برگزاری مانور سراسری زلزله در 102 مدرسه زنجان


برگزاری مانور سراسری زلزله در 102 مدرسه زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار" مدرسه ایمن – جامعه تاب آور" در 102 مدرسه این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ، دکتر سید قاسم موسوی روز سه شنبه در حاشیه مانور زلزله در مدرسه متوسطه اول پسرانه دولتی علامه طباطبایی ناحیه 2 زنجان اظهار کرد مدرسه ایمن، مانور، جامعه تاب آور، هشدار و زلزله امروز بار آموزشی را برای دانش آموزان داشت که انتظار می رود این آموخته ها را با خانواده نیز تمرین کنند.

وی یادآوری اینکه هیچ نقطه ای در کره زمین مصون از وقوع زلزله نیست و در سطح کشور نیز روزانه این حادثه اتفاق می افتد افزود : بر اساس آمار مدیریت بحران استان از ابتدای سالجاری تاکنون چهار هزار زلزله در سطح کشور روی داده است.

برگزاری مانور سراسری زلزله در 102 مدرسه زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به با توجه به اینکه شدت و بزرگی این زلزله ها کم و قابل احساس نیست تاکید کرد: اما گاهی ممکن است شدت آن بیشتر شده و در ساعت هایی از شبانه روز اتفاق افتد که در مدرسه یا منزل باشیم که نیاز است آموزش های انجام شده در خصوص پناه گیری و خروج اضطراری در زلزله رعایت شود.

موسوی با اشاره به اینکه امسال ۲۴ مین سال است که مانور زلزله در مدارس استان اجرا می شود بیان کرد : دانش آموزان علاقمند می توانند در کلاس های آموزشی امداد و نجات هلال احمر در سرتا سر استان شرکت کنند و علاوه بر این با مراجعه به سایت آموزشی خادم از این آموزش ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه حدود 12 هزار نفر عضو در حوزه جوانان در جمعیت هلال احمر استان داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد از اعضا در برنامه های مختلف در ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امید داریم هیچگاه حادثه غیرقابل جبرانی نداشته باشیم و با توجه به ارتقا آگاهی هموطنان خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث در سطح کشور کاهش یافته است.

دولت تجهیزات دستگاه های امدادی را بروز رسانی می کند

برگزاری مانور سراسری زلزله در 102 مدرسه زنجان

در ادامه صفی اله کرامتی مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به هموطنان و دانش آموزان آموزش های مورد نیاز در مواجه با حوادث و بالایا را ارائه می دهد اظهار کرد: نحوه پناه گیری و خروج اضطراری را در این آموزش ها را می آموزند و این آموخته ها به منازل و برای سایر اعضای خانواده نیز منتقل می شود.

وی با تأکید بر اینکه هموطنان باید آگاه باشند که هنگام زلزله هرگز به دنبال فرار نباشند بلکه به دنبال پناهگیری صحیح باشند افزود : امروز در این مانور ترویج فرهنگ ایمنی را میان دانش آموزان ترویج می کنیم و هدف آموزش و نحوه صحصح پناهگیری است تا خود و دیگران را در حوادث نجات دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان ادامه داد: امسال دولت برای دستگاه های امدادی برنامه منجسم و خوبی در خصوص بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز دارد.

برگزاری مانور سراسری زلزله در 102 مدرسه زنجان

افزایش آگاهی هموطنان در حوادث منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی می شود

در ادامه علی طاهری مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به تاب آوری و ایمنی در مدارس اظهارداشت: برنامه های مانور زلزله که برگزار شده کمتر به تاب آوری بعد از حوادث و بلایا اشاره شده است و رعایت قوانین و ساخت و سازها، افزایش آگاهی هموطنان در برابر حوادث می تواند منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از آن شود.

وی با توجه به اینکه وقوع حوادث از جمله زلزله اجتناب ناپذیر است، بیان کرد: در کنار آمادگی فیزیکی باید برای تنظیم رفتارها در حین حوادث و بعد از آن نیز باید فکری داشته باشیم و از آموزش های ارائه شده در این مواقع بهره ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...