قیمت طلا در انتظار رویدادی مهم


قیمت طلا در انتظار رویدادی مهم

قیمت طلا در روز گذشته دو مسیر مختلف داشت. در ساعات ابتدایی روز قیمت طلا تا سطح 1763 دلاری افزایش یافت اما پس از آن در ادامه روز قیمت فلز زرد تا زیر مرز 1750 دلار عقب نشینی کرد.

به گزارش بنکر (Bankerقیمت طلا به روند بهبود خود بالاتر از 1750 دلار در معاملات آسیا ادامه می‌دهد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1753 دلار رسید. شاخص دلار آمریکا هم تا زیر 106.30 سقوط کرد.

پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند. گزارش اشتغال ملی و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده نیز در این هفته ارائه می‌شود. طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره حساس است زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند.

شاخص سهام اس‌پی500 پس‌از فروش گسترده و ارزان‌قیمت در روز دوشنبه، امروز افزایش یافت که حاکی از بهبود تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز است و می‌تواند خبر خوبی برای فلزات گرانبها از جمله طلا باشد. دراین‌بین، سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا حدود 3.70 درصد افزایش یافته است.

چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان طلا در دنیاست.واردات طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه اکتبر تقریباً به نصف رسید.

بر اساس گزارش رویترز، رونا اوکانل، تحلیلگر اقتصادی گفت: تجارت طلا به چین در ماه اکتبر تنها ۷ درصد از کل ۱۰ ماهه بود که نشان‌دهنده رکود در بازار به دلیل افزایش محدودیت‌هاست. در همین حال، داده‌های گمرک نشان داد که سوئیس در ماه اکتبر ۴۳.۷ تن طلا به چین صادر کرده که نسبت به ۴۴ تن در سپتامبر کاهش یافته است.

دولت چین اعتراضات عمومی به قرنطینه‌های سخت‌گیرانه کرونایی را مهار کرده‌است. اما این شرایط موقتی است و مردم هنوز هم نسبت‌به این محدودیت‌ها که اقتصاد چین را تحت تأثیر قرار می‌دهد معترض هستند.

قیمت نقره امروز با 1.82 درصد افزایش به 21 دلار و 51 سنت رسید و پلاتین با 1.18 درصد افزایش 1004 دلار و 49 سنت معامله می‌شود.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید با افزایش نرخ بهره ادامه دهد، حتی با وجود اینکه او معتقد است، کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ ممکن است زیرا احتمالاً فشارهای تورمی کاهش می‌یابد.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت: فدرال رزرو باید نرخ‌های بهره را اندکی بیشتر کند و سپس آن را در طول سال آینده و تا سال ۲۰۲۴ حفظ کند تا کنترل تورم را در دست بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی