اینتل با فناوری تنظیم ولتاژ DLVR مصرف انرژی پردازنده‌های خود را تا 20 درصد بهینه می‌کند


اینتل با فناوری تنظیم ولتاژ DLVR مصرف انرژی پردازنده‌های خود را تا 20 درصد بهینه می‌کند

اینتل سال گذشته میلادی نوید استفاده از فناوری DLVR یا رگولاتور دیجیتال جریان خطی در پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل را داده بود. حال یک تولید کننده مادربرد از عدم استفاده این فناوری در پردازنده‌های رپتور لیک خبر داده است. با این وجود احتمال به...

اینتل سال گذشته میلادی نوید استفاده از فناوری DLVR یا رگولاتور دیجیتال جریان خطی در پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل را داده بود. حال یک تولید کننده مادربرد از عدم استفاده این فناوری در پردازنده‌های رپتور لیک خبر داده است. با این وجود احتمال به کارگیری DLVR در پردازنده‌های بعدی اینتل وجود دارد.

تنظیم ولتاژ ورودی به پردازنده از طریق مادربرد و بهینه‌سازی آن می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود عملکرد آن داشته باشد. اینتل قبل از معرفی پردازنده های نسل سیزدهمی رپتور لیک خود از وجود فناوری جدید به نام DLVR خبر داده بود که با مکانیزمی جدید و با کمک به مادربرد، مصرف انرژی در پردازنده‌ها را بهینه می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

- اطلاعات اولیه از پردازنده‌های نسل سیزده اینتل؛ رپتور لیک به فناوری DLVR مجهز می‌شود

حال یک تولید کننده مادربرد مطرح خبر از عدم استفاده از این فناوری در پردازنده‌های نسل سیزدهمی داده است. گفته می‌شود هنوز احتمال افزوده شدن فناوری DLVR یا تنظیم کننده دیجیتال ولتاژ خطی در پردازنده های آینده تیم آبی وجود دارد.

آیا اینتل از DLVR استفاده خواهد کرد؟

اینتل از DLVR به عنوان یک تنظیم کننده ولتاژ یاد کرده که به صورت موازی و در همکاری با رگولاتور ولتاژ مادربرد کار می‌کند. این فناوری جدید اینتل به گفته این شرکت می‌تواند تا 20 درصد مدیریت توان در پردازنده‌ها را تقویت نماید و در نتیجه موجب بهبود عملکرد کلی شود.

مدت زیادی از عرضه پردازنده‌های نسل سیزدهمی گذشته، اما خبری از DLVR حتی در مادربردهای پرچم‌دار Z690 نبوده است. اینتل پس از معرفی رپتور لیک در مورد DLVR اظهار نظری نکرده، اما آثاری از این فناوری در تنظیمات بایوس یکی از سازندگان مطرح مادربرد به چشم می‌خورد.

اینتل با فناوری تنظیم ولتاژ DLVR مصرف انرژی پردازنده‌های خود را تا 20 درصد بهینه می‌کند

یک قابلیت با نام «CPU DLVR Bypass Mode Enable» در آپدیت جدید مادربردهای این شرکت به چشم می‌خورد که البته انتخاب موارد قابل مشاهده در این تصویر، تغییری در مصرف انرژی پردازنده ایجاد نمی‌نماید.

یک اورکلاکر مطرح به نام Shamino دلیل این موضوع را غیر فعال شدن فناوری DLVR توسط اینتل در پردازنده‌های رپتور لیک می‌داند. به گفته وی احتمال دارد تیم آبی در پردازنده‌های بعدی خود DLVR را فعال نماید.

منظور این اورکلاکر از پردازنده‌های بعدی چندان واضح نیست. اینتل پیش از این از احتمال عرضه بروزرسانی برای رپتور لیک سخن گرفته و استفاده از DLVR با بهبود 20 درصدی مصرف انرژی، می‌تواند استراتژی مناسبی برای این سازنده پردازنده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید