آیت‌الله جنتی: نمایندگان هم دوره شهید مدرس که به وظایف خود عمل نکردند، فراموش شده‌اند


آیت‌الله جنتی: نمایندگان هم دوره شهید مدرس که به وظایف خود عمل نکردند، فراموش شده‌اند

فارس: دبیر شورای نگهبان گفت: حقیقتا پرستاران در روزهای سخت در کنار مردم ایران بوده و از بار مصیبت‌های آن‌ها کاسته‌اند. آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه 9 آذر در جلسه این شورا با تبریک به مناسبت میلاد مبارک حضرت زینب(س)...

آیت‌الله جنتی: نمایندگان هم دوره شهید مدرس که به وظایف خود عمل نکردند، فراموش شده‌اند

فارس: دبیر شورای نگهبان گفت: حقیقتا پرستاران در روزهای سخت در کنار مردم ایران بوده و از بار مصیبت‌های آن‌ها کاسته‌اند.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه 9 آذر در جلسه این شورا با تبریک به مناسبت میلاد مبارک حضرت زینب(س) و روز پرستار به تشریح ابعاد شخصیتی این بانوی مکرم پرداخت و گفت: ایشان یک الگوی تمام عیار برای زندگی مومنانه هستند. چرا که در مراحل مختلف زندگی تصویری دقیق از یک انسان مومن و باتقوا را ترسیم کرده‌اند و این حاصل آشنایی ایشان با مبانی اسلام و عمل به احکام الهی است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) زیربنایی از علم و معرفت را به واسطه مادر گرامیشان حضرت زهرا(س) و پدر گرامیشان حضرت علی (ع) کسب نموده اندو خود نیز در تربیت فرزندان شایسته الگویی ممتاز هستند،‌ خاطرنشان کرد: بیان عبارت «ما رایت الا جمیلا» درباره وقایع کربلا حاکی از اوج ایمان و معرفت و عرفان عمیق حضرت زینب(س) است.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) اطاعت‌پذیری مطلق از امام زمان(عج) خود است. در حماسه کربلا اوج این خصیص حضرت زینب(س) به نمایش گذاشته شد؛‌از این رو هر کسی می‌خواهد در عرصه جهاد تبیین موفق شود باید به مطالع دقیق سیره حضرت زینب (س) در این حوزه بپردازد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه زندگی با برکت حضرت زینب(س) تجلیگاه نقش آفرینی موثر اجتماعی زن مسلمان در عین رعایت کرمت انسانی است، تصریح کرد: نامیده شدن روز میلاد حضرت زینب(س)‌به عنوان روز پرستار نیز افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری کشور است. حقیقتا پرستاران در روزهای سخت در کنار مردم ایران بوده اند و از بار مصیبت‌های آن‌ها کاسته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یاد این شهید والا مقام را گرامی می‌داریم و روز مجلس را نیز به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تبریک می گوییم و از خداوند متعال می‌خواهیم به آن‌ها در انجام وظایف قانونی و انقلابیشان توفیق عنایت فرماید.

دبیر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: مهمترین دلیل توفیق شهید مدرس در انجام وظایف نمایندگی را در میان سخنان او می‌توان یافت. آنجا که می‌گوید خداوند دو چیز را به من نداده است، یکی ترس و دیگری طمع که وقتی این دو چیز را نداشته باشی حرف‌های خود را می‌توانی صریح بیان کنی و حرص و طمع باعث ذلت انسان می‌شود.

آیت‌الله جنتی عنوان کرد: این نکته که امروز از شخصیتی مانند شهید مدرس با احترام یاد می‌شود اما آن دسته از نمایندگان هم دوره او که به وظایف خود در برابر مردم عمل نکردند، فراموش شده‌اند نشان می‌دهد که مردم بصیر ایران قدر خادمان واقعی خویش را می دانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج