رونمایی از پایگاه تخصصی مسجد / مساجد برقرار دایر می‌شوند


رونمایی از  پایگاه تخصصی مسجد  / مساجد  برقرار  دایر می‌شوند

قالب جدید "پایگاه تخصصی مسجد" و سرویس‌های تخصصی آن، دسترسی مخاطبان به خصوص ائمه محترم جماعات و کارگزاران مسجدی را به مطالب و محتوای کاربردی تسهیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آئین رونمایی از قالب و سرویس‌های تخصصی «پایگاه تخصصی مسجد» با حضور حجت‌الاسلام حسین محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و معاونین و مدیران آن مرکز در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

مهندس حمیدرضا حیدری، مدیر پایگاه تخصصی مسجد، درباره‌ی ضرورت تخصصی کردن قالب این پایگاه، گفت: قالب جدید «پایگاه تخصصی مسجد» و سرویس‌های تخصصی آن، دسترسی مخاطبان به خصوص ائمه محترم جماعات و کارگزاران مسجدی را به مطالب و محتوای کاربردی تسهیل می‌کند.

وی افزود: با توجه به فعالیت‌های مساجد در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و همچنین نقش پررنگ مساجد در عرصه‌ی «جهاد تبیین»، سرویس‌های تخصصی می‌تواند علاوه بر ارائه محتوای متناسب و کاربردی، محلی برای انتشار اخبار و گزارش‌های مساجد در این حوزه‌ها باشد. از طرفی به اشتراک گذاشتن ایده‌های مسجدی قابل بهره‌برداری در مساجد پس از پایش و فرآوری، مد نظر ما بوده است.

رونمایی از "پایگاه تخصصی مسجد" / مساجد "برقرار" دایر می‌شوند

مدیر پایگاه تخصصی مسجد در پایان گفت: پس از ماه‌ها تلاشِ تیم فنی و محتوایی، قالب و سرویس‌های تخصصی جدید این پایگاه، در دهه اول آذر رونمایی خواهد شد. سرویس‌هایی همچون مسجد‌ خبر، مسجد فرهنگ، مسجد آموز، مسجد نگار، مسجد نماوا، مسجد ایده، مسجد پژوه که همگی فعالیت‌های تخصصی مسجدی دارند، در این روز رونمایی خواهد شد. امیدواریم بتوانیم گامی هرچند کوچک، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و توصیه‌های سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی، در آستانه سالروز شهادتش برداریم.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمدابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره ضرورت طرح «پایگاه تخصصی مسجد» گفت: این پایگاه وسیله ارتباطی بین ما و مخاطبان‌مان اعم از کنشگران مسجدی، ارکان مسجد شامل امام جماعت، اعضای هئیت امنا، فعالان بسیج خواهران و برادران و نیز اهالی مسجد است. این پایگاه دایرةالمعارفی برای اهل مسجد است. پایگاه تخصصی مسجد چندین سال در حال فعالیت است منتها در رویکرد جدید طراحی جدیدی صورت گرفته است.

وی افزود: بخش‌های جدیدی را به پایگاه اضافه کردیم تا بتوانیم در فضای مجازی و سایبری ارتباط خود با مخاطبان‌مان را بیشتر کنیم. به این ترتیب کسانی که حول مسجد احتیاج به هر اطلاعاتی دارند، می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

محمدابراهیم با اشاره به اینکه در مرکز رسیدگی به امور مساجد راه‌های ارتباطی‌ برای کسب گزارش‌ها و شکایات وجود دارد، گفت: در پایگاه تخصصی مسجد، ارتباط دو سویه با اهالی مسجد فراهم شده است. ما حتی بخشی با عنوان «مسجد ایده» داریم که مخاطبان می‌توانند ایده‌های خود را از این طریق مطرح کنند.

رونمایی از "پایگاه تخصصی مسجد" / مساجد "برقرار" دایر می‌شوند

وی یکی دیگر از طرح‌های آن مرکز را «مسجد برقرار» معرفی کرد و افزود: این طرح از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب و بلکه از ابداعات ایشان است؛ بر اساس این طرح، مسجد باید دائم باز باشد تا عموم مردم از امکانات آن استفاده کنند؛ به این ترتیب مساجد باید یک ساعت و نیم قبل از ظهر تا بعد از نماز عشاء باز باشد؛ چرا که مابین اینها زمان مشترک نماز است.

محمدابراهیم در این باره ادامه داد: در این باره شیوه‌نامه‌ای در معاونت فرهنگی و هنری تدوین و به نواحی هجده‌گانه ارسال شد. منتها باید مدنظر داشت که تمام مساجد زمینۀ برقراری ندارند؛ به عنوان نمونه در محله‌های سکونتی انتظار نداریم مسجد باز باشد، اما در محلاتی که تجاری هستند و یا عبور و مرور مردم زیاد است، این طرح قابل اجراء است. در هر صورت این طرح باید بومی‌سازی شود. در گام اول، درصدی از مساجد را «برقرار» کردیم. ایده‌ای هم داریم مبنی بر اینکه در پایگاه مسجد، مساجد برقرار برای مردم معرفی شود.

رونمایی از "پایگاه تخصصی مسجد" / مساجد "برقرار" دایر می‌شوند

انتهای‌پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان