تا دقیقه 30 ؛ ایران صفر - آمریکا صفر/ فشار حملات روی دروازه بیرو


تا دقیقه 30 ؛ ایران صفر - آمریکا صفر/ فشار حملات روی دروازه بیرو

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی فوتبال آمریکا رفت تا تکلیف صعود به مرحله حذفی این مسابقات یا کنار رفتن از دور رقابتها را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی گروه B بیست و دومین دوره جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا رفت.

کارلوس کی روش برای این دیدار از علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، علی قلی زاده، احمد نورالهی، رامین رضائیان، سعید عزت‌الهی، مهدی طارمی و سردار آزمون استفاده کرد.

ملی پوشان ایران در شرایطی به مصاف آمریکا رفتند که نخستین دیدار خود را ۶ بر ۲ به انگلیس واگذار کرده بودند اما در دومین دیدار برابر ولز به برتری ۲ بر صفر رسیدند تا از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردار شوند و برای شکستن طلسم به پیروزی یا تساوی برابر آمریکا نیاز داشته باشند.

تا دقیقه 30 ؛ ایران صفر - آمریکا صفر/ فشار حملات روی دروازه بیرو

گزارش اتفاقات دیدار ایران و آمریکا در می‌خوانید:

دقیقه یک:
بازی را سفیدپوشان ایران آغاز کردند و از جناح راست رامین رضاییان با دریبل دوطرفه قصد عبور از بازیکن مستقیم خود را داشت که با خطا متوقف شد اما ضربه ارسالی او روی دروازه حریف برگشت داده شد.

دقیقه ۵:
ملی پوشان ایران پشت محوطه جریمه برای ثانیه هایی توپ را به گردش درآوردن و به دنبال ایجاد موقعیت بودند که تلاش آنها برای به خطر انداختن دروازه حریف ثمری نداشت. بازیکنان ایران در این دقایق محتاط بازی می کردند تا اول دروازه شان را بسته نگه دارند.

* دقیقه ۱۰:
پس از چند حمله تیم ملی فوتبال ایران، حریف جلو کشید و برای دقایقی روی دروازه حریف فشار آورد تا بتواند به گل برسد اما دفاع تیم ملی ایران با آرامش اجازه رسیدن به دروازه بیرانوند را ندادند. با این حال یک بار به سمت دروازه شلیک کردند که بیرانوند توپ را گرفت.

تا دقیقه 30 ؛ ایران صفر - آمریکا صفر/ فشار حملات روی دروازه بیرومهدی طارمی امید اول ایران برای گلزنی

* دقیقه ۱۷:
آمریکایی ها که چند دقیقه ای روی دروازه ایران فشار آورده بودند در این دقیقه به یک موقعیت خطرناک رسیدند که بیرانوند مانع از رفتن توپ درون دروازه شد و با دفع آن یک حمله خطرناک حریف را خنثی کرد. در این لحظات ایران با تعداد نفرات بیشتری دفاع کرد و تنها آزمون و طارمی در مرکز زمین حضور داشتند.

* دقیقه ۲۰:
طارمی در یکی از ضد حملات ایران درون محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما در آخرین ضربه زمانی که خواست توپ را به سردار آزمون برساند، مدافع آمریکا ارتباط را قطع کرد تا یک فرصت عالی از تیم ملی گرفته شود.

* دقیقه ۲۷:
آمریکایی ها صاحب یک موقعیت خطرناک دیگر درون محوطه جریمه شدند اما مهاجم این تیم در زدن ضربه آخر عجله کرد و بیرانوند با جاگیری مناسب با کمترین زحمت توپ را در اختیار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس