چین با پرینتر سه بعدی هواپیمای جنگی می‌سازد!


چین با پرینتر سه بعدی هواپیمای جنگی می‌سازد!

طبق گزارشی جدید چین برای ساخت هواپیما‌های جنگی از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می‌کند.

چین با پرینتر سه بعدی هواپیمای جنگی می‌سازد!

اخبار زیادی درباره شگفتی‌های فناوری چاپ سه بعدی، کارآمدی، صرفه جویی در هزینه‌ها و قدرت آن منتشر شده، اما بیشتر اوقات در خانه‌ها و هواپیماها به کار می‌رود.

در همین راستا نشریه گلوبال تایمز در گزارشی خبر داده چین از این فناوری برای ساخت هواپیماهای جنگی استفاده می‌کند.

لی شیائودان یکی از اعضای جوانان کماندوی لو یانگ در مؤسسه تحقیقات صنایع دستی شرکت هواپیماسازی شن یانگ در این باره به CCTV چین می‌گوید: ما فناوری‌های چاپ سه بعدی در هواپیما را در مقیاس وسیع در سطح مهندسی به کار گرفته ایم و در این زمینه در جهان پیشرو هستیم.

یکی از دلایل این امر تقاضای روزافزون برای هواپیماها است که سبب شده تولید آنها به شیوه سنتی در سال ۲۰۱۳ میلادی به سقف بی سابقه‌ای برسد.

فناوری‌های چاپ سه بعدی تازه و پیشرفته اکنون تولید هواپیماهای جدید با قدرت ساختاری بالا، مدت زمان سرویس طولانی، هزینه اندک تولید و فرایند سریع تولید را ممکن می‌کنند.

روش‌های سنتی تولید موانع بسیاری دارند از جمله استفاده از پرچ یا جوش دادن برای اتصال قطعات به یکدیگر. اما با کمک فناوری سه بعدی یک قطعه یکپارچه ساخته می‌شود و ساختار حاصل از قدرت بیشتر و عمر طولانی‌تری بهره می‌برد.

علاوه بر آن در فرایند پرینت سه بعدی هیچ ماده‌ای به هدر نمی‌رود و قطعات سبک تر تولید می‌شوند. به این ترتیب هواپیما می‌تواند مسافت طولانی‌تری را طی کند و عملکرد بهتری نیز داشته باشد. علاوه برآن فرایند سه بعدی بسیار سریع است و در نتیجه پشتیبانی لجستیکی ساده‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی