روسیه تصمیمی برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین نگرفته است


روسیه تصمیمی برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین نگرفته است

وزارت دفاع آمریکا بار دیگر تأکید کرد که ارزیابی‌های واشنگتن نشان نمی‌دهد که روسیه تصمیمی برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین گرفته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین تأیید کرد که آمریکا هیچ اطلاعاتی در مورد تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین در اختیار ندارد.

بر اساس این گزارش، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون بار دیگر تأکید کرد که ارزیابی‌های آمریکا نشان نمی‌دهد که روسیه تصمیمی برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین گرفته باشد.

رایدر در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین تصریح کرد که موضوع احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و واشنگتن با جدیت زیادی آن را بررسی می‌کند ولی تا کنون هیچ تحولی در این زمینه ثبت نشده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین ندیده‌ایم و این چیزی است که ما به شدت و به صورت جدی آن را بررسی خواهیم کرد و به نظارت دقیق بر آن از نزدیک ادامه خواهیم داد.

وزارت دفاع آمریکا بارها تأکید کرده است که ایالات متحده هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد از سلاح هسته‌ای به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه در اوکراین استفاده کند، در اختیار ندارد.

پیشتر «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه با ابراز نگرانی کشورش از لفاظی‌های غرب در خصوص احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای، بر رد این لفاظی ها از سوی مسکو تأکید کرد. همچنین «کنستانتین ورونتسوف» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، اکتبر گذشته تأکید کرد که روسیه کی یف را به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی