اعزام جنگنده‌های کره جنوبی برای رهگیری بمب‌افکن‌های چین و روسیه


اعزام جنگنده‌های کره جنوبی برای رهگیری بمب‌افکن‌های چین و روسیه

سئول پس از رویت چند فروند جنگنده چین و روسی در منطقه شناسایی پدافند هوایی(کادیز)، جنگنده‌های خود را برای رهگیری به پرواز درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کره جنوبی پس از ادعای رویت دو بمب‌افکن چینی و ۶ جنگنده روسیه در حریم هوایی خود، دستور بسیج و اعزام جنگنده‌های این کشور برای رهگیری و دور کردن این بمب‌افکن‌ها را صادر کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مدعی شد که دو بمب‌افکن راهبردی H-۶ چین، چندین بار به منطقه شناسایی پدافند هواییِ سواحل جنوب و شمال شرق سئول وارد و خارج شده‌اند.

بنا به ادعای ستاد مشترک ارتش سئول، بمب‌افکن‌های چینی چند ساعت بعد به همراه ۶ جنگنده روس از جمله بمب‌افکن‌های راهبردی TU-۹۵ و جنگنده‌های سوخو ۳۵، از سمت دریای ژاپن و در منطقه جزایر اوللونگ بازگشتند.

سئول همچنین اعلام کرد که، جنگنده‌های F-۱۵K خود را به عنوان اقدامی تاکتیکی در مواجهه با شرایط غیرمنتظره احتمالی، اعزام کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرده که جنگنده‌های چین و روسیه به حریم هوایی سئول تجاوز نکرده‌اند.

منطقه شناسایی پدافند هوایی فراتر از حریم هوایی یک کشور بوده و هر کشور به طور مستقل آن را تعیین کرده و دلیل آن هم این است که به هواپیماهایی که نزدیک حریم هوایی می‌شوند، فرصت بیشتری برای اعلام هویت داده و از این طریق از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی تاکید کرده که رویت و شناسایی جنگنده‌های چین و روسیه در منطقه کادیز، در برهه‌ای اتفاق افتاده که در بحبوحه تشدید رقابت چین و آمریکا، کره جنوبی در تلاش است تا ائتلاف خود با واشنگتن را تقویت و در عین حال، مخالفت با حمله روسیه به اوکراین را حفظ کند.

مسکو و پکن به عنوان بخشی از همکاری نظامی خود، رزمایش‌های هوایی مشترکی را در منطقه برگزار کرده و هر دو کشور تاکید دارند که پرواز جنگنده‌های راهبردی آنها، علیه هیچ کشور سومی صورت نگرفته و مطابق مقررات بین‌المللی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...