دانشگاه پیام نور در ناآرامی‌های اخیر کمترین تنش را داشت


دانشگاه پیام نور در ناآرامی‌های اخیر کمترین تنش را داشت

رییس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه در تمامی ماموریت‌های خود سربلند بوده و کمترین تنش را به ویژه در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر داشت که باعث افتخار است.

دانشگاه پیام نور در ناآرامی‌های اخیر کمترین تنش را داشت

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، ابراهیم تقی زاده در هشتمین جلسه مهارت افزایی و نشست هم اندیشی سراسری مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور که به صورت ویدئوکنفرانس و با محوریت برگزاری آزمون ها و چگونگی نظارت بر آنها در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشگاه افرادی فرهیخته، متعهد و مسوولیت پذیر هستند.

وی به نقش ویژه و مهم نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در ارتقای کیفیت آموزشی و برگزاری آزمون ها اشاره کرد و اظهار داشت: نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت نقش پیشگیری و سالم سازی امور را دارد و می تواند به بهبود وضعیت آموزشی، تامین نیازهای به حق دانشجویان ، اساتید، کارکنان اداری ، ایجاد بسترهای امن برای برگزاری امتحانات دانشجویانی کمک کند.
رییس دانشگاه پیام نور یادآور شد: این دانشگاه داعیه دار برگزاری آزمون های الکترونیکی است و طی چند سال اخیر به ویژه در ایام کرونا، توانست با افتخار، برگزارکننده آزمون های الکترونیکی دیگر ارگان ها و دانشگاه ها در نهایت سرعت، دقت و سلامت باشد.

تقی زاده ضمن تقدیر از همکاران نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: بخش نظارت دانشگاه وظیفه سنگینی برای نظارت و ارزیابی بر نحوه برگزاری امتحانات، حضور و مسوولیت پذیری اساتید، انعکاس شکایات و گلایه مندی های دانشجویان و دیگر همکاران اداری، ارزیابی نظرخواهی دانشجویان درخصوص استمرار فعالیت اساتید، مشاوره به مدیران استانی و ایجاد انسجام کاری بر عهده دارند که بسیار قابل تقدیر است.

وی از همکاران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور خواست برای برگزاری امتحاناتی امن، سالم و آرام و هچنین تامین خواسته های به حق دانشجویان اهتمام ورزند و با ارائه مشاوره و ارزیابی های درست بعد از آزمون دانشگاه را در انجام رسالت ها و ماموریت های آتی یاری رسانند.

بازدیدهای منطقه ای و درون استانی گسترش می یابد

مدیرکل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور نیز در این جلسه بر لزوم تثبیت برند دانشگاه در زمینه آزمون های الکترونیکی تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای زیرساخت های غنی الکترونیکی است و طی دو سال گذشته و به ویژه در ایام کرونا نیز توانست به درستی اثبات کند که توانمندی لازم را برای برگزاری گسترده آزمون های الکترونیکی داراست و باید به سمت برگزاری آزمون های صددرصد الکترونیکی پیش رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام، علی شجاعی فرد با ارائه گزارش عملکرد یک سال گذشته این اداره کل اظهار داشت: حضور اعضای هیات علمی به ویژه بعداز کرونا برای حفظ پویایی و نشاط و تعامل استاد و دانشجود در دانشگاه پیام نور مهم ترین دغدغه و مسوولیت بود که این حضور گسترده اعضای هیات علمی بسیار اثرگذار بود.

وی بازدید ها و نظارت بر آزمون های نیم سال دوم سال تحصیلی گذشته و همچنین ترم تابستان را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد و گفت: در بازدیدهای منطقه ای و درون استانی و همچنین نظارت بر رزم آزمون های دروس عمومی بسیاری از نواقص موجود مرتفع و رضایت دانشجویان تا حد مطلوبی افزایش یافت.

مدیرکل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور تصریح کرد: ارائه گزارش ارزیابی های دقیق درونی و بیرون به استان ها بعد از برگزاری امتحانات و همچنین ارزیابی اساتید به صورت سیستمی صورت گرفت و درصدد هستیم فرآیند نظارت و ارزیابی را به صورت آنلاین نیز انجام دهیم.

شجاعی فرد از گسترش بازدیدهای منطقه ای و درون استانی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: ما نیازمند این هستیم که با گسترش بازدیدهای میدانی میزان دقت را افزایش داده و ابهامات را مرتفع کنیم تا بتوانیم به نتیجه ای اثرگذار در بحث نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دست یابیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403