تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در قزوین


تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میزان، حسین رجبی گفت: در مردادماه سال‌جاری در راستای احیای حقوق عامه و بررسی وضعیت پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی در بازدید ویژه از این مراکز مشخص شد که تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه سال‌های متمادی...

تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در قزوینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میزان، حسین رجبی گفت: در مردادماه سال‌جاری در راستای احیای حقوق عامه و بررسی وضعیت پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی در بازدید ویژه از این مراکز مشخص شد که تعداد قابل توجهی از وسایل نقلیه سال‌های متمادی بدون تعیین تکلیف و مراجعه صاحبان آن‌ها در این پارکینگ‌ها رسوبی شده‌اند.

وی افزود: بدون شک انباشت و رهاشدن وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها موجب تضییع حقوق اشخاص است و در همین راستا این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادستانی استان قزوین قرار گرفته و کارگروه ساماندهی پارکینگ‌های وسایل نقلیه استان به دبیری یکی از معاونان دادستان مرکز استان و عضویت سایر دستگاه‌های متولی تشکیل شد.

دادستان قزوین ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مربوطه نسبت به ساماندهی، ترخیص و تحویل وسایل نقلیه به صاحبان و حتی مزایده آن‌ها از طریق دادگاه اصل ۴۵ قانون اساسی اقدام و برخلاف اطلاع رسانی عمومی از طریق «رسانه ملی، رسانه‌های جمعی، نصب بنر در نقاط مختلف سطح شهر و…» صاحبان حدود یک هزار و ۶۵۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه مراجعه نداشته و از اموال خود اعراض کرده‌اند.

رجبی تصریح کرد: متعاقباً مراتب جهت اخذ تصمیم قانونی به دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی ارسال و طی دادنامه‌های اصداری حکم به تملک وسایل نقلیه توقیفی مذکور به نفع دولت صادر شد.

دادستان مرکز استان قزوین همچنین تاکیدکرد: قطعاً برای جلوگیری از فرسایش و تضییع این وسایل نقلیه طی برگزاری مزایده عمومی در اختیار مردم قرار خواهند گرفت، و بدون شک موضوع پارکینگ‌های استان همچنان در دستور کار قرار دارند و نسبت به سایر وسایل نقلیه توقیفی نیز تصمیمات قانونی در راستای پیشگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال اتخاذ خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟