‌برداری از ترمینال شرق


انتقاد از عدم سرویس‌دهی شهرداری تهران به دانش‌آموزان استثنایی/ تاکید بر بهره‌برداری از ترمینال شرق

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران، به موضوعاتی از جمله تاکید بر بهره‌برداری به موقع از ترمینال شرق و به موضوع سرویس دانش‌آموزان استثنایی در تهران پرداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکصدودهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

در این جلسه حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران و لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران حضور داشتند و علیرضا نادعلی و احمد صادقی نیز غایبین جلسه بودند.

در این جلسه و پس از سخنان ابتدایی مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درخصوص بازی امشب تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم فوتبال آمریکا؛ برخی از اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ضمن اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان زیباسازی درخصوص آماده‌سازی فضای شهری در قالب مسابقات جام جهانی 2022 قطر اظهار کرد: قطعا اقداماتی صورت گرفته است و به همین جهت درخواست می‌شود که سازمان زیباسازی آمار و اطلاعاتی که در این خصوص انجام داده را در اختیار اعضای شورا قرار بدهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته شهرداری تهران سرویس ایاب ذهاب رایگانی را برای دانش‌آموزان استثنایی در نظر گرفته بود،‌ گفت: حدود 10 الی 15 سال پیش این خدمات آغاز شده است به طوری که دانش‌آموزان استثنایی با سرویس رایگان شهرداری تهران از درب منازل به مدارس منتقل می‌شدند.

وی با بیان اینکه حدود 5500 دانش‌آموز استثنایی در سطح شهر تهران از این خدمات بهره می‌بردند، گفت: 1800 خودرو سرویس نیز وظیفه جابجایی دانش‌آموزان استثنایی را برعهده داشته‌اند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی در سال جاری 5.5 میلیارد تومان از سوی شورای شهر تهران جهت جابجایی دانش آموزان استثنایی از منازل به مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: عملکرد 6 ماه نشان می‌دهد که در این زمینه هیچ اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته و عملکرد آنها صفر بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش تاکسیرانی نیز علیرغم اینکه قرارداد و پولی به تاکسیرانان داده نشده است اما آنها خدمت‌رسانی خود را به دانش‌آموزان استثنایی ادامه داده‌اند و با این شرایط شهرداری باید سریعا قرارداد جدیدی را با تاکسیرانان منعقد کند و معوقات گذشته آنها نیز به حسابشان واریز کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی در کل 16.5 میلیارد تومان جهت جابجایی دانش‌آموزان استثنایی از منازل به مدارس و بالعکس در سال جاری اختصاص داده شده گفت: شهرداری تهران باید بر این اساس عمل کند.

به گزارش تسنیم، مهدی بابایی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم بهره‌برداری ترمینال شرق در طی این دوره از مدیریت شهری گفت: علیرغم اینکه اعضای شورای شهر تهران تذکرات مکرری را در ارتباط با بهره‌برداری ترمینال شرق به شهرداری داده‌اند و اعتبار لازم نیز در بودجه 1401 پیش‌بینی شده است اما با گذشت 481 روز از مدیریت شهری هنوز اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

وی با انتقاد از عدم بهره‌برداری از ترمینال شرق از اعضای شورای شهر تهران درخواست کرد تا تذکری را به صورت مکتوب در ارتباط با این موضوع تهیه و با امضای اعضای شورای شهر تهران به شهردار تهران ارسال شود تا شهرداری جدیت شورا را درخصوص تعیین تکلیف این پروژه مطلع شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاحیه تمام خیابان دماوند هم اکنون انجام شده است گفت: تنها بخشی که هنوز اصلاح نشده است، مکان فعلی ترمینال شرق است که هر روز شاهد ترافیک سنگینی به دلیل فعالیت این ترمینال در این محدوده هستیم.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با مهر تایید بر تذکر ارائه شده از سوی مهدی بابایی در ارتباط با عدم بهره‌برداری از ترمینال جدید شرق گفت: علیرغم اینکه این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به دلیل عدم بهره‌برداری از این پروژه هم‌اکنون این پروژه پیشرفت کمتری را به همراه داشته است و به نظر می‌رسد که شهرداری تهران باید هر چه سریع‌تر بهره‌برداری از این پروژه را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه ترمینال شرق یک سرمایه ملی محسوب می‌شود افزود: برای این مجموعه حتی یک ایستگاه مترو نیز در خط 4 پیش‌بینی شده است و می‌تواند گره ترافیکی را برطرف سازد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری