اتحادیه اروپا طالبان را تهدید کرد!


اتحادیه اروپا طالبان را تهدید کرد!

توماس نیکلاسون، دولت موقت طالبان را به پیگرد قضایی در دادگاه بین‌المللی کیفری و اعمال تحریم تهدید کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در گفتگوی امنیتی هرات اظهار داشت اگر دولت موقت طالبان تغییر نکند، این اتحادیه از طریق دادگاه بین‌المللی کیفری هیئت حاکمه افغانستان را تحت پیگیری قرار خواهد داد.

نیکلاسون تصریح کرد: در صورتی که آن‌ها حقوق اساسی مردم را رعایت نکنند، ما حتی می‌توانیم از طریق دادگاه بین‌المللی جرایم و وضع تحریم علیه طالبان اقدام کنیم.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در این نشست همچنین تأکید کرد که طالبان باید به مردم افغانستان پاسخگو بوده و توانایی و ظرفیت ارائه خدمات اساسی و عمده را داشته باشد.

وی افزود برای ایجا‌د افغانستان باثبات، به احیای یک روند جدی و درازمدت نیاز است و طالبان مسئولیت دارند تا حقوق شهروندان افغانستان را در پرتو تعهدات این کشور به قوانین بین‌المللی رعایت کنند.

نیکلاسون با تأکید بر لزوم رعایت کنوانسیون حقوق بشر خاطرنشان کرد که برای تغییر وضعیت حقوق بشری شهروندان افغانستان به ویژه زنان باید کار شود تا آنها در پیشرفت و آینده افغانستان نقش فعالی داشته باشند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان پیش از این تصریح کرده بود اروپا پنج معیار را برای تعامل با طالبان تعریف کرده که تاکنون برآورده نشده است.

وی همچنین گفته بود شنیدن صدای مردم افغانستان برای انتخاب حکومت و سیاست‌های کلی این کشور، کلید ثبات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...