کارکردهای منحصربفرد بسیج؛ از مقابله با جنگ ترکیبی تا عدم‌توقف در زمان


کارکردهای منحصربفرد بسیج؛ از مقابله با جنگ ترکیبی تا عدم‌توقف در زمان

مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، ایستادگی مقابل اغتشاشاتی که امنیت کشور را تهدید می‌کند و عدم توقف وظیفه‌گرایی در برهه‌ای از زمان، کارکردهایی است که فعالان مسجدی برای بسیج قائل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، تشکیل بسیج و مرکزیت دادن به مساجد برای فعالیت این نیروی مردمی، تدبیر حکمیانه حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که هر قدر از بهمن ۱۳۵۷ می گذرد، اهمیت آن بیشتر از گذشته نمایان می شود. آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها در سخنان مختلف و پیام های حکیمانه خود درباره نقش حساس و بی نظیر بسیجیان و مساجد در تداوم حرکت نظام جمهوری اسلامی مطالب ارزشمندنی مطرح کردند. به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج با تنی چند از فعالان مسجدی و بسیج درباره جایگاه بسیجیان مساجد گفتگو کرده ایم که مشروح آن در ادامه می آید:

برخورداری بسیج از نگاه مسئله‌محور

کارکردهای منحصربفرد بسیج؛ از مقابله با جنگ ترکیبی تا عدم‌توقف در زمان

حجت الاسلام والمسلمین «ایرج اداوی» با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی بسیجیان استمرار رسالت در طول زمان و عدم اتمام فعالیت و وظیفه آنها با یک جنگ یا بحران است، اظهار کرد: حضور دائمی بسیجیان در عرصه های سخت و نرم حلّال بسیاری از مشکلات کشور و بزرگ ترین سد در برابر توطئه های دشمنان است. هر مشکلی تمام شد بسیجیانِ خستگی‌ناپذیر، سراغ حل مشکل بعدی می روند و مسئله محور برای حل مشکلات برنامه ریزی می کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید نواب صفوی افزود: بسیجیان با اخلاص مثال‌زدنی زمانی در برابر دشمن خارجی، زمانی مقابل تروریست های گروهک هایی همچون منافقین کوردل، زمانی در برار داعشی ها و تکفیری ها و امروزه نیز در برابر آشوبگران سرسپرده به آمریکا و اسرائیل ایستاده اند و هیچ ترسی ندارند که جان‌شان را در این مسیر ایثار کنند.

وی تصریح کرد: بسیجیان در مساجد هم کار فرهنگی، هم کار اقتصادی و خدماتی و هم کار معنوی انجام می دهند و ترکیب اینها بسیج را به بهترین افسران در برابر جنگ ترکیبی دشمن تبدیل کرده است. بسیجیان در برابر ترویج اسلام آمریکایی و ترویج فساد مقابله می کنند.

مقابله با پمپاژ یاس در جامعه

حجت الاسلام اداوی اضافه کرد: یکی از بهترین اقدامات بسیجیان مقابله با یاس آفرینی دشمنان است. تفکر بسیجی اجازه نمی دهد عناصر اقتدار و پیشرفت و قدرت کشور را تضعیف کنند. تفکر بسیجی اجازه نمی دهد دشمن این اندیشه را ترویج دهد که نظام جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده است. تشخیص راه درست و ارائه تصویر صحیح از حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی کار دیگر بسیج است.

وی تاکید کرد: مساجد بهترین مرکز برای تربیت نیروهای بسیجی هستند؛ نیروهایی که در جذب کودکان و نوجوانان و جوانان و تربیت دینی آنها موفق عمل کرده اند.

مقابله بسیجیان با فتنه ها در ادوار مختلف

حجت الاسلام والمسلمین «محمد نصیری» نیز با بیان اینکه بسیجیان نقطه قوت در هر مسجدی هستند، اظهار کرد: الحمدالله در مسجد لولاگر بسیجییان تعامل خوبی با امام جماعت دارند و نقش هادی را در برنامه های این مسجد ایفا می کنند. ما با همین نقطه قوت توانستیم در برابر فتنه گران در سال های ۱۳۸۸ و ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ مقابله کنیم.

امام جماعت مسجد لولاگر در ادامه با اشاره به مقابله جهادی بسیجیان مساجد با آشوبگران در دوره های مختلف انقلاب اسلامی، گفت: همانطور که بسیجیان زمانی در دفاع مقدس ایثارگرانه عمل کردند طی دو ماه گذشته نیز با ایثاری مثال زدنی در برابر اغتشاشگران ایستادگی کردند.

وی افزود: بسیجیان مساجد در خط مقدم مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن قرار دارند و در این مسیر ضمن اینکه جان خود را فدا می کنند در بصیرت افزایی و جذب نسل جوان نیز بسیار فعال هستند. مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، نیروهایی می خواهد که تحت تاثیر دسیسه ها و تبلیغات سوء قرار نگیرند که الحمدلله مساجد در تربیت چنین نیروهایی موفق عمل کرده اند.

نصیری ادامه داد: بسیج همان شجره طبیه ای است که مقام معظم رهبری فرمودند و انشاءالله اجازه نخواهند داد درخت تنومند انقلاب اسلامی آسیبی ببیند. بسیجییان با داشتن ایمان، معنویت، بصیرت، وقت شناسی، مجاهدت، شهادت طلبی، آمادگی دائمی، فداکاری، ایثار، اخلاص، صفا، غیرت، شجاعت، همت بلند، اهداف عالی، امیدوار و متکی به امدادهای غیبی و دارای اعتماد به نفس، در پویا تر کردن مساجد بسیار فعال هستند.

شهید آرمان علی وردی مسجدی بود

کارکردهای منحصربفرد بسیج؛ از مقابله با جنگ ترکیبی تا عدم‌توقف در زمان

«عزت‌الله علی‌وردی» نیز با بیان اینکه آن شهید بزرگوار با مسجد مانوس بود، اظهار کرد: همه بسیجیان همچون آرمان در دفاع از انقلاب اسلامی تردیدی به خود راه نمی دهند. نیروهای مسجدی همگی مخلص و متدین و باتقوا و هر لحظه در آرزوی شهادت هستند.

پدر شهید آرمان علی‌وردی تصریح کرد: بسیجیان با ایمان و عمل صالح و داشتن روحیه ولایت پذیری در برابر دشمنان ایستادگی می کنند؛ حضور دائمی در صحنه و تلاش جهادی برای رفع مشکلات از ویژگی های دیگر بسیجیان است روحیه ای که با آن دشمن را شکست می دهند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کسی هیچ انتظاری از نظام اسلامی ندارد و در مقابل حاضر است جانش را نیز فدا کند بهترین مدافع انقلاب اسلامی می شود. با این مدافعان حرم و مدافعان امنیت هیچ ابرقدرت و هیچ کشور استکباری در نقشه های شوم خود راه به جایی نمی برد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی